🕐13:10 είναι καλά;  Να τ’ αφήσω; ❓❓Επιτέλους κάθε πότε αυξάνεται το ωράριο στα νηπιαγωγεία;

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 168-17/1/21                                                Προς: τα μέλη, ΔΟΕ, ΣΕΠΕ

 

Μοιραίοι τακτικισμοί και φαιδρός παιδαγωγικός προγραμματισμός ναρκοθετούν την λειτουργία των νηπιαγωγείων εν μέσω πανδημίας

 

Ασφαλώς κανείς δεν περιμένει πια από την ηγεσία του υπουργείου παιδείας να αποφασίζει λαμβάνοντας υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια και επιστημονικές εισηγήσεις βασισμένες σε έναν μακρόχρονο σχεδιασμό και διάλογο! Όλοι ξέραμε ότι νομοθετεί συγκυριακά, προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την εκάστοτε συνθήκη, πάντα με ένα και μοναδικό σκοπό, να προωθήσει μια σκληρή νεοφιλελεύθερη πολιτική. Μια πολιτική που στοχεύει στη μείωση του κόστους, την υποβάθμιση των εργασιακών δικαιωμάτων, αδιαφορώντας για τα παιδαγωγικά αποτελέσματα.

Όμως παρόλα αυτά το υπουργείο παιδείας μας ξάφνιασε ακόμη μια φορά αρνητικά, καθώς δε διστάζει για χάρη των μακροχρόνιων αντιεκπαιδευτικών επιδιώξεών του, να ρισκάρει το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων εν μέσω πανδημίας. Βλέπε έκθεση Πισσαρίδη που αναφέρεται  στον σχετικά χαμηλό αριθμό ωρών διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σύγκριση με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους και τις προτροπές για «σύγκλιση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών».

 

Χωρίς καμία συγκεκριμένη τεκμηρίωση στη μέση της σχολικής χρονιάς, χωρίς να έχει στεγνώσει το μελάνι από την προηγούμενη, ημίωρη αύξηση ωραρίου στα νηπιαγωγεία, πριν μία πενταετία, από τον τότε υπουργό Παιδείας Φίλη, ξανα-αλλάζει η ώρα αποχώρησης των νηπίων. Η σταδιακή επέκταση του ωραρίου στο νηπιαγωγείο μαζί με την αποσύνδεση του πρωινού προγράμματος από το απογευματινό ( μη αμιγή τμήματα)  που έγινε λίγα χρόνια πριν εκτός του ότι άλλαξε το χαρακτήρα του ολοήμερου προγράμματος και το μετάτρεψε σε δομή φύλαξης υποβαθμίζει την  αναγκαιότητα του ολοήμερου με στόχο τη συρρίκνωση πολλών θέσεων εργασίας.

 

Η κυβέρνηση, από την αρχή του έτους όριζε, ως μέτρο αποφυγής συνωστισμού, τη διαφορετική ώρα μετάβασης και αποχώρησης από τα σχολεία.  Η ίδια κυβέρνηση μια βδομάδα μετά, καθιερώνει σχεδόν την ίδια ώρα αποχώρησης για τα νηπιαγωγεία με αυτήν των συστεγαζόμενων δημοτικών!! Δε διστάζουν να δημιουργήσουν συνωστισμό, να υπονομεύσουν το άνοιγμα των σχολείων που έμειναν κλειστά ενάμισι μήνα. Όλα αυτά για να κερδίσουν λίγο ακόμα έδαφος  οι μακροχρόνιοι αντιεκπαιδευτικοί σχεδιασμοί.

Το Υπουργείο αύξησης μαθητών ( από 22 σε 25 ανά τμήμα), το Υπουργείο  υποχρεωτικότητα σύγχρονης εξ αποστάσεως για τα για τα 4χρονα  & 5χρονα επεκτείνει αυθαίρετα κι επικίνδυνα το χρόνο αποχώρησή των νηπίων!

Δεν κάνουμε βήμα πίσω από την υπεράσπιση του παιδαγωγικού ρόλου του σχολείου, των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και την ασφαλή λειτουργία σε συνθήκες πανδημίας.

 

Επανειλημμένα το εκπαιδευτικό κίνημα έχει  απαιτήσει να εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα καθορίζεται το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών σύμφωνα με αυτό που ισχύει για τους εκπαιδευτικούς στην  υπόλοιπη πρωτοβάθμια εκπαίδευση, στο Δημοτικό. Κάτω από αυτή την πίεση τον Αύγουστο του 2016 αυτό κατοχυρώθηκε μόνο  για τις/ τους εργαζόμενες/ους στα 4θεσια και άνω ενώ για τις τους υπόλοιπες/ους θεσμοθετήθηκε στις 25 ώρες!  Το ανώτατο ωράριο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης!

Να μπει τώρα στην προμετωπίδα των διεκδικήσεών μας η μείωση ωραρίου όλων των νηπιαγωγών όπως αυτό ισχύει για τα 4θέσια και άνω νηπιαγωγεία! Να εξασφαλιστεί η λειτουργία των νηπιαγωγείων με προσλήψεις επιπλέον νηπιαγωγών!

Απαιτούμε τώρα

  • Να ληφθούν επιτέλους πραγματικά μέτρα ασφαλείας για τη λειτουργία των σχολείων

-μείωση μαθητών ανά τμήμα

-προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και καθαριότητας

-σχολίατροι/νοσηλευτές-τριες για ιχνηλάτηση και παρακολούθηση στα σχολεία

  • Άμεση απόσυρση των νέων ρυθμίσεων αλλαγής του ωραρίου αποχώρησης στα νηπιαγωγεία
  • Μείωση ωραρίου του συνόλου των νηπιαγωγών όπως αυτός ισχύει για τις /τους εκπαιδευτικούς των 4θέσιων και άνω Ν/Γ  και δημοτικών  σχολείων

Καλούμε τη ΔΟΕ να οργανώσει τον αγώνα ενάντια στις νέες αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις . Να καλέσει και να καλύψει τις /τους νηπιαγωγούς να συνεχίζουν να εφαρμόζουν το πρόγραμμα και τον προγραμματισμό του νηπιαγωγείου όπως το διαμόρφωσαν από την αρχή της σχολικής χρονιάς σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο.

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail