Αστική συγκοινωνία στα Μεσόγεια

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ : 140/20-9-2017

 

                             Προς: Υπ. Μεταφορών, ΟΑΣΑ, Δήμοι Μαρκόπουλου, Σαρωνικού, Λαυρεωτικής, τοπικοί φορείς και συλλογικότητες σε Μαρκόπουλο και Πόρτο-Ράφτη, Σύλλογοι και Ενώσεις Γονέων, Ε΄ΕΛΜΕ Αν Αττικής, τα μέλη, ΔΟΕ

 

Η συγκοινωνία και η  μετακίνηση είναι κοινωνικό αγαθό και πρέπει να εξασφαλίζεται για όλους τους πολίτες.

Ιδιαίτερα στην περίοδο της κρίσης η ανάγκη για μετακίνηση και σύνδεση των περιοχών των Μεσογείων μεταξύ τους αλλά και απ ευθείας με την Αθήνα είναι αναγκαίο και επείγον ζήτημα.

Είναι ευρύτερη κοινωνική ανάγκη για όλους εργαζόμενους, άνεργους, νεολαία, τους συνταξιούχους κλπ. Δεν μπορεί να είναι πεδίο κερδοφορίας για ιδιωτικά συμφέροντα μ αποτέλεσμα να μην εξασφαλίζεται καν η εξυπηρέτηση όλων των περιοχών και όλη τη μέρα.

Επισημαίνουμε ιδιαίτερα την ανάγκη εξασφάλισης δωρεάν μετακίνησης των μαθητών και φτηνής μετακίνησης των εκπαιδευτικών στα σχολεία και το γεγονός ότι τώρα η μετακίνηση αυτή αποτελεί μεγάλο πρόβλημα οικονομικής αιμορραγίας με υψηλό κόστος για όλους. Ιδιαίτερα για τους συνάδελφους αναπληρωτές που κάθε χρόνο αλλάζουν περιοχή εργασίας και αναγκάζονται πολλοί από αυτούς να μετακινούνται καθημερινά από την Αθήνα στα σχολεία της περιοχής των Μεσογείων.

Μάλιστα υπάρχουν σχολεία και περιοχές που δεν έχουν καμία πρόσβαση με κανένα συγκοινωνιακό μέσο και η πρόσβαση όλων μπορεί να γίνει μόνο με ιδιωτικό όχημα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πρόσβαση στο 4ο ΔΣ Καλυβίων και το 4ο Νηπιαγωγείο Καλυβίων τα οποία δεν επικοινωνούν ούτε με τα Καλύβια ούτε με το Λαγονήσι.

Στα πλαίσια αυτά ο σύλλογός μας στηρίζει ιδιαίτερα, προσυπογράφει μαζί τους και διεκδικεί την άμεση ικανοποίηση του αιτήματος για σύνδεση με αστική συγκοινωνία του Πόρτο Ράφτη και ευρύτερα του Δήμου Μαρκοπούλου που προβάλουν συλλογικότητες και φορείς  της περιοχής.

Θεωρούμε υπερώριμο το αίτημα δεδομένων των ιδιαιτεροτήτων της περιοχής – μεγάλη έκταση με απομονωμένες περιοχές, μεγάλη πληθυσμιακή αύξηση, ακριβό κόστος ζωής κλπ.

Η άμεση ικανοποίηση του αιτήματος των κατοίκων στην περιοχή αυτή να γίνει η απαρχή για τη συνολική λύση του προβλήματος για δημόσια συγκοινωνία σε όλες τις περιοχές των μεσογείων.

 επισυνάπτουμε σχετικά ψηφίσματα :

το παρακάτω κείμενο έχει συγκεντρώσει περί τις 3000 υπογραφές.

ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ – ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ

Κάτοικοι, παραθεριστές και επισκέπτες του Μαρκοπούλου και του Πόρτο Ράφτη Αττικής.
H συνεχής και άδικη συρρίκνωση των εισοδημάτων μας, ως αποτέλεσμα της πολιτικής των μνημονίων και της εξυπηρέτησης των οικονομικών συμφερόντων, σε συνδυασμό με την υπερβολική αύξηση της τιμής της βενζίνης, φέρνει στην επιφάνεια περισσότερο επίκαιρο από ποτέ το πρόβλημα της ανεπαρκέστατης συγκοινωνίας στην περιοχή Μαρκόπουλου και Πόρτο Ράφτη.Πρόβλημα που πέρα από τον καθαρά πρακτικό και κοινωνικό του χαρακτήρα, έχει πλέον αποκτήσει και τη διάσταση της αξιοπρεπούς διαβίωσης, καθώς οι μετακινήσεις προς και από την περιοχή αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κόστη διαβίωσης για τους κατοίκους της, αλλά και έναν αποτρεπτικό παράγοντα για την προσέγγιση του επισκέπτη-παραθεριστή στην περιοχή.
Η απουσία αξιόπιστης συγκοινωνίας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη γεωγραφική θέση της περιοχής, σε σχετικά μικρή απόσταση από το κέντρο της Αθήνας, την κατασκευή σημαντικών έργων σε αυτήν, όπως το αεροδρόμιο, το μετρό, ο προαστιακός και ο ιππόδρομος, αλλά και τη σημαντική οικιστική ανάπτυξη που συνοδεύεται και από ανάλογη αύξηση του μόνιμου πληθυσμού της. Μαζική μετακίνηση πληθυσμού που δυστυχώς δε συνοδεύτηκε και από την αναγκαία ανάπτυξη των υποδομών.
Χαρακτηριστικό το πρόβλημα και γνωστό σε όλους μας: η υπάρχουσα συγκοινωνία σε Μαρκόπουλο και Πόρτο Ράφτη είναι ιδιαίτερα ακριβή, ανεπαρκής και δυσλειτουργική, με τα δρομολόγια των υπεραστικών λεωφορείων έχουν παραμείνει ίδια σε συχνότητα και προορισμούς εδώ και πολλά χρόνια, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι έχουν τετραπλασιασθεί και έχει αλλάξει ο συγκοινωνιακός χάρτης της πρωτεύουσας.
Σημαντικό είναι επίσης να τονίσουμε οτι περιοχές που απέχουν σαφώς περισσότερο από το κέντρο της Αθήνας εξυπηρετούνται ήδη με αστική συγκοινωνία.
Υπογράφουμε όλοι για την καλύτερη ποιότητα ζωής και περιβάλλοντος που δικαιούμαστε!

Η κρισιμότητα των ημερών που διανύουμε απαιτεί την πρόταση και την υλοποίηση συγκεκριμένων – αποτελεσματικών λύσεων που θα ανακουφίσουν την τοπική κοινωνία και οικονομία. Λύσεις που θα μπορούσαν να είναι:

Α. Η επέκταση της αστικής συγκοινωνίας και σε Μαρκόπουλο – Πόρτο Ράφτη
Β. Η λειτουργία τακτικής Δημοτικής Συγκοινωνίας στην περιοχή, με άμεση διασύνδεση και με το σταθμό μετρό-προαστιακού Κορωπίου

Απαιτούμε την άμεση λήψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών, στην κατεύθυνση της διερεύνησης και της υλοποίησης ενός βιώσιμου σχεδίου συγκοινωνιακού έργου στην περιοχή με κοινωνικά κριτήρια. Με σαφείς και περιοριστικούς χρονικούς περιορισμούς: ολοκλήρωσή των σχετικών ενεργειών μέσα σε ένα μήνα, από αξιόπιστους και εξειδικευμένους φορείς.

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ-Π.ΡΑΦΤΗ “οχι στα χαράτσια”
ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΜΕ – ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ – ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ

ΣΥΛΛΟΓΗ ΥΠΟΓΡΑΦΩΝ ΕΔΩ

 

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

για την κοινωνία και το περιβάλλον

ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΙΚΤΥΟΥ ΑΣΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ

 

Υποστηρίζουμε την άμεση δημιουργία αστικής δημόσιας συγκοινωνίας που θα εξυπηρετεί την πόλη του Πόρτο Ράφτη αλλά και εκείνη του Μαρκόπουλου.

Η πόλη του Πόρτο Ράφτη, σε συνθήκες οικονομικής κρίσης, μεταβάλλεται συνεχώς τείνοντας να μετατραπεί από περιοχή εξοχικής κατοικίας σε πόλη α’ κατοικίας.

Αυτό μαρτυρά και η πληθυσμιακή του εξέλιξη τα τελευταία χρόνια (απογραφή 1991: 3.293 μόνιμοι κάτοικοι – 2001: 7.131 – 2011: 9.790).

Οι επίσημες πολεοδομικές μελέτες υπολογίζουν 12.000 μόνιμους κατοίκους σήμερα ενώ τη θερινή περίοδο εκτοξεύονται στους 80.000 κατοίκους.

Παράλληλα οι υποδομές αλλά και τα σημεία εξυπηρέτησης των πολιτών (δημόσιες & δημοτικές υπηρεσίες, ολοκληρωμένες υπηρεσίες υγείας, τράπεζες, ταχυδρομείο, φροντιστήρια & τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας για τους μαθητές) απουσιάζουν σχεδόν εντελώς από την πόλη και οι μετακινήσεις προς Μαρκόπουλο και Κορωπί είναι καθημερινές.

Καθημερινές είναι επίσης μετακινήσεις προς τον προαστιακό στο Κορωπί των συμπολιτών μας που κατοικούν μόνιμα στο Πόρτο Ράφτη και εργάζονται στην Αθήνα.

Αυτές οι ανάγκες δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν με τα ΚΤΕΛ που είναι πανάκριβα και δεν εξυπηρετούν με τα πολύ αραιά δρομολόγιά τους (κάθε 60’ το χειμώνα – κάθε 30’ το καλοκαίρι) και που η διάρκειά τους είναι πάνω από μία ώρα (με υποχρεωτική μετεπιβίβαση στο Μαρκόπουλο) για να φθάσει κανείς στον κοντινότερο προορισμό.

Και ενώ περιοχές της Αττικής που πολλές βρίσκονται σε μεγαλύτερη απόσταση από το Κέντρο έχουν αστική συγκοινωνία (Σπάτα, Αρτέμιδα, Παιανία, Παλλήνη, Κορωπί,  Σαρωνίδα, Ανάβυσσος, Παλαιά Φώκαια και πρόσφατα η Ραφήνα) το Πόρτο Ράφτη και το Μαρκόπουλο παραμένουν δέσμιες πόλεις στα ιδιωτικά συμφέροντα των ΚΤΕΛ και των μετόχων τους.

Για όλους τους παραπάνω βάσιμους λόγους με την παρούσα αιτούμαστε τη σύνδεση του Πόρτο Ράφτη με αστική συγκοινωνία από και προς το κέντρο του πολεοδομικού ιστού  των Αθηνών, ώστε δημόσια συγκοινωνία να καλύπτει όλες τις ανάγκες μετακίνησης και το συγκοινωνιακό έργο να μην καθορίζεται από ιδιωτικά συμφέροντα αλλά να παρέχεται ως κοινωνικό αγαθό στους πολίτες.

 

 

 

 

 

Η έκδοση ανάλογων  ψηφισμάτων και οργάνωση δράσεων και από άλλους φορείς της περιοχής είναι σε εξέλιξη.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail