Απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης του συλλόγου «Κ. Σωτηρίου» 24/5/2018 για : τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου και απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ: 56 / 24-5-2018                                                     Προς:  ΔΟΕ, τα μέλη.

 

Η Γενική Συνέλευση του συλλόγου επιβεβαιώνει την σχετική απόφαση του ΔΣ :  ΑΠ 42 Να αποσυρθεί το αντιδραστικό νομοσχέδιο για τις νέες δομές υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου! Δυναμώνουμε τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση, τις μνημονιακές περικοπές και την αντιδραστική αναδιάρθρωση.

Περιεκτικά επαναδιατυπώνει σχετικά ότι :

Το νομοσχέδιο για τις νέες υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης  αποτελεί καθοριστικό βήμα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για την υλοποίηση των προτάσεων ΟΟΣΑ- Ε.Ε για τη ριζική αντιδραστική αλλαγή του δημόσιου σχολείου. Ειδικότερα, πρόκειται για την υλοποίηση μιας πολιτικής στην κατεύθυνση της πλήρους ικανοποίησης των απαιτήσεων του ΣΕΒ για την ελληνική εκπαίδευση, δηλαδή την αξιολόγηση, τις περικοπές που συνεχίζονται με αμείωτη ένταση, την «αυτονομία» και την «αποκέντρωση», που την οδηγούν στη λειτουργία της με όρους επιχείρησης σε ένα ιεραρχικά-συγκεντρωτικά δομημένο περιβάλλον επιτήρησης και ελέγχου.

Με το νέο σχέδιο νόμου :

α. Στο όνομα της ευελιξίας και «αποκέντρωσης», το Υπ. Παιδείας συγκροτεί τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.). Τα ΠΕΚΕΣ έχουν στην ευθύνη τους τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό, την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση, την οργάνωση της επιμόρφωσης, την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων της περιοχής τους ή λέγοντας τα πράγματα με το όνομα τους την αυτοαξιολόγηση. Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ ενσωματώνουν τις αρμοδιότητες των Π.Ε.Κ., των Προϊσταμένων Παιδαγωγικής Καθοδήγησης  και των Σχολικών Συμβούλων. Στην ουσία , δηλαδή, δημιουργούνται εξαιρετικά συγκεντρωτικές δομές, «μικρά υπουργεία παιδείας», που θα συγκεντρώνουν πλήθος αρμοδιοτήτων και θα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη χάραξη και υλοποίηση  της εκπαιδευτικής πολιτικής. Διαμορφώνεται μια νέα, πιο σύνθετη, συγκεντρωτική και γραφειοκρατική δομή εποπτικού ελέγχου στα σχολεία και τους εκπ/κους, με αξιολόγηση, αξιολόγηση/λογοδοσία, δ/ντες manager, ομάδες σχολείων στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού του σχολικού δικτύου.

β. Επανέρχεται όλο το ανενεργό αξιολογικό πλαίσιο, όπως και την περίοδο 2013-4. Και για να μην υπάρχει καμιά αυταπάτη παιδαγωγικής αυτονομίας των συλλόγων διδασκόντων, όπως επισημαίνεται στο σχέδιο νόμου «Οι θεματικοί άξονες αναφοράς του συλλογικού προγραμματισμού και της ανατροφοδοτικής αποτίμησης, καθώς και ο τύπος των σχετικών εκθέσεων θα καθορίζονται από τον υπουργό Παιδείας ύστερα από εισήγηση του ΙΕΠ».   Επομένως, αυτό που πρέπει να αναμένουμε είναι (όπως το 2013-4) η αυτοαξιολόγηση των σχολείων (πλέον ανατροφοδοτική αποτίμηση) να πραγματοποιηθεί στη βάση συγκεκριμένων τομέων και δεικτών αποτίμησης, ποσοτικών και ποιοτικών και σύστοιχων ρουμπρίκων τυποποιημένης αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.

γ. Τα ήδη υποβαθμισμένα, από άποψη προσωπικού και υποδομών, ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών) καταργούνται και τη θέση τους παίρνουν τα Κ.Ε.Σ.Υ. (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης). Στις αρμοδιότητες των ΚΕΣΥ προστίθενται και αυτές που προκύπτουν από την εξαφάνιση άλλων δομών, όπως αυτή του επαγγελματικού προσανατολισμού. Την ίδια στιγμή εξαφανίζονται κομβικές λειτουργίες της ειδικής αγωγής όπως αυτή της διάγνωσης και άρα της καταγραφής ειδικών αναγκών των μαθητών και των σχολείων που οφείλει να καλύψει δωρεάν το δημόσιο. Τουναντίον η ευθύνη κάλυψής τους μετατοπίζεται στους εκπαιδευτικούς των σχολείων, που οφείλουν μέσα από τη συγκρότηση ειδικών επιτροπών να διαμορφώνουν εξατομικευμένα προγράμματα στήριξης των μαθητών και μόνο μετά από την αξιολόγηση αυτών των δράσεων και την αποτυχία τους, δικαιούνται να στείλουν το μαθητή για αξιολόγηση στο ΚΕΣΥ και αυτό μόνο με τη σύμφωνη γνώμη του γονέα. Στο μεταξύ, η μη ύπαρξη διάγνωσης σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει καν το ελάχιστο μέτρο μείωσης των μαθητών στο τμήμα!

δ. Αναβαθμίζεται ο επιτελικός ρόλος της ΑΔΙΠΠΔΕ ( Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) και η ανάγκη διαμόρφωσης κριτηρίων εξωτερικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος.  Η ΑΔΙΠΠΔΕ θα έχει καθοριστικό ρόλο, διαμορφώνοντας το πλαίσιο και τους δείκτες εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, με βάση τα πρότυπα των υπερεθνικών οργανισμών ΟΟΣΑ-Ε.Ε.

ε. Στο όνομα της ανάδειξης “άξιων” και “ικανών” στελεχών εκπαίδευσης προχωρά στην ατομική αξιολόγηση ακόμη και των υποδιευθυντών σχολείων. Καθιστά προσχηματικά όλους τους εκπαιδευτικούς των σχολείων αξιολογητές των διευθυντών και υποδιευθυντών με ανώνυμα τυποποιημένα ερωτηματολόγια, κριτήρια και βαθμολογική κλίμακα κατ’ εικόνα και ομοίωση του Π.Δ.152 τα οποία θα λαμβάνονται υπόψη στις κρίσεις. Όταν με την αξιολόγηση στο δημόσιο αξιολογούνται και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε διοικητικές θέσεις, όταν πάνω από το 50% των νηπιαγωγών που κατέχουν θέση προϊσταμένης-ου θα αξιολογηθεί άμεσα και ατομικά, γίνεται κατανοητό πως ένα μεγάλο κομμάτι των εκπαιδευτικών βρίσκεται υπό καθεστώς αξιολογούμενου και είναι ζήτημα χρόνου η επέκτασή της στο σύνολο των εκπαιδευτικών.

Σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε ως γενική συνέλευση :

  • Στην άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου – το ίδιο να απαιτήσει και η ΔΟΕ.
  • Όχι στην “αυτονομία –αποκέντρωση” διάλυση του δημόσιου σχολείου και στην λειτουργίας του με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια. Η Παιδεία είναι δημόσιο, δωρεάν κοινωνικό αγαθό. Πραγματική ενίσχυση των δομών στήριξης της ειδικής αγωγής και όχι συρρίκνωσή της. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί. Αύξηση των δαπανών για τα σχολεία.
  • Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών. Κατάργηση της ΑΔΙΠΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
  • Επικαιροποιούμε την απόφασή μας για απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα.

Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει άμεσα «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα» και να εντάξει το θέμα της αξιολόγησης στην Ημερήσια Διάταξη της ΓΣ του κλάδου.

 

Το προεδρείο της Γενικής Συνέλευσης

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail