ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 32 /14-3-16                         Προς: τα μέλη , σχολικούς συμβούλους, ΚΕΔΔΥ Αν.Αττικής, συλλόγους –ενώσεις γονέων

 

Σε περιβάλλον «εθνικού διαλόγου»… για την παιδεία, στο μέσο έντονων και κλιμακούμενων κινητοποιήσεων ενάντια στο ασφαλιστικό και με την ελπίδα του αιφνιδιασμού του κόσμου της εκπαίδευσης, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ, ακολουθώντας προσφιλείς τακτικές προηγούμενων κυβερνήσεων κατέθεσε 11/2/2016 και προτεινόμενη ψήφιση 15/2/2016!!! τροπολογία για την ειδική εκπαίδευση στο σχέδιο νόμου «μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις». Με την τροπολογία αυτή ουσιαστικά καταργούνται τα τμήματα ένταξης. Αναφέρεται στο κείμενο: «ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός τους περιβάλλοντος της τάξης τους … η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».
Η τροπολογία ακολουθεί τις οδηγίες της ΕΕ για την πλήρη διάλυση των σταθερών δομών της ειδικής εκπαίδευσης, προβάλλοντας την πλήρη ένταξη μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.
Απόλυτα συνεπής ο Υπουργός στο κυβερνητικό πρόγραμμα για «μη διαχωρισμό των γενικών και των ειδικών σχολείων» αλλά και τη δήλωση « τα παιδιά δεν θα πηγαίνουν σε ξεχωριστά από τα άλλα παιδιά σε σχολεία που καταλήγουν συχνά να είναι γκέτο» ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΩΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ με το ξήλωμα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, στοχοποιώντας σε αυτή τη φάση τα Τμήματα Ένταξης.
Ουσιαστικά, δρομολογείται η κατάργηση των Τ.Ε και ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι ο μόνιμα περιπλανώμενος, μπαινοβγαίνοντας στην τάξη, κακήν κακώς, ή πηγαίνοντας και στα διπλανά σχολεία. Αλήθεια τι θα προλαβαίνει να κάνει ο περιπλανώμενος εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής του ανύπαρκτου πλέον Τ.Ε., αν περάσει αυτή η τροπολογία; Πάντως, επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση, με βάση και τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες δεν θα μπορέσει να κάνει, ιδιαίτερα σε 25αρια τμήματα.
Η κυβέρνηση στοχοποιεί τη μειοψηφία των μαθητών με αναπηρία που καταφέρνουν να επιβιώνουν σε δημόσιες και δωρεάν δομές ειδικής αγωγής και επιδιώκει τη μείωση του κρατικού κόστους για την εκπαίδευσή τους. Το υπουργείο υλοποιεί δεσμεύσεις προηγούμενων κυβερνήσεων με περισσό ζήλο και προετοιμάζει το έδαφος για νέο χορό προγραμμάτων ΕΣΠΑ στο όνομα της συνεκπαίδευσης.
Αλλάζει εντελώς το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό των τμημάτων ένταξης, αφού χρεώνει στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν τη δομή αυτή ρόλο part time παράλληλης στήριξης μειωμένου αριθμού μαθητών σε κάθε σχολική μονάδα. Καλλιεργεί αντιλήψεις για το ότι η διαφοροποιημένη διδασκαλία αποτελεί την πανάκεια για τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών. Μειώνει τον εκπαιδευτικό χρόνο και τις στοχευμένες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή που ανήκει στο δυναμικό του τμήματος ένταξης.
Στο όνομα της πλήρους ένταξης και αφού έχει σταθεροποιηθεί το μοίρασμα εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε 2,3 ή και 4 μαθητές με αναπηρία τα προηγούμενα χρόνια, σε συνδυασμό με την είσοδο των κουπονιών στην εκπαίδευση προετοιμάζεται η παραπέρα ιδιωτικοποίηση πλευρών της εκπαίδευσης, μεταφέροντας το κόστος στις οικογένειες των μαθητών.
Ταυτόχρονα και ενώ υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, διατηρεί με στόχο να υλοποιήσει παλαιότερη διάταξη για τοποθέτηση νηπιαγωγών ειδικής αγωγής σε ειδικά σχολεία
Η τροπολογία αυτή εντάσσεται στη λογική του 3ου μνημονίου για «εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης», αλλά και στη στρατηγική της ΕΕ για πλήρη ένταξη. Σε έναν τομέα που οι δομές και το προσωπικό είναι ελάχιστα, ΠΙΣΩ από τις πραγματικές ανάγκες, κλείνει Τμήματα Ένταξης όταν και αυτά που λειτουργούν δεν επαρκούν. Όταν υπάρχουν σχολεία χωρίς κανένα ΤΕ. Σε μια χρονιά μάλιστα, που χιλιάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη δεν καλύφτηκαν.

To Δ.Σ. του συλλόγου συμμετέχει στην παράσταση διαμαρτυρίας – κινητοποίηση των Συλλόγων Εκπ/κών Π. Ε. της Αττικής και των Γονέων (την Τετάρτη 16 – 3 – 2016 στις 14:30 στο ΥΠΠΕΘ) καλώντας:

 Τους εκπαιδευτικούς του συλλόγου μας
 Τους συλλόγους γονέων και τους γονείς των μαθητών μας
 Τις Ενώσεις Γονέων

ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ν’ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΠΡΌΣΦΑΤΑ

 Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης με άμεσους μόνιμους διορισμούς
 Στελέχωση των ΚΕΔΔΥ και ίδρυση νέων βάσει των αναγκών του μαθητικού πληθυσμού της κάθε περιοχής και συγκεκριμένα στην Ανατολική Αττική που για χιλιάδες μαθητές λειτουργεί ένα μόνο κέντρο.

 

ypografes syllogos

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail