…….σκεφτείτε τι έχει να γίνει με την αξιολόγηση των Δ/ντων Σχολείων και ακολούθως των εκπαιδευτικών αφού έγινε Το «έλα να δεις» στην αξιολόγηση των Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης

Print Friendly, PDF & Email

Τα όσα περιγράφονται στο σημερινό ρεπορτάζ του esos «Το «έλα να δεις» έγινε στην αξιολόγηση των Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης»,  αποδεικνύουν ότι το    ίδιο το υπουργείο Παιδείας είναι παντελώς ανέτοιμο για το δύσκολο έργο της αξιολόγησης.
Πειραματισμοί βασισμένοι σε θεωρητικά πλαίσια που μετατράπηκαν σε Π.Δ., χωρίς να ξεκαθαρίσουν βασικά σημεία της διαδικασίας, των αρχών και του πλαισίου της αξιολόγησης, χωρίς να λυθούν νομικά ζητήματα, χωρίς να υπάρξουν εγκύκλιοι οδηγούν αναπόδραστα σε αδιέξοδο το όλο εγχείρημα.
Εάν επικρατεί τόση διαφορά αντιλήψεων και μεθόδων μεταξύ των διαφόρων αξιολογητών των στελεχών εκπαίδευσης σκεφτείτε τι έχει να γίνει αν επιχειρηθεί αξιολόγηση των Δ/ντων σχολείων και ακολούθως από αυτούς των εκπαιδευτικών.
Κάποτε πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από τα γνωστά στελέχη που αναλαμβάνουν όλα τα “καινοτόμα” προγράμματα, από την περίφημη Ερευνητική Εργασία μέχρι την Αξιολόγηση στην εκπαίδευση. Θεωρίες αποτυπωμένες σε μακροσκελή κείμενα, πολλές φορές πιστά αντίγραφα ξένων σχετικών κειμένων, δεν μπορούν να “στήσουν” ένα σοβαρό αληθινά καινοτόμο πρόγραμμα.
Το παράδειγμα της Ερευν. Εργασίας δεν το έχουν μελετήσει καλά στο υπουργείο. Η περίφημη έρευνα που θα μάθαιναν να κάνουν οι μαθητές του Λυκείου από 3ωρο έγινε 2ωρο και τώρα ένα 1ωρο μάθημα στη Β΄ Λυκείου. Στη μία αυτή ώρα όλοι συμμετέχουν σε ένα απροσδιόριστο τίποτε που χρησιμεύει στους μεν μαθητές για έναν υψηλότατο βαθμό (που μετράει στο Μ.Ο. της βαθμολογίας τους) στους δε διδάσκοντες για την απαραίτητη συμπλήρωση του ωραρίου διδασκαλίας τους. Και η έρευνα… ερευνάται που κρύφτηκε.
Υπό τις συνθήκες αυτές, αξιολόγηση στην εκπαίδευση δεν γίνεται. Ασαφές πλαίσιο, θεωρτικές ρούμπρικες έξω από την πραγματικότητα του ελληνικού σχολείου, στελέχη άπειρα στο όλο εγχείρημα με καημό πως θα ξαναποκτήσουν τον προσεχή Ιούλιο τη θέση ευθύνης που τώρα κατέχουν, ένα ΙΕΠ να σέρνεται πίσω από ανεπαρκέστατες διευκρινίσεις της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και ένα υπουργείο που νομίζει ότι θα προχωρήσει το όλο εγχείρημα αν εκείνο θέσει απλώς και μόνο τις προθεσμίες για την ολοκλήρωση της κάθε φάσης.
Ένας εξωτερικός αξιολογητής θα έκρινε το όλο εγχείρημα όπως επιχειρείται λίαν ανεπαρκές…

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Οι διαδικασίες  και το αποτέλεσμα στην αξιολόγηση των Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης, απέδειξαν ότι το Προεδρικό Διάταγμα για την αξιολόγηση δεν εξασφάλισε  το κύρος αυτού του νέου θεσμού, με αποτέλεσμα να γίνει το «έλα να δεις».
Συγκεκριμένα   στη διαδικασία αξιολόγησης επικράτησε το πλήρες «μπάχαλο», καθώς, οι Περιφερειακοί Διευθυντές, ακολούθησαν διαφορετικές μεθόδους στο ζήτημα της συνάντησης- «συνέντευξης».
Στην Αττική και Θεσσαλονίκη οι Περιφερειακοί διευθυντές καλούσαν ανά ομάδες τους σχολικούς Συμβούλους και Διευθυντές Εκπαίδευσης.
Στην Αν Μακεδονία ο Περιφερειακός Διευθυντής καλούσε ένα-ένα τα στελέχη, αλλά γίνονταν συζήτηση και όχι συνέντευξη
Στην Πελοπόννησο ο Περιφερειακός   Διευθυντής καλούσε ένα-ένα τα στελέχη και σύμφωνα με πληροφορίες οι συναντήσεις είχαν χαρακτήρα συνέντευξης.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ
Από τις φήμες που κυκλοφορούν μεταξύ των στελεχών της εκπαίδευσης, προκύπτει ότι οι βαθμολογίες διαφέρουν κατά Περιφέρεια. Για παράδειγμα υπάρχει Περιφερειακός Διευθυντής που βαθμολόγησε με 95 και 100 σχεδόν τα αξιολογούμενα στελέχη , ενώ άλλος Περιφερειακός διευθυντής  έβαλε βαθμούς 65 και 70.
Ο υπουργός Παιδείας, μετά την ολοκλήρωση των ενστάσεων,  καλείται να δημοσιοποιήσει τις βαθμολογίες των στελεχών εκπαίδευσης, για ένα ακόμη λόγο , ότι κυκλοφορούν έντονα ότι  στελέχη εκπαίδευσης που είναι ή ήταν κοντά στην εξουσία  βαθμολογήθηκαν με άριστα. Ετσι μόνο θα αποφευχθεί η  όποια “σκιά”.
ΦΟΒΙΕΣ
Επειδή   οι  βαθμολογίες της αξιολόγησης θα ληφθούν υπόψη στα κριτήρια για τις κρίσεις των στελεχών εκπαίδευσης που θα γίνουν τον Ιούλιο του 2015, υπάρχει κίνδυνος Σχολικός  Σύμβουλος, ο οποίος θα θεωρήσει  ότι ενδεχομένως να κινδυνεύει  από εκπαιδευτικό που θα τον αξιολογήσει , να  του βάλει χαμηλή βαθμολογία.
Δυστυχώς το ΠΔ δεν προβλέπει κάποια ασφαλιστική δικλείδα σ αυτές τις περιπτώσεις, πέραν της ένστασης.
ΜΠΑΧΑΛΟ ΚΑΙ  ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ
Το τι έγινε με τις  προθεσμίες ενστάσεων διαβάστε απλά   την ενημέρωση που έκανε  στις 11 σεπτεμβρίου στους Σχολικούς Συμβούλους ο πρόεδρος της ΠΕΣΣ Γιώργος Αλεξανδράτος
Αγαπητοί/ές συνάδελφοι καλησπέρα σας. 
Σας ενημερώνω ότι σήμερα το πρωί πληροφορήθηκα πως η προθεσμία υποβολής των ενστάσεων άλλαξε, ξαφνικά, και έγινε  έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2014 (από 5 Οκτωβρίου που ήταν αρχικά).
Κατόπιν αυτού επικοινώνησα αμέσως  με τον Πρόεδρο του ΙΕΠ,  κ. Γκλαβά Σωτήριο και εξέθεσα τα προβλήματα που δημιουργεί αυτή η αιφνιδιαστική αλλαγή της προθεσμίας υποβολής των Ενστάσεων.   Ο Πρόεδρος  του ΙΕΠ με διαβεβαίωσε  ότι θα επιληφθεί  άμεσα του θέματος.  Πράγματι, τώρα το απόγευμα με ενημέρωσε ο Πρόεδρος του ΙΕΠ ότι, τελικά,  θα παραταθεί η προθεσμία έως και την Παρασκευή   19 Σεπτεμβρίου 2014 και θα αναγραφεί η παράταση αυτή και στην  πλατφόρμα της Αξιολόγησης. https://www.iep.edu.gr/evaluation/
 Να σας ενημερώσω, επίσης,  ότι σε επικοινωνία που είχα και με τον Πρόεδρο  της ΑΔΙΠΠΔΕ, κ. Ματσαγγούρα Ηλία, μου ανέφερε ότι η Ένσταση πρέπει να αποσταλεί και σε έντυπη μορφή (πέραν της ηλεκτρονικής υποβολής) και στην ΑΔΙΠΠΔΕ, στην Ταχυδρομική Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας  (Μαρούσι) με την ένδειξη «για ΑΔΙΠΠΔΕ», γιατί εκεί  έχει την έδρα της η  ΑΔΙΠΠΔΕ.
 Με ειλικρινή εκτίμηση, 
Γιώργος Αλεξανδράτος
ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΕΣΣ
Συνεδριάζει σήμερα  το ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων , όπου θα συζητηθηθούν τα προαναφερόμενα ζητήματα της αξιολόγσης των στελεχών εκπαίδευησης.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail