Η τσάντα στο σχολείο- Άλλο ένα πυροτέχνημα

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 12/ 10-1-18                                                                                            Προς: μέλη, συλλόγους Π.Ε, ΔΟΕ, Υπ. Παιδείας

 

Το Υπουργείο Παιδείας λίγο πριν εξαπολύσει την τελική του επίθεση κατά των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών με την ψήφιση εντός των επόμενων ημερών των προαπαιτούμενων για την τρίτη αξιολόγηση τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, την κατάργηση της ώρας σίτισης , τη συγχώνευση σχολικών μονάδων, την προώθηση της αξιολόγησης, επιχειρεί με πυροτεχνήματα και κούφια λόγια να μεταφέρει αλλού το βάρος της συζήτησης χαϊδεύοντας τα αυτιά γονιών και μαθητών.

Την ώρα που το δημόσιο σχολείο βάλλεται λόγω των περικοπών και των προωθούμενων αλλαγών, προγράμματα και εξαγγελίες με ευκαιριακό περιστασιακό χαρακτήρα που δεν  αντιμετωπίζουν βαθύτερα- ουσιαστικότερα και με μόνιμο τρόπο τα προβλήματα, την εκπαιδευτική διαδικασία και μάθηση και τις ανάγκες των παιδιών  επιδιώκουν μόνο να δημιουργήσουν εντυπώσεις και όχι να λύσουν προβλήματα ή να βελτιώσουν την κατάσταση.  

Το Υπ. παιδείας με εγκύκλιό του προς τα σχολεία μας ενημερώνει ότι, με την αριθμ. Πρωτ. 49/30-11-17 πράξη του ΔΣ του ΙΕΠ η υπηρεσία προβαίνει στην έγκριση της δράσης « Η τσάντα στο σχολείο».

Η δράση απευθύνεται στους μαθητές όλων των Δημόσιων Δημοτικών σχολείων της χώρας και θα υλοποιηθεί από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2018 και μετέπειτα από την έναρξη κάθε διδακτικού έτους έως τη λήξη του.

Αυτό, σύμφωνα πάντα με την εγκύκλιο, πρακτικά σημαίνει ότι:

~Ο Σύλλογος διδασκόντων συνεδριάζει και αποφασίζει το ή τα Σαββατοκύριακα που θα υλοποιηθεί η δράση.

~Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τους μαθητές για τη νέα δράση και οι διευθυντές τους γονείς.

~Ο Σύλλογος διδασκόντων αποφασίζει τους τρόπους που θα διευθετηθούν διάφορα ζητήματα και ιδιαιτερότητες που θα προκύψουν.

Η παραμονή της τσάντας των μαθητών στο σχολείο δεν έχει να προσφέρει απολύτως τίποτα στην εκπαιδευτική διαδικασία εάν δε συνοδεύεται από τις απαραίτητες αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και κυρίως την αναγκαία μείωση της διδακτέας ύλης των μαθημάτων και την αντικατάσταση απαράδεκτων σχολικών βιβλίων, όπως αυτών των μαθηματικών και της ιστορίας. Η έγκριση και για την επόμενη σχολική χρονιά, των ίδιων σχολικών βιβλίων, σηματοδοτεί πολύ απλά, ότι συνεχίζεται η εκπαιδευτική πολιτική σε επίπεδο περιεχομένου και διδακτικής μεθοδολογίας.

Από τη στιγμή που η ύλη των μαθημάτων είναι συγκεκριμένη, οι διδακτικοί στόχοι αμετάβλητοι και τα σχολικά βιβλία ίδια, είναι σαφές ότι στην πραγματικότητα, ο παραπάνω στόχος είναι ανέφικτος. Όπως ανέφικτοι είναι και οι στόχοι της ουσιαστικής προσέγγισης της ύλης και της άμβλυνσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων και της σχολικής αποτυχίας.

Για την αναβάθμιση σχολείου απαιτούνται: αύξηση δαπανών για την παιδεία, μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, μείωση αναλογίας μαθητών ανά τμήμα, στήριξη του ολοήμερου σχολείου που σήμερα λειτουργεί με περισσεύματα ωρών, μείωση της διδακτέας ύλης, πραγματική παράλληλη στήριξη των μαθητών που την χρειάζονται, λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών, δίχρονη δημόσια υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

Ένα τέτοιο σχολείο θα υπηρετεί πραγματικά τις ανάγκες των μαθητών για μόρφωση, δημιουργική και ολοκληρωμένη προσέγγιση της γνώσης και ελεύθερο χρόνο.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail