Να καταργηθεί η Υπουργική Απόφαση και η τροπολογία για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως-μετάδοση μαθημάτων

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 62-17/5/20                                                                         Προς: τα μέλη

 

Την Παρασκευής 15/5, δημοσιεύτηκε  σε ΦΕΚ  Υπ. Απόφαση για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος από την τάξη αγνοώντας τις αντιδράσεις και την κραυγή αγωνίας γονιών και εκπαιδευτικών για τον κίνδυνο διάλυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μετατροπή της σε «ριάλιτι». Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά  ότι πρόκειται για ένα οργανωμένο σχέδιο όπου όλα τα κομμάτια του παζλ συνδέονται (πολυνομοσχέδιο και τροπολογία) και επιδιώκουν την επιβολή του πιο σκληρού μοντέλου σχολείου της αγοράς, του ανταγωνισμού, των περικοπών, της κατηγοριοποίησης και της απόρριψης   και της παρακολούθησης.

Η Κεραμέως επιδιώκει με το δόγμα του Σοκ να παραλύσει το εκπαιδευτικό κίνημα και να επιβάλει τα αντιεκπαιδευτικά της σχέδια.

Η υπουργική απόφαση όχι μόνο δεν αλλάζει την ουσία όσων καταγγέλλει η εκπαιδευτική κοινότητα αλλά αποδεικνύει ότι είναι παραμύθι η δήθεν υποχώρηση της υπουργούότι  «παίρνει πίσω τις κάμερες» που διατυμπάνιζαν τα ΜΜΕ σε πλήρη σύμπνοια/συνεννόηση με την Υπουργό.

Η Υπ. Απόφαση αναφέρει ότι :

  1. Συντάχθηκε για να εξασφαλίσει την εκπαίδευση «σε μαθητές/τριες οι οποίοι δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία την εκπαιδευτική διαδικασία». Το υπουργείο χρησιμοποιεί ως άλλοθι τους μαθητές που αδυνατούν λόγω της πανδημίας να πάνε στο σχολείο, για να καθιερώσει την αναμετάδοση τον έλεγχο παρακολούθηση στην τάξη ενώ αυτό οφείλει να διαθέσει εκπαιδευτικούς για «κατ΄οίκον» διδασκαλία, όπως προβλέπεται για τέτοιες περιπτώσεις.
  2. «Στην περίπτωση που πραγματοποιείται μετάδοση εικόνας, η κάμερα θα πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά και μόνο στον εκπαιδευτικό ή/και στον πίνακα της αίθουσας διδασκαλίας. Δεν επιτρέπεται να εστιάζει σε μαθητές/τριες που βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας». Η ρύθμιση απλά επιβεβαιώνει ότι οι συντάκτες της δεν έχουν καμία σχέση με την ζωντανή διδασκαλία και τη λειτουργία της τάξης. Αντιμετωπίζουν τη διδασκαλία ως διάλεξη σε πανεπιστήμιο σε σώμα ενηλίκων!!! Δηλαδή οι μαθητές δε θα σηκώνονται στο πίνακα; Η κίνηση μέσα στην τάξη μπαίνει σε απαγόρευση;
  3. Το Υπουργείο «κάνει» παιδαγωγική μέσω της Υ.Α. Όλα όσα αναφέρονται στην Υ.Α. και διακρίνουν τη διδασκαλία σε«παράδοση» και «εξέταση» είναι βγαλμένα από τα πιο αραχνιασμένα εγχειρίδια παιδαγωγικής. Δεν καταλαβαίνουν ότι η διδασκαλία είναι μια διαμορφωτική διαδικασία η οποία διαχέεται σε όλη τη διάρκεια και δεν υπάρχουν απολύτως διακριτά διαστήματα παράδοσης-εξέτασης.
  4. Πως μπορεί να γίνει πράξη η πρόβλεψη της Υπ. Απόφασης ότι θα ακούγεται μόνο η φωνή του εκπαιδευτικού και όχι του μαθητή; Τι σχέση έχουν αυτά με τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία που ΔΕΝ είναι παράδοση καθ’ έδρας αλλά μια διαδικασία που βασίζεται στη συνεχή επικοινωνία δασκάλου-μαθητή και στην αλληλεπίδραση;
  5. Ο εκπαιδευτικός θα επικεντρώνεται στη διδασκαλία ή θα μετατρέπεται σε εικονολήπτη (άνοιξε- κλείσε την κάμερα) και σε ηχολήπτη (άνοιξε – κλείσε τον ήχο);
  6. Ποιος έχει την ευθύνη αν η κάμερα πιάσει μια εικόνα ή ένα ήχο από κάποιο παιδί; Σύμφωνα με την Υπ. Απόφαση ο εκπαιδευτικός έχει την ευθύνη για την καταγραφή και την μετάδοση. Το Υπ.Παιδείας ξέρει ότι υπάρχουν ισχυρά συνταγματικά και νομικά κολλήματα στο θέμα και ρίχνει όλη την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς, ο οποίος θα είναι υπόλογος απέναντι σε οποιαδήποτε καταγγελία ή ακόμα και μήνυση γονέα για οποιαδήποτε καταγραφή θεωρεί ότι εκθέτει  κάποιο παιδί. Υπόλογος θα είναι και στην ίδια την υπηρεσία η οποία θα εγκαλέσει τον εκπαιδευτικό σε κάθε περίπτωση έγγραφης καταγγελίας κάνοντας τον «Πόντιο Πιλάτο» και τον άτεγκτο φρουρό της νομιμότητας. Γιατί θα έχουμε πράξη που δεν επιτρέπεται από την υπουργική απόφαση με αποκλειστική ευθύνη του εκπαιδευτικού, όπως πάντα.
  7. «Απαγορεύεται η καταγραφή και αποθήκευση ήχου ή/και εικόνας του ηλεκτρονικώς μεταδιδόμενου μαθήματος καθώς και οποιαδήποτε άλλη χρήση του περιεχομένου που μεταδίδεται ηλεκτρονικώς, πέραν της ζωντανής μετάδοσης ήχου ή/και εικόνας σε πραγματικό χρόνο με αποκλειστικούς αποδέκτες τους μαθητές/τριες». Απαγορεύει κάτι το οποίο ΔΕΝ μπορεί να ελέγξει.
  8. «Με τη δωρεάν παραχώρηση της ειδικά παραμετροποιημένης πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων Webex από την εταιρεία Cisco Hellas Α.Ε., ενεργοποιείται η διαδικασία ταυτοποίησης εκπαιδευτικών και της διασύνδεσής τους με τους μαθητές/τριές τους.». ….. «Τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών, συγκεκριμένα το ονοματεπώνυμο και η διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας αυτών, δύνανται να κοινοποιούνται στο συνεργαζόμενο με το Υπουργείο Παιδείας…….. β) Τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών, γονέων ή/και κηδεμόνων, συγκεκριμένα η διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας αυτών, αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από τη σχολική μονάδα λόγω της ιδιότητά τους ως μαθητών/τριών ή/και γονέων ή κηδεμόνων και της σχέσης τους…»

Με άλλα λόγια:  με την υπουργική απόφαση διατυπώνεται και επίσημα η παραχώρηση όλων των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών και των μαθητών στην εταιρεία. Η πρόβλεψη ότι αυτά θα διαγραφούν αμέσως μετά τη λήξη των μέτρων είναι κάτι που δεν μπορεί να ελέγξει το Υπ. Παιδείας, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μια πολυεθνική εταιρεία με έδρα στις ΗΠΑ.

  1. «Τα μεταδεδομένα που τυχόν παράγονται (χρόνος και διάρκεια μαθήματος, αριθμός συμμετεχόντων) από την ανωτέρω επεξεργασία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για σκοπούς ερευνητικούς ή στατιστικούς.». Κι εδώ ανοίγει ξεκάθαρα ο δρόμος για ένα πλαίσιο ελέγχου και κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών. Για αυτό και τα στοιχεία συνδέσεων διατηρούνται για “στατιστικούς σκοπούς”.

 

Η έκδοση της Υπ.  Απόφασης αλλάζει το τοπίο και αποκαλύπτει τις επιδιώξεις του υπουργείου.

Είναι ντροπή και απαράδεκτη πράξη από το Υπουργείο η παραπλάνηση των εκπαιδευτικών και η «χρήση» των αναγκών των μαθητών για να προωθήσει τα πιο αντιεκπαιδευτικά σχέδια του.

  1. Να καταργηθεί τώρα η τροπολογία και να αποσυρθεί η υπουργική απόφαση! Απαιτούμε να μπει στην προμετωπίδα των αιτημάτων ΟΛΜΕ – ΔΟΕ. ΔΕΝ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ την ΥΑ και την τροπολογία σε καμία περίπτωση.
  2. Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να πάρουν αποφάσεις ενάντια στο μέτρο της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, και να μην το εφαρμόσουν στα σχολεία τους.
  3. Μετά την έκδοση της εφαρμοστικής υπουργικής απόφασης για την σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση τα πράγματα αλλάζουν. Όλη η δραστηριότητα του κάθε συναδέλφου με την πλατφόρμα του Υπουργείου μπαίνει στο πλαίσιο της εφαρμογής της Υπ. Απόφασης η οποία προβλέπει, νόμιμα πλέον, να καταγράφονται για παρακολούθηση, μελέτη και επεξεργασία η δουλειά και τα προσωπικά δεδομένα των συναδέλφων και των μαθητών. Θα αποτελέσουν, έτσι, βάση για συγκρισιμότητα, κατηγοριοποίηση και ανταγωνισμό των σχολείων και των εκπαιδευτικών. Θυμίζουμε ειδικά μετά από αυτή την εξέλιξη ότι η συμμετοχή στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική. Στηρίζουμε τους συναδέλφους που προτίθενται να διακόψουν τώρα τη συμμετοχή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Καλούμε τους συναδέλφους να συνεχίσουν, με όποιο άλλο τρόπο επιλέξουν, να παρέχουν στήριξη στους μαθητές τους.
  4. Θα προχωρήσουμε σε απεργία – αποχή, από όλες τις διαδικασίες που αφορούν την υπουργική απόφαση και την τροπολογία σε περίπτωση πιέσεων ή επιβολής υποχρεωτικότητας της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει αντίστοιχη απόφαση.
  5. Καλούμε τους γονείς να μη συναινέσουν στη συμμετοχή των παιδιών τους στην απ΄ ευθείας μετάδοση της διδασκαλίας με κάμερες μέσα από την τάξη καταθέτοντας σχετική δήλωση στη σχ. μονάδα.

 

  1. Καμιά νομιμοποίηση και καμιά μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μετά τα έκτακτα μέτρα όπως σχεδιάζει το Υπ Παιδείας.

Τέλος, υπογραμμίζουμε ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως-τηλεκπαίδευση ακόμα και με την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης δεν είναι υποχρεωτική. Δεν θα επιτρέψουμε καμία  πίεση προς τους συλλόγους διδασκόντων και τους συναδέλφους σε οποιοδήποτε επίπεδο (συντονιστές, Δ/ντές κλπ).

Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στις εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις την Τρίτη 19 Μαΐου, στις 11μμ στα Προπύλαιαγια την απόσυρση/ κατάργηση του Πολυνομοσχέδιου για την Παιδεία και της τροπολογίας και της Υπουργικής απόφασης.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail