Τι έγινε στη συνάντηση του ΔΣ και της Δ/ντριας εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 79-17/6/20                                                                                 Προς: τα μέλη, ΣΕΠΕ, ΔΟΕ

Την Τετάρτη 17/6,  το Δ.Σ. του συλλόγου Π.Ε. «Κ. Σωτηρίου» θέσαμε τα παρακάτω θέματα υπόψη τόσο της Δ/ντριας Εκπαίδευσης όσο και του προϊσταμένου Εκπαιδευτικών θεμάτων Ανατολικής Αττικής.

 Ζητήσαμε :

  •  τις ενέργειες της Δ/νσης για την αποκατάσταση λάθους της Δ/νσης Αν. Αττικής  που παρέλειψε να καταχωρήσει την αίτηση και τα δικαιολογητικά αναπληρώτριας συναδέλφισσας για την προκήρυξη 1ΓΕ. Στη συνάντηση παραβρέθηκε ύστερα από πρόσκληση της πρόεδρου του συλλόγου και η ίδια η αναπληρώτρια  στην οποία έγινε το λάθος
  • να διασφαλίσει -με γνώμονα τους περιοριστικούς όρους λόγω COVID 19- την παραλαβή όλων των απαραίτητων εγγράφων των αναπληρωτών, με απλοποίηση των διαδικασιών και ηλεκτρονική αποστολή. Διαφορετικά θα πρέπει να συνωστιστούν 1500 αναπληρωτές της Αν. Αττικής σε ελάχιστες μέρες προκειμένου να παραλάβουν τα δικαιολογητικά τους.

  • επιμείναμε ότι για το σύλλογο είναι καθοριστικό ζήτημα ο αριθμός των μαθητών στην τάξη και είμαστε κάθετα αντίθετοι με την αύξηση που προωθεί ο νέος νόμος υπονομεύοντας τη δημόσια εκπαίδευση. Η εμπειρία της λειτουργίας των σχολείων με τμήματα μέχρι 15 μαθητών αποδεικνύει περίτρανα ότι  είναι θεαματικά τα παιδαγωγικά αποτελέσματα και η ποιότητα εκπαίδευσης που παρέχεται στους μαθητές μας – η συμμετοχή και ενεργοποίηση ιδιαίτερα των αδύναμων μαθητών – αλλά και το κλίμα ηρεμίας, ασφάλειας που επικρατεί στις σχολικές μονάδες. Γι αυτό θα υπερασπιστούμε με κάθε τρόπο τη μείωση του αριθμού μαθητών στη διαμόρφωση των τμημάτων ιδιαίτερα τώρα που είναι προφανείς σε ολόκληρη την κοινωνία οι παιδαγωγικοί και υγειονομικοί λόγοι όσοι και οι λόγοι ασφάλειας των μαθητών μας.

  • να μην κλείσει κανένα τμήμα που τώρα λειτουργεί με λιγότερους από 15 μαθητές και να μη συγχωνευτούν με όριο το 25.

  • να ανοίξουν όλα τα επιπλέον τμήματα χωρίς μετακινήσεις μαθητών σε όλα τα σχολεία που έχουν διαθέσιμες αίθουσες.

  • να γίνουν σεβαστά για τη διαμόρφωση των τμημάτων όλα τα πρακτικά συλλόγων διδασκόντων που κατατίθενται στη Δ/νση σχετικά με τον αριθμό των μαθητών στην τάξη και τα δεδομένα του σχολείου, λόγους ασφάλειας, παιδαγωγικούς και υγειονομικούς λόγους και ενδεχόμενες άλλες αιτιάσεις ή ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας.

  • να παρθούν όλα τα μέτρα προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρης εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής  προσχολικής αγωγής σε όλους τους Δήμους.

Επισημάναμε την ανάγκη 2 επιπλέον τμημάτων και αιθουσών στην Κερατέα, 2 στα Καλύβια, 2 στην Παιανία,  2 στο Μαρκόπουλο και 2 στο Πόρτο Ράφτη

  • να ενημερωθούμε για τις επικοινωνίες της Δ/νσης με τους Δήμους προκειμένου να διασφαλιστεί η πλήρης εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτική προσχολικής. Ενημερώσαμε για τις επαφές του συλλόγου με τους δήμους.

  • Αναφερθήκαμε στη λειτουργία του ειδικού νηπιαγωγείου Λαυρίου που 3 χρόνια τώρα, βρίσκεται σε αναστολή, μετά από ενημέρωση που είχαμε για εγγραφή 2 μαθητών και επισημάναμε την κακή συνθήκη στέγασής του και τις πρωτοβουλίες του συλλόγου για τη μεταφορά του σε ασφαλή και αξιοπρεπή χώρο. Ζητήσαμε να ενισχύσει την παρέμβασή του συλλόγου στο Δήμαρχο Λαυρεωτικής σ’ αυτή την κατεύθυνση.

Η Δ/ντρια Εκπαίδευσης τοποθετήθηκε ως εξής:

  • Για τη συναδέλφισσα αναπληρώτρια η Δ/ντρια αναγνώρισε το λάθος της υπηρεσίας εξ αρχής. Μας γνωστοποίησε έγγραφο που απέστειλε στον ΑΣΕΠ δια μέσω του Υπ. Παιδείας με ημερομηνία 3/6, δηλαδή αμέσως μετά την καταγγελία του συλλόγου μας 2/6,  προκειμένου να αποκατασταθεί η συνάδελφος. Δήλωσε ότι κάνει και θα κάνει ότι περνάει από το χέρι της  προκειμένου να βρεθεί λύση. Αναφέρθηκε σε τυπικές και άτυπες ενέργειες που έχει προβεί προς το Υπ. Παιδείας και προς τον ΑΣΕΠ. Μας ενημέρωσε ότι το ΥΠΑΙΘ ζήτησε πριν από μία εβδομάδα περίπου από τις  Δ/νσεις να κοινοποιήσουν παρόμοια λάθη  γεγονός που αφήνει ανοιχτό -ως οφείλει -να λυθεί το ζήτημα από το Υπουργείο.                                                                             Ο σύλλογός μας σε συνέχεια όλων αυτών θα κινηθεί και προς το Υπουργείο για να εξασφαλίσει την άμεση διόρθωση όσο και σε επικοινωνία με τη ΔΟΕ από την οποία περιμένουμε ανακοίνωση –καταγγελία και παρέμβαση της προς το Υπ. Παιδείας και τον ΑΣΕΠ και τη νομική υποστήριξη, αν χρειαστεί,  όπως είχαμε ζητήσει εξ αρχής.

  • Για τα έγγραφα παραίτησης αναπληρωτών το Υπουργείο Παιδείας δρομολογεί ηλεκτρονική διακίνηση όλων των εγγράφων που αφορούν τους αναπληρωτές με τη βοήθεια κεντρικής πανελλαδικής πλατφόρμας. Μόλις υπάρξει τελική απόφαση από το Υπουργείο θα ανακοινωθεί άμεσα και από τη Δ/νση Αν. Αττικής.

  • Η Δ/ντρια Εκπαίδευσης υποστήριξε ότι δεν κινούνται στην κατεύθυνση του να κάνουν συμπτύξεις τμημάτων. Άφησαν ανοιχτό το θέμα της σύμπτυξης μόνο ως αποτέλεσμα μείωσης μαθητών σε υφιστάμενα διχοτομημένα ολιγάριθμα τμήματα χωρίς να υπάρχει συγκεκριμένο παράδειγμα. Επιμείναμε να ληφθεί υπόψη η τεκμηρίωση που καταθέτουν μέσα από πρακτικά οι σύλλογοι διδασκόντων και δεσμεύτηκαν ότι θα εξετάσουν κατά περίπτωση και βάσει των δεδομένων της κάθε σχ. μονάδας.

  • Δήλωσαν από κοινού με τον Προϊστάμενο Εκπ. θεμάτων ότι κατά την επεξεργασία που έκαναν για την ίδρυση των νέων τμημάτων των δημοτικών δεν έγινε  καμία μετακίνηση εκτός μιας περίπτωσης λόγω έλλειψης  χώρου που δεν αφορά το σύλλογό μας. Αποδέχτηκαν ότι αυτοδίκαια τριχοτομείται τάξη με 51 μαθητές εφόσον υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα.

Επιμείναμε ότι είναι υποχρεωμένη  η υπηρεσία να τηρήσει απαρέγκλιτα το σύνολο της ισχύουσας νομοθεσίας  (κανονισμό πυροπροστασίας κτιρίων όπου ρητά αναφέρεται  ότι οι αίθουσες Διδασκαλίας πρέπει να διαθέτουν ελεύθερο χώρο 1ατ./2 τ.μ. δαπέδου &  τις ρυθμίσεις για μείωση του αριθμού των μαθητών όταν υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες). Δεν μπορεί συνάδελφος να αναλάβει ευθύνη για την παραβίασή τους αλλά και την ταυτόχρονη παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών του. Με βάσει και το γεγονός ότι ο νέος νόμος  Ν.4692_2020-ΦΕΚ-12-6-2020,  δίνει τη δυνατότητα  κατόπιν αιτήματος του Δ/ντη ή συλλόγου διδασκόντων της σχ. μονάδας και  διαθέσιμης αίθουσας να  αρθεί το ανώτερο 25 και ελάχιστο 15 μαθητών και να διαμορφωθεί ανάλογα η συγκρότηση τμημάτων   επανέλαβαν ότι θα εξετάσουν όλα τα παραπάνω. 

Βάσει αυτών επανερχόμαστε και καλούμε όλες τις σχ. μονάδες και τους συναδέλφους να τεκμηριώσουμε με πρακτικά συλλόγων διδασκόντων,  αξιοποιώντας και όποιες δυνατότητες μας δίνει η ισχύουσα νομοθεσία αλλά και με ευθύνη για το έργο μας και  γνώμονα το παιδαγωγικό όφελος  για τους μαθητές μας,  να διεκδικήσουμε  την καλύτερη  λειτουργία όλων των τμημάτων  των σχ. μας μονάδων.

  • Για τη δίχρονη προσχολική μας ενημέρωσαν για τις επικοινωνίες με Μαρκόπουλο και Παιανία.     Επισημάναμε τον μεγάλο αριθμό εκπρόθεσμων εγγραφών στα νηπιαγωγεία ( γεγονός που επιβεβαίωσε ο Προϊστάμενος Εκπ. θεμάτων)   και ζητήσαμε να  ληφθεί υπόψη στη διαμόρφωση των τμημάτων στον προγραμματισμό της Δ/νσης.  Ζητήσαμε να μην εξαντληθούν  σε καμία περίπτωση τα ανώτερα  όρια και να προβλεφθεί η δυνατότητα υποδοχής επιπλέον μαθητών από εκπρόθεσμες εγγραφές , μετεγγραφές, τσιγγανόπαιδες και πρόσφυγες.

  • Η διευθύντρια ήταν θετική στην επαναλειτουργία του ειδικού νηπιαγωγείου Λαυρίου.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail