ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΡΙΣΙΜΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΕ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ

Print Friendly, PDF & Email

Εκτιμούμε πως είναι αναγκαίο οι Συνάδελφοι να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τη μέθοδο που αυτοί θα επιλέξουν για την επικοινωνία με τους μαθητές τους. Πέρα από όσα αναφέρει το υπουργείο για τη χρήση διαδικτυακής πλατφόρμας πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα το κάθε σχολείο, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων,  να μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιεί mail, blog, ιστολόγιο και όποιον άλλο τρόπο κρίνει ο Σύλλογος και ο κάθε Συνάδελφος πως ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες του σχολείου και των μαθητών του.

 Οι «ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ» απευθύνουμε έκκληση προς τα μέλη του Συλλόγου μας, τους γονείς και τους μαθητές των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής μας, αλλά και ολόκληρης της χώρας, να ακολουθήσουν τις οδηγίες των επιστημόνων, με στόχο τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας και την προστασία των ανθρώπινων ζωών, ιδιαίτερα όσων βρίσκονται στις ευπαθείς ομάδες. Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας σε όλους τους εργαζόμενους που στηρίζουν το κοινωνικό σύνολοκαι ιδιαίτερα στους γιατρούς και σε όλους τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας που σηκώνουν το βάρος της μεγάλης αυτής προσπάθειας. Όλοι τους στηρίζουν έναν κοινωνικό πυλώνα, αυτόν της υγείας, υποστελεχωμένο και τραγικά υποχρηματοδοτούμενο όλα τα προηγούμενα χρόνια, με πρόσχημα τα μνημόνια και τις περιοριστικές οικονομικές πολιτικές.

Γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι για τους μικρούς μαθητές μας, τους γονείς και εμάς τους ίδιους να προσαρμόσουμε την καθημερινότητά μας στις αυστηρές οδηγίες περιορισμού μέσα στα σπίτιαμας.

 Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες, ως άνθρωποι και ως εκπαιδευτικοί, προτάσσουμε το αίσθημα της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας. Το δημόσιο σχολείο κρατιέται όρθιο και παρέχει ποιοτικού επιπέδου εκπαίδευση στους μαθητές του χάρη στους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν σ’ αυτό με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών τους. Αυτό καλούμαστε να πράξουμε και τώρα όλοι μας. Στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές μας και τους γονείς με κάθε τρόπο για να αντιμετωπίσουμε τη δικαιολογημένη ανασφάλεια και το άγχος που έχει δημιουργήσει αυτή η κατάσταση. 

Το τοπίο που διαμορφώνεται αυτή τη στιγμή στην εκπαίδευση, με το μακροχρόνιο κλείσιμο των σχολείων, οδηγεί στην υιοθέτηση μεθόδων στην εκπαιδευτική διαδικασία που μέχρι σήμερα δεν είχαν χρησιμοποιηθεί, παρά ελάχιστα, όπως αυτή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όμως αυτό είναι απαραίτητο  να γίνει με γνώμονα τα αντικειμενικά δεδομένα που συνθέτουν το τοπίο της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και, φυσικά, με ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Απαιτεί προετοιμασία, σχεδιασμό, διδακτικούς και μαθησιακούς στόχους, μαθησιακό υλικό και επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα εργαλεία.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας φαίνεται να θεωρεί το όλο εγχείρημα ως μια εύκολη υπόθεση και να μη λαμβάνει υπόψη της όλα τα δεδομένα που σχετίζονται τόσο με τις δυνατότητες του εκπαιδευτικού μας συστήματος να υποστηρίξει μια τέτοια διαδικασία, όσο και των μαθητών του δημοτικού σχολείου να ανταποκριθούν σε μια τέτοια κατάσταση. Παραβλέπουν το καθοριστικής σημασίας γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών δεν έχει πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή ή/και στο διαδίκτυο (εκτός κι αν θεωρείται δεδομένο από την πολιτική ηγεσία ότι ορισμένοι μαθητές αποκλείονται έτσι κι αλλιώς από τη διαδικασία, επειδή ανήκουν σε οικογένειες με βιοτικό επίπεδο συγκεκριμένων δυνατοτήτων). Δίχως να υπολογίζονται οι όροι και οι στοιχειώδεις προϋποθέσεις για την εφαρμογή τους, ουσιαστικά τείνουν να είναι περισσότερο επικοινωνιακού και όχι ουσιαστικού χαρακτήρα εξαγγελίες.

Αλλά και το ίδιο το σχολικό δίκτυο, με τις υπάρχουσες υποδομές, δε φαίνεται να έχει τη δυνατότητα να ανταπεξέλθει σε τέτοιο εύρος συνδέσεων και απαιτήσεων στο διαδίκτυο. Ήδη η ταχύτητα στο διαδίκτυο, εξαιτίας της αυξημένης ζήτησης, έχει μειωθεί αισθητά και παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα πρόσβασης.

Η επικοινωνιακή προσέγγιση του θέματος θα πρέπει να εγκαταλειφθεί από την κυβέρνηση, ώστε να δούμε όλοι μαζί πώς θα στηρίξουμε ουσιαστικά τους μαθητές μας. Ούτε είναι δυνατόν να στέλνει το υπουργείο εγκυκλίους και να ζητά από τους Συναδέλφους εγγραφές στο σχολικό δίκτυο και διαδικασίες με χρονικά όρια που είναι στην πράξη ανεφάρμοστα.

Με βάση όλα τα παραπάνω, η εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί παρά να είναι  ένα συμπληρωματικό μέσο που βοηθά να μη χάνεται η επαφή των μαθητών με το σχολείο. Η δια ζώσης σχέση μαθητών και εκπαιδευτικού είναι αναντικατάστατη. Η τεχνολογία είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην εφαρμογή του οποίου πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη όλοι οι αντικειμενικοί περιορισμοί, που αναφέρθηκαν παραπάνω. Ακόμη, σε καμία περίπτωση, δε θα επιτρέψουμε αυτή η διαδικασία να αποτελέσει «ευκαιριακό παράθυρο» απ’ όπου θα εισβάλουν στην εκπαίδευση ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες πιθανόν να αποκτήσουν πρόσβαση σε mailκαι σε προσωπικά στοιχεία των μαθητών μας και των γονέων τους.

Με βάση όλα τα παραπάνω εκτιμούμε πως είναι αναγκαίο οι Συνάδελφοι να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τη μέθοδο που αυτοί θα επιλέξουν για την επικοινωνία με τους μαθητές τους.Πέρα από όσα αναφέρει το υπουργείο για τη χρήση διαδικτυακής πλατφόρμας πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα το κάθε σχολείο, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων,  να μπορεί να επιλέξει να χρησιμοποιεί mail, blog, ιστολόγιο και όποιον άλλο τρόπο κρίνει ο Σύλλογος και ο κάθε Συνάδελφος πως ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες του σχολείου και των μαθητών του. Είναι απαραίτητο ακόμη μέσω της δημόσιας τηλεόρασης να υπάρξει προσαρμογή του προγράμματος, ώστε να παρέχονται εκπαιδευτικά προγράμματα, παιδικές θεατρικές παραστάσεις, ντοκιμαντέρ, προγράμματα Αγωγής Υγείας και Περιβάλλοντος, παιδικές και εφηβικές κινηματογραφικές ταινίες, κ.α.

Παρ’ όλες τις δυσκολίες, ως εκπαιδευτικοί θα παραμείνουμε στην πρώτη γραμμή για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου και των μαθητών μας. Οι εκπαιδευτικοί έχουμε τη βούληση να συμπαρασταθούμε στους  μαθητές μας την κρίσιμη αυτή στιγμή, με τις δυνατότητες που έχει ο καθένας και η καθεμία από εμάς, όπως άλλωστε το πράξαμε και κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.

Στηρίζουμε τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους. Εκφράζουμε με κάθε τρόπο την αλληλεγγύη μας!

ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail