Οι δράσεις με το άνοιγμα των σχολείων / ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 68-27/5/20                                                                        Προς: τα μέλη

                  

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Με το άνοιγμα των σχολείων θα βρεθούμε μπροστά σε όλα τα μεγάλα και σοβαρά ζητήματα τα οποία άνοιξε με την πολιτικής εν μέσω πανδημίας  η  κυβέρνηση

1.Τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων και οι όροι λειτουργίας τους.

2.Την  προσπάθεια για την εφαρμογή τροπολογίας και ΥΑ για αναμετάδοση και εξ αποστάσεως. ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ  ΕΔΩ

  1. Το πολυνομοσχέδιο κι την αντιεκπαιδευτική του κατεύθυνση  ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ  ΕΔΩ   & ΕΔΩ  & ΕΔΩ

Απέναντι σε αυτά καλούμε όλες/όλους να πάρουμε  την υπόθεση στα χέρια μας!

Καλούμε να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων  και

  • να προσδιορίσουμε όλες τις ελλείψεις και τα προβλήματα που υπάρχουν σε σχέση με τα μέτρα για την επαναλειτουργία των σχολείων για να τα απαιτήσουμε από Δήμους και Υπουργείο από κοινού σχολείο και Σύλλογος Π.Ε. Κ. Σωτηρίου
  • να συζητήσουμε και να πάρουμε καθολική απόφαση ως ΣΔ ότι δεν θα εφαρμόσουμε  την Υ.Α. και τις οδηγίες  για ζωντανή μετάδοση και δε θα προχωρήσουμε σε διαδικασίες εξ αποστάσεως  τώρα που το σχολεία είναι ανοιχτά.  Ο καθένας από μόνος του θα μπορούσε να αρνηθεί την εφαρμογή της καθώς η Υπ Απόφαση γράφει “δύναται”.  Πρέπει όμως συλλογικά και καθολικά να προβάλουμε ενιαία στάση αντίθεσης  για να μην υπάρξει κανένα περιθώριο να ανοίξει ένα επικίνδυνος δρόμος για τη Δημόσια Εκπαίδευση.  Ενισχυτικά και σε αυτή την κατεύθυνση αξιοποιούμε και την απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ του Γ. Σ. της ΑΔΕΔΥ. Επισυνάπτουμε  σχέδιο απόφασης για το Σύλλογο Διδασκόντων.
  • να συζητήσουμε το περιεχόμενο του πολυνομοσχεδίου και να προετοιμάσουμε την καθολική μας αντίδραση

-με στήριξη των κινητοποιήσεων

με πρωτοβουλίες ενημέρωσης των συλλόγων γονέων σε συνεργασία με το ΔΣ του συλλόγου Π.Ε. «Κ. Σωτηρίου» .

  • να συζητήσουμε την προετοιμασία για την καθολική άρνηση αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης. Θα σταλεί κείμενο για υπογραφές από τους συναδέλφους .
  • να στηρίξουμε τη ενημερωτική συγκέντρωση γονέων και εκπαιδευτικών την Παρασκευή 29/5, στις 6.30μμ, στο προαύλιο του 1ου Λύκειου Κορωπίου (απέναντι από το 1ο ΔΣ Κορωπίου)
  • να κοινοποιήσουμε στους γονείς των μαθητών μας (τα επισυνάπτουμε και σε χωριστά αρχεία)

την επιστολή  της ΔΟΕ προς τους γονείς των μαθητών μας για τις βασικές αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου

μια  πρώτη εκτίμηση του συλλόγου μας για την περικοπή τμημάτων όπως αυτή θα προκύψει από την εφαρμογή του Πολυνομοσχεδίου

τη  θέση του συλλόγου για  την  Υπουργική απόφαση περί εξ αποστάσεως και ζωντανής μετάδοσης μαθημάτων

 

ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ :

Στο σχέδιο αυτό αποτυπώνεται η συλλογική μας αντίθεση, τόσο στην απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας από την τάξη, όσο και στη συνέχιση της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που προβλέπεται  στην Υπουργική Απόφαση για την περίοδο που είναι  κλειστά τα σχολεία, αλλά και στην τροπολογία (άρθρο 63) για την μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ευρύτερα.

Θεωρούμε ότι δεν πρέπει να νομιμοποιήσουμε και να μονιμοποιήσουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με ανοιχτά τα σχολεία.

Με το άνοιγμα των σχολείων, επανερχόμαστε στον τρόπο οργάνωσης της διδασκαλίας μας και της επικοινωνίας μας με τον τρόπο που το κάναμε και πριν από την πανδημία.

Είναι φανερό ότι το Υπουργείο επιδιώκει να ανοίξει δρόμους για να μονιμοποιήσει την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να αποδέχονται, ακόμα και με ανοιχτά τα σχολεία :

  • την κάμερα στη διδασκαλία τους, με όποια μορφή,
  • την υποχρέωση του να κάνουν παράλληλα και μετά τη διά ζώσης διδασκαλία, άλλες μορφές διδασκαλίας/επικοινωνίας και να διαθέτουν μεγάλο επιπρόσθετο όγκο εργατοωρών, καθώς και
  • να καθιερωθεί ο έλεγχος και η επιτροπεία στην καθημερινή εργασία  των εκπαιδευτικών, την πορεία των μαθημάτων και της ύλης.

Κάτι τέτοιο επίσης θα ευνοούσε τις συνθήκες, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για να αντικατασταθεί σταδιακά η σχολική τάξη από διαδικασίες εξ αποστάσεως μάθησης, σε «ειδικές περιπτώσεις», όπως ήδη προβλέπει η τροπολογία (άρθρο 63), κάτι που θα ήταν ολέθριο για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Εμείς τώρα πρέπει ανακόψουμε τη συνέχιση τέτοιων διαδικασιών που άνοιξαν στο όνομα των κλειστών σχολείων και  δεν πρέπει να μονιμοποιηθούν, καθώς απειλούν τη δημόσια εκπαίδευση.

Από αυτή την άποψη θεωρούμε ελλιπές το σχέδιο της ΔΟΕ και όποιων άλλων σχεδίων τα οποία αναφέρονται αποκλειστικά στην αντίθεση στη απευθείας μετάδοση από την τάξη.

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ  ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

«Ο Σύλλογος Διδασκόντων του ….………… κατά τη συνεδρίαση του αποφάσισε να μην εφαρμόσει την υπουργική απόφαση υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020 και τις οδηγίες για την ταυτόχρονη σύγχρονη εξ αποστάσεως Εκπαίδευση/27-5-20 που εξειδικεύουν για το σχολικό έτος 2019-20 την τροπολογία άρθρο 63 του ν.4686/2020 με την οποία έχουμε συνολική αντίθεση και απαιτούμε την κατάργησή της.  Η ΥΑ  και οι οδηγίες αφορούν  την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία με τη ζωντανή αναμετάδοσή της από την τάξη και την παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως.

Τα παραπάνω ανοίγουν επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, δεν στηρίζονται σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, παραβιάζουν τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών και ανοίγουν τον δρόμο  για μια ηλεκτρονική επιτήρηση όλων(βλέπε ΥΑ για  αξιοποίηση  μεταδεδομένων  για ερευνητικούς και στατιστικούς λόγους).

Η μετατροπή  της διδασκαλίας σε υποβαθμισμένο θέαμα παροχής πληροφοριών όπως υπαγορεύουν οι οδηγίες της ΥΑ (π.χ. παράδοση-εξέταση) εναντιώνεται στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών  και  αλλοιώνει τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών.

Για τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων: H σχέση   εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε οι εκπαιδευτικοί καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Η διδασκαλία προϋποθέτει  προσωπική  επαφή, ψυχική επικοινωνία, κλίμα εμπιστοσύνης και ελευθερίας. Ζητούμενο κάθε φορά η δημοκρατική αλληλεπίδραση και η συνεργασία  της ομάδας. Η ίδια  η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια οποιουδήποτε τύπου κάμερα!

Δεν πρόκειται να το εφαρμόσουμε! ΚΑΜΙΑ ΚΑΜΕΡΑ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΤΑΞΗ, καμία συνέχιση της εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία! Οι εκπαιδευτικοί με το άνοιγμα των σχολείων οργανώνουν  το διδακτικό τους έργο όπως έκαναν και  πριν την αναστολή λειτουργίας του σχολείου.

Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή από την εφαρμογή των διατάξεων που περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από την σχολική αίθουσα που προκήρυξε το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ στις 20-05-2020

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail