‼️Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται – η αξιολόγηση δε θα περάσει. 📣 Υπερασπιζόμαστε την  παιδαγωγική  ελευθερία και τις ισότιμες συναδελφικές σχέσεις ❌ Όχι στις νέες ιεραρχικές δομές μέσα στα σχολεία

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 105 – 2/9/2022                                          Προς: τα μέλη, ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ, ΔΟΕ, Δ/νση Αν. Αττικής

 

  • ΔΕΝ ξεχωρίζουμε τους συναδέλφους μας σε ανώτερους και κατώτερους,  σε Μέντορες και «εκπαιδευόμενους»
  • ΔΕΝ αποδεχόμαστε την απλήρωτη εργασία και την έμμεση αύξηση ωραρίου
  • ΔΕΝ φακελωνόμαστε ηλεκτρονικά – ΔΕΝ ετοιμαζόμαστε  για τον αξιολογητή μας
  • Δεν υλοποιούμε-Απέχουμε

Συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για ένα ελεύθερο και δημοκρατικό σχολείο

Συναδέλφισσες,οι

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση συνεχίζουν να επιμένουν στην εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/2020 και 4823/2021.  Στα σχεδία υλοποίησης της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών απαιτεί αφενός τον Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας  και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης.  Ωστόσο, ως γνωστόν,  δεν  υπάρχουν Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και είναι άγνωστο το πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή αλλά  ούτε νέοι διευθυντές σχολείων που θα έχουν κριθεί με το «πατρόν» που επιβάλλει ο νόμος 4823/2021. Σ΄ αυτό το χρονικό διάστημα το υπουργείο επιδιώκει να προχωρήσει   την ατομική αξιολόγηση με τη δημιουργία νέων δομών που εντείνουν τον ανταγωνισμό και την ιεραρχία  στο εσωτερικό των σχολικών μονάδων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς ταυτόχρονα με την κουλτούρα αξιολόγησης για όλους.    Σ΄ αυτή την κατεύθυνση επιχειρεί να υλοποιήσει τις δήθεν  «καινοτομίες» που με τόσο ενθουσιασμό ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας.

Οι τρεις «καινοτόμοι» θεσμοί της Νίκης Κεραμέως του 4823/21

Με τον πρώτο «θεσμό» τους εκπαιδευτικούς ομίλους  η υπουργός προσφέρει αντί για μισθό μόρια (ναι μόρια!) καθώς «ο χρόνος που οι Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων αφιερώνουν στην οργάνωση και λειτουργία των εκπαιδευτικών ομίλων δεν προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά συνεκτιμάται κατά την ατομική αξιολόγησή τους, καθώς και κατά την επιλογή τους ως στελεχών εκπαίδευσης».  Πραγματοποιούνται και μετά τη λήξη του σχ.  προγράμματος!

Δηλαδή αυτοί που μας έχουν πετσοκόψει τους μισθούς και μας έχουν τρελάνει με την ακρίβεια τώρα  μας ζητάνε ξεδιάντροπα να δουλεύουμε μας χωρίς αμοιβή και να αποδεχτούμε να κάνουμε το εργασιακό ωράριο λάστιχο και υπόσχονται ότι θα μας ανταμείψουν με μόρια στην αξιολόγηση! Μας φέρνουν με άλλο τρόπο το «ξαναζεσταμένο φαΐ» των:  Διαμαντοπούλου, Λοβέρδου και Αρβανιτόπουλου όταν μας καλούσαν να δουλεύουμε εθελοντικά για να μας δίνουν μόρια για διορισμό !!! ΝΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΟΥΝ.  ΦΤΑΝΕΙ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ. Άλλωστε ουδεμία  υποχρεωτικότητα προκύπτει καθώς η απόφαση αναφέρει « Οι Διευθυντές/ντριες ή οι Προϊστάμενοι/ες των δημοτικών σχολείων και των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με δική τους πρωτοβουλία ή μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων ή εκπαιδευτικού ή εκπαιδευτικών της οικείας σχολικής μονάδας, δύνανται να αποφασίζουν τη συγκρότηση και λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολόγιου προγράμματος διδασκαλίας, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του Σχολικού Συμβουλίου και της οικείας δημοτικής αρχής.»  ΕΔΩ η απόφαση ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ102939_ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ_ΟΜΙΛΟΙ

Με τον δεύτερο θεσμό, του  Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα   δημιουργεί ομαδοποιήσεις και εξουσιαστικές βαθμίδες μέσα στα σχολεία, κόβοντας σε φέτες τους συλλόγους των εκπαιδευτικών και αποδυναμώνοντας την όποια συνοχή τους και το συναδελφικό κλίμα ισότιμης συνεργασίας χωρίς ιεραρχικές σχέσεις. Και αυτοί οι μέντορες, εκπαιδευτικοί επιλεγμένοι από τον διευθυντή, θα πριμοδοτούνται με μόρια, στην ανταγωνιστική πορεία τους να γίνουν χαλίφηδες στη θέση του Χαλίφη. Οι νέοι συνάδελφοι δεν έχουν ανάγκη από επιβλέποντα που θα συμβάλει στην αξιολόγηση του αλλά από την ισότιμη ένταξη τους σε ένα δημοκρατικό, συλλογικό σύλλογο διδασκόντων που θα ανατροφοδοτεί όλους τους συναδέλφους και θα λειτουργεί το σχολείο με συνεργασία, αλληλεγγύη, έμπνευση και όχι επιβολή.  ΕΔΩ η απόφαση ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ102919_ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ_ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ_ΜΕΝΤΟΡΑΣ

Ο τρίτος θεσμός, οι  Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων), η θητεία των οποίων συνεκτιμάται για την επιλογή τους ως στελέχη της εκπαίδευσης, δεν αποτελεί τίποτε παραπάνω από μια ακόμη «διαβάθμιση» – διάσπαση στο «σώμα» του συλλόγου διδασκόντων, έναν ακόμη πολιορκητικό κριό στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Μέντορες και Ενδοσχολικοί Συντονιστές διοικητικά θα τελούν υπό την εποπτεία του διευθυντή της σχολικής μονάδας, και μαζί με τον υποδιευθυντή  για πρώτη φορά θεσμικά, επιχειρείται να οργανωθεί ένας συνεκτικός μηχανισμός επιβολής της αξιολόγησης μέσα στον ίδιο σχολικό χώρο, διαχωρίζοντας τους εκπαιδευτικούς σε ιεραρχικά ανώτερος και απλούς εκπαιδευτικούς. ΕΔΩ η απόφαση ΑΝΑΛΥΤΙΚΑΥΑ_102913_ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΟΙ_ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ

ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕI ΝΑ ΚΑΝΕΙ OΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΟΤΙ  ΑΥΤA ΟΔΗΓΟYΝ ΣΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ, ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΠΑΤHΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜAΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΤΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Θα τα ακυρώσουμε όπως κάναμε και όλα τα προηγούμενα χρόνια και την περσινή χρονιά με την αξιολόγηση. Το εκπαιδευτικό κίνημα στο σύνολό του πρέπει να διακηρύξει και πάλι ότι ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ούτε η ατομική ούτε η εσωτερική αξιολόγηση της μονάδας.

Σ΄ αυτή την κατεύθυνση :  

  1. Καλούμε το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. 
  • να καταγγείλει και να αποκαλύψει στον κλάδο τα σχέδια αυτά και να αποφασίσει άμεσα όλα τα αναγκαία μέτρα για τη οργάνωση αποφασιστικού και νικηφόρου αγώνα.
  • Να κηρύξει  απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης της σχολικής μονάδας (εσωτερική και εξωτερική – προγραμματισμός) και της ατομικής αξιολόγησης (σ΄ αυτή τη φάση μέντορες, συντονιστές, ηλεκτρονικός φάκελος κλπ), του ν. 4823/21
  • Η ΔΟΕ έχει υποχρέωση να καλύψει πλήρως συνδικαλιστικά και νομικά τόσο τους δ/ντές-ντριες ώστε να μπορούν να μην εφαρμόσουν υποχρεωτικά μόνοι τους τις διαδικασίες και να μην αναθέσουν στους συναδέλφους και τις/τους άλλες/ους εκπαιδευτικούς σε όποιους δηλ. ανατεθεί να μην υλοποιήσουν το ρόλο του ιεραρχικά ανώτερου στο συνάδελφό τους.
  1. Ο σύλλογος μας σε κάθε περίπτωση όπως έκανε και πέρσι και όλα τα προηγούμενα χρόνια θα προχωρήσει στην οργάνωση του αγώνα και στην πλήρη  κάλυψη των μελών του για να δώσουμε και πάλι νικηφόρα τη μάχη αυτή. Η εμπειρία της περσινής χρονιάς με την προκήρυξη της απεργίας- αποχής ενάντια στην αξιολόγηση της σχ. μονάδας και η δικαίωση των συναδέλφων που θρυμμάτισαν τις απειλές του υπουργείου Παιδείας και απέδειξαν ότι τα σωματεία μπορούν να προκηρύσσουν απεργιακές μορφές και να υπερασπίζουμε όλοι μαζί το δικαίωμά μας στην απεργία δείχνει το δρόμο. Διαβάστε αναλυτικά:  Πλήρης δικαίωση! Νίκη για την προστασία του απεργιακού δικαιώματος, δικαίωση των προϊσταμένων και διευθυντ(ρι)ών που συμμετείχαν οι ίδιοι/ες και οι σύλλογοι διδασκόντων των αντίστοιχων σχολείων στην Απεργία Αποχή του σωματείου τους!

 

  1. Καλεί και τα υπόλοιπα εκπαιδευτικά σωματεία να κινηθούν σε αυτή την κατεύθυνση.

Σε αυτό το πλαίσιο:

  1. Καλούμε τους/τις Διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων να μην ορίσουν παιδαγωγικούς συμβούλους – μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές.
  2. Καλούμε τους/τις συναδέλφους να μην αποδεχτούν τον ορισμό τους ως παιδαγωγικοί σύμβουλοι – μέντορες ή ενδοσχολικοί συντονιστές. Να μην αποδεχτούν καμία συμμετοχή σε αυτό το ιεραρχικό θεσμικό πλαίσιο ατομικής αξιολόγησης είτε ως μέντορες/συντονιστές είτε ως «κατώτεροι» στην αξιολογική ιεραρχία. Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε  στο πλαίσιο της δημοκρατικής παιδαγωγικής λειτουργίας του Συλλόγου Διδασκόντων σε ισότιμη και δημοκρατική βάση και με μοναδικό κριτήριο την πρόοδο των μαθητών μας.
  3. Καλούμε όλους/-ες τους/τις εκπαιδευτικούς να μην παρέχουν σε καμία περίπτωση διδακτικό έργο (π.χ. εκπαιδευτικοί όμιλοι) που υπερβαίνει το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο.  Παροχή διδακτικού έργου δωρεάν ή με αντάλλαγμα «ευνοϊκή μεταχείριση» στην αξιολόγηση δεν μπορεί να είναι αποδεκτή σε καμία περίπτωση.
  4. Καλούμε όλους/-ες τους/τις εκπαιδευτικούς – μέλη του σωματείου μας να μην καταθέσουν τίποτε στον «ηλεκτρονικό φάκελο» της αξιολόγησης. Οι εκπαιδευτικοί όμιλοι και ο ηλεκτρονικός φάκελος (διαβάστε και παρακάτω) αφορούν ούτως ή άλλως προαιρετικές διαδικασίες στις οποίες καλούμε τους συναδέλφους να μην τροφοδοτήσουν- συμμετέχουν. Δεν θα φακελωθούμε μόνοι μας και δε θα επιτρέψουμε το κυνήγι προσόντων δια βίου.  Διαβάστε παρακάτω αναλυτικά τι προβλέπεται Άρθρο 72 /Ν. 4823 Καταχώριση στοιχείων σε ηλεκτρονικό φάκελο.

Ο σύλλογος 

ü  καλεί όλες και όλους να μη βιαστούν και να μην προχωρήσουν σε αυτές τις διαδικασίες τις πρώτες μέρες του σχολικού έτους που οργανώνουμε την ουσιαστική λειτουργία του σχολείου. Να περιμένουν να συζητήσουμε συλλογικά στη ΓΣ και τις αποφάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων.

ü  καλύπτει συνδικαλιστικά και νομικά τους συναδέλφους να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία. Η Απεργία Αποχή στην αξιολόγηση της μονάδας – συλλογικό προγραμματισμό που προκήρυξε ο σύλλογος μας πέρσι και κάλυψε τους /τις συναδέλφους βρίσκεται σε πλήρη ισχύ. Σε οποιαδήποτε περίπτωση πίεσης για την υλοποίηση τους – να ενημερώσουν το σύλλογο και μπορούν να εκτυπώσουν τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει ο σύλλογος και να υπογράψουν και όλοι οι νέοι συνάδελφοι στη σχολική μονάδα.

ü  Αντίστοιχα – τις αμέσως επόμενες μέρες θα εξετάσει όλα εκείνα τα μέτρα (συνδικαλιστικά και νομικά) και μαζί  με άλλα σωματεία,  αν η ΔΟΕ δεν κάνει το χρέος της,  θα διασφαλίσει την πλήρη κάλυψη των συναδέλφων για όλες τις διαδικασίες που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση και δεν θα εφαρμόσουμε Μέντορες, συντονιστές, εκπαιδευτικούς ομίλους και ηλεκτρονικό φάκελο.

Συνεχίζουμε τη δημιουργική δουλειά στην τάξη, προωθούμε την ελεύθερη έκφραση των μαθητών μας. Διαβάζουμε, ακούμε, βιώνουμε, δημιουργούμε για κάθεναν/μια χωριστά και για όλους μαζί.

Επικουρικά παραθέτουμε : Τα άρθρα του Ν. 4823 2021 που υφαίνουν την αξιολογική θηλιά

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail