Σχέδιο πρακτικού για τη διασφάλιση όλων των αναγκαίων τμημάτων ανά σχ. μονάδα λαμβάνοντας υπόψη για τον αριθμό των μαθητών στην τάξη: α)την ακριβή αποτύπωση της χωρητικότητας της σχολικής αίθουσας β) τη μείωση του αριθμού των μαθητών σε τμήματα που φοιτούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 76-13/5/20                                                     Προς: τα μέλη, συλλόγους διδασκόντων των σχ. μονάδων

 

ΕΔΩ σε word για εκτύπωση Σχέδιο πρακτικού συλλόγου διδασκόντων για αριθμό μαθητών

 

Ο αριθμός των μαθητών αποτελεί κομβικό στοιχείο στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των περικοπών όλων των κυβερνήσεων και στοιχείο αντιπαράθεσης και διαπάλης του εκπαιδευτικού κινήματος και του Υπ. Παιδείας διαχρονικά. Κάτω από την πίεση του εκπαιδευτικού κινήματος είχαν επιβληθεί υποχωρήσεις στους 22 μαθητές σε Νηπιαγωγείο και Α΄ δημοτικού.

Παράλληλα βέβαια είχε διαμορφωθεί ο μηχανισμός μετακίνησης μαθητών  Π.Δ. 79 με στόχο την διασφάλιση του μέγιστου προβλεπόμενου αριθμού μαθητών στην τάξη (τριμελείς επιτροπές, μετακινήσεις μαθητών σε όμορες σχολικές μονάδες).  Το Υπ. Παιδείας με το νόμο Κεραμέως /Άρθρο 50 παρ. 3 Ρυθμίσεις για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επανέρχεται σε μια ακόμα πιο επιθετική προσπάθεια επιβολής της αύξησης του αριθμού μαθητών στην τάξη επιδιώκοντας να ανατρέψει τις όποιες κατακτήσεις του εκπαιδευτικού κινήματος και να εντείνει το μηχανισμό περικοπών ως μόνιμη διαδικασία.

Στον αντίποδα των περικοπών- τάση αύξησης των μαθητών στην τάξη, η πραγματικότητα που βιώνουμε στα σχολεία μας  στην παρούσα φάση με 15 μαθητές ως ανώτερο αριθμό ανά τμήμα απέδειξε το μεγάλο όφελος  ως προς τα μαθησιακά αποτελέσματα αλλά και τα ευρύτερα  παιδαγωγικά καθώς και το  κλίμα ηρεμίας, ασφάλειας που επικρατεί στις σχ. μονάδες.

Αυτή πρέπει να είναι η στόχευση μας και  με γνώμονα αυτό θα πρέπει να κινηθούμε.

Η διαμόρφωση των τμημάτων θα είναι η πρώτη καθοριστική μάχη στην κατεύθυνση ενάντια στην εφαρμογή του νόμου Κεραμέως και της επιβολής των περικοπών.

Το Υπ. Παιδείας έδειξε τις προθέσεις του με την εγκύκλιο – κατά παράβαση της ισχύουσας νομοθεσίας – να μην ανακοινωθούν τα τμήματα στις 15 Ιούνη αλλά στις 22 Ιούνη για να έχει ψηφιστεί και δημοσιευτεί ο νέος νόμος με τους 25 μαθητές και να διαμορφωθούν τα  τμήματα ανάλογα.

Το Υπ. Παιδείας δεν υπολογίζει ούτε την πανδημία –  το ενδεχόμενο νέου κύματος από τη νέα χρονιά – ούτε τα μαθησιακά αποτελέσματα ούτε την ασφάλεια των μαθητών. Απόλυτη προτεραιότητα η επιβολή των περικοπών σε τμήματα με το στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα και θέσεις εργασίας.

Από την άλλη μεριά οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους – τόσο οι δ/ντές/ντριες, προϊσταμένες  των σχολείων όσο και οι σύλλογοι διδασκόντων – οφείλουν να υπερασπιστούν το δικαίωμα των μαθητών σε αξιοπρεπείς όρους παροχής εκπαίδευσης και να διεκδικήσουν έμπρακτα όλα τα τμήματα που αντιστοιχούν στη σχολική μονάδα.

Να ξεπεράσουμε κάθε λογική ανοχής παραβίασης των όρων που επιβάλλει ακόμα και η ισχύουσα νομοθεσία.

Συγκεκριμένα επισημαίνουμε ότι :               

  1. kanonismos-pyroprostasias-ktiriwn ΦΕΚ 2018 που επικαιροποιήθηκε με το ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 41/ ΦΕΚ 80/τεύχος Α΄/ 7-52018 ορίζει ότι : (σελίδα 7833) άρθρο 5, Πίνακας 3: Υπολογισμός θεωρητικού πληθυσμού ανά χρήση : «Δ΄ Εκπαίδευση: Αίθουσες Διδασκαλίας 1ατ./2 τ.μ. δαπέδου.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Γενικά : Ως δάπεδο λαμβάνεται υπόψη το καθαρό εμβαδόν δαπέδου, αφαιρουμένων των σταθερών επίπλων».

 

  1. Ρυθμίσεις για μείωση του αριθμού των μαθητών όταν υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Παρ. 1α του άρθρου 11 του Ν. 4452/2017 (ΦΕΚ 17/Α/15-2-2017)

Ενδεικτικά αναφέρουμε παράδειγμα αιθουσών με προδιαγραφές ΟΣΚ  48 τ.μ  όπου ο εναπομείναντας καθαρός χώρος είναι 44 τμ άρα ανώτερος αριθμός μαθητών 22  και με 36 τμ (προκατ) ελεύθερος χώρος 32 τμ που σημαίνει το ανώτερο 16 μαθητές.

  • Με βάση τα παραπάνω καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων να προχωρήσουν στη σύνταξη πρακτικού όπου θα αποτυπώσουν την πραγματική δυνατότητα υποδοχής των μαθητών σε κάθε τάξη της σχολικής μονάδας όπως αυτή προκύπτει από την καθαρή επιφάνεια της τάξης, αφαιρούμενης της επιφάνειας των σταθερών επίπλων (βιβλιοθήκες, ντουλάπες, ερμάρια κλπ) διά 2.
  • Αυτό το πρακτικό να υποβληθεί άμεσα τόσο στη Δ/νση όσο και στο Δήμο και να δηλώνει ότι ο σύλλογος διδασκόντων δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τη λειτουργία τάξεων με αριθμούς που θα παραβιάζουν τον κανονισμό πυρασφάλειας και να ζητάει να υπολογιστεί στην αντίστοιχη διαμόρφωση των τμημάτων.
  • Να ενημερώνεται ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων του σχολείου για την ενέργεια αυτή
  • Επίσης για τις περιπτώσεις μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες να κινούν τη διαδικασία που προβλέπεται με αντίστοιχο πρακτικό προς τη Δ/νση και την Περιφέρεια προκειμένου να εγκρίνεται η μείωση του αριθμού των μαθητών.
  • Τα πρακτικά αυτά να κοινοποιούνται και στο σύλλογο προκειμένου να παρεμβαίνει αντίστοιχα και να απαιτούμε όλοι μαζί συλλογικά τη μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη στην πράξη.
  • Ο Σύλλογος έχει ήδη ζητήσει συνάντηση με τη Δ/ντρια εκπαίδευσης προκειμένου να εκθέσει όλα τα παραπάνω και να παρέμβει στην εξασφάλιση και δημιουργία όλων των αναγκαίων τμημάτων.

Κανένας δεν πρέπει να αναλάβει την ευθύνη για την λειτουργία τάξης με παραβίαση  των όρων ασφάλειας – πυρασφάλειας.

Για οποιοδήποτε ζήτημα να επικοινωνήστε άμεσα με το ΔΣ του συλλόγου.

 

 

Το ΔΣ

 

———————————————————————————————————————————————————–

Σχέδιο πρακτικού συλλόγου διδασκόντων

 

Την ………… συνεδρίασε ο σύλλογος διδασκόντων με τη συμμετοχή των ……..εκπαιδευτικών του σχολείου…….. με θέμα την αποτύπωση των δυνατοτήτων των αιθουσών του σχολείου.

Α) Μετά από διαλογική συζήτηση ο σύλλογος αφού πήρε υπ όψη του τα προβλεπόμενα από τον Κανονισμό Πυρασφάλειας και αφού καταμέτρησε λεπτομερώς όλες τις αίθουσες διδασκαλίας αποφάσισε τα εξής :

Οι αίθουσες (Α,Β, Γ…)   …… τάξης έχουν έκταση …. ….. Αφαιρώντας …..(2- 4τμ – βιβλιοθήκες και ερμάρια……..) η αίθουσα έχει καθαρή επιφάνεια …… . Άρα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα μπορεί να φιλοξενήσει το ανώτερο ……..  μαθητές.

Η αίθουσα  (Χ)…… έχει καθαρή επιφάνεια ……..   Άρα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα μπορεί να φιλοξενήσει το ανώτερο ……..  μαθητές.

Η αίθουσα  (Χ)…… έχει καθαρή επιφάνεια ……..   Άρα σύμφωνα με τα προβλεπόμενα μπορεί να φιλοξενήσει το ανώτερο ……..  μαθητές.

Σας υποβάλουμε τα δεδομένα αυτά προκειμένου να ληφθούν υπ΄ όψη στη διαμόρφωση των τμημάτων και δηλώνουμε ότι δεν μπορούμε να αναλάβουμε την ευθύνη για τη λειτουργία τμημάτων με αριθμούς μαθητών που παραβιάζουν τους όρους υγιεινής και ασφάλειας των μαθητών όπως αυτοί προβλέπονται στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο.

Β) ο σύλλογος επισημαίνει ότι στην….. τάξη  φοιτούν ……. Μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Συγκεκριμένα:

ο/η ……………………………………. Με διάγνωση για…………

ο/η ……………………………………. Με διάγνωση για…………

ο/η ……………………………………. Με διάγνωση για…………

…………………………………………………………………………………………………..

Με βάση τα παραπάνω ζητάμε να εγκρίνεται τη λειτουργία της τάξης με μειωμένο αριθμό έως ……. μαθητές.

Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας.

 

Οι εκπαιδευτικοί

 

 

 

 

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail