Να πάρουν πίσω το ερωτηματολόγιο ελέγχου και συγκρισιμότητας των σχολικών μονάδων και της αποδοχής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και προετοιμασίας της αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου # Τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια και ο νόμος Κεραμέως Δε θα περάσει

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 81-21/6/20                                                                                 Προς: τα μέλη, ΣΕΠΕ, ΔΟΕ

Κοιν. 5ο ΠΕΚΕΣ, Δ/νση Αν. Αττικής

 

Οι συντονίστριες  του 5ου ΠΕΚΕΣ  Αττικής – στα σχολεία ευθύνης του συλλόγου μας Παιανία, Κορωπί, Μαρκόπουλο, Πόρτο Ράφτη με άκρα μυστικότητα απέστειλαν  ερωτηματολόγιο μόνο προς τους Διευθυντές των Σχολικών μονάδων με πρόσχημα τον απολογισμό της σχολικής χρονιάς.

Κάτω από το μανδύα της στατιστικής, το ερωτηματολόγιο, ανάμεσα σε άλλα, περιέχει την αριθμητική αποτύπωση όλων των στοιχείων για μαθητές και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (σύγχρονη-ασύγχρονη) και αναλυτική καταγραφή εργαλείων & πλατφορμών. Μια τέτοια διαδικασία που δίνει τη δυνατότητα καταγραφής και συγκρισιμότητας – σε κοινή φόρμα –  μεταξύ των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών αποκτάει ιδιαίτερη σημασία, σε μια περίοδο που επίκειται η προσπάθεια εφαρμογής της αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου (αυτοαξιολόγηση).

Αντίστοιχα ερωτηματολόγια είδαμε να κυκλοφορούν σε διάφορες περιοχές της χώρας προκαλώντας αντίστοιχες αντιδράσεις εκπαιδευτικών και συλλόγων.

Σοβαρά ερωτηματικά προκύπτουν από την απαράδεκτη και εν κρυπτώ διαδικασία που επιχειρείται.

  • Σε τι αποσκοπεί η συγκέντρωση των στοιχείων για τη συμμετοχή με συγκεκριμένη τυποποιημένη φόρμα, που μπορεί άμεσα να οδηγήσει σε σύγκριση και κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών;
  • Γιατί συνεχίζεται μια λογική καταγραφής αμφιλεγόμενης παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά διαδικασίας που βασίστηκε στην ατομική ευθύνη των εκπαιδευτικών και των οικογενειών των μαθητών μας; Θυμίζουμε ότι η  ηγεσία του Υπουργείου δεν κινήθηκε στην κατεύθυνση του εξοπλισμού των μαθητών και των εκπαιδευτικών αλλά αντίθετα προσπάθησε να κοροϊδέψει την κοινωνία. Δε ξεχνάμε ότι όλο το πρώτο διάστημα οι εκπαιδευτικοί εντελώς αστήριχτοι από τους/τις ΣΕΕ έκαναν ό, τι μπορούσαν για να ανταπεξέλθουν στην πρωτόγνωρη κατάσταση και στάθηκαν από την πρώτη στιγμή  δίπλα στους μαθητές τους και στις οικογένειές τους. Οι συντονιστές/στριες στις μετέπειτα επικοινωνίες-τηλεδιασκέψεις με τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς είχαν πλήρη και αναλυτική  εικόνα όλων των παραπάνω.
  • Γιατί χρειάζεται η συγκέντρωση αυτής της εικόνας; Σε ποια κατεύθυνση θα τα χρησιμοποιήσει το Υπ. Παιδείας ή όποια επιστημονική επιτροπή αν όχι για να προετοιμάσει ακριβώς την μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης -ανεξάρτητα από την πανδημία -που αποτελεί και κεντρική κατεύθυνση σε παγκόσμιο επίπεδο του ΟΟΣΑ και της παγκόσμιας τράπεζας; Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα στην αντιεκπαιδευτική πολιτική που θέλουν να δικαιολογήσουν;

Το πως χρησιμοποιήθηκαν τα δεδομένα από τη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση από την πολιτική ηγεσία το είδαμε ξεκάθαρα στην περίοδο της πανδημίας όταν προσπαθούσαν να εμφανίσουν ως κοσμογονία την λειτουργία της και να παρουσιάσουν δήθεν καθολική συμμετοχή αδιαφορώντας για το πραγματικό εκπαιδευτικό αποτέλεσμα στα παιδιά.

  • Πώς επιτρέπεται να θεωρούν ορισμένοι ότι νομιμοποιείται ο δ/ντής της σχολικής μονάδας να λειτουργεί εν κρυπτώ παρακάμπτοντας τους συλλόγους διδασκόντων και να συνεργεί στην εξαγωγή δεδομένων που αφορούν τους εκπαιδευτικούς – χωρίς τη συναίνεσή τους – με αδιευκρίνιστη προοπτική για τη χρήση τους.
  • Σε τι αποσκοπεί αυτός ο υπερβάλλοντας ζήλος από τις συγκεκριμένες συντονίστριες για την χρήση αυτής της φόρμας και αυτών των δεδομένων ;

Απαιτούμε από τις συντονίστριες και από όποιον/α άλλο/η συντονιστή στο 5ο ΠΕΚΕΣ – αν υπάρχει – απέστειλε το ερωτηματολόγιο να το αποσύρουν και να δηλώσουν ότι διαγράφουν τα δεδομένα όσα τους εστάλησαν ήδη – και δεν πρόκειται να τα μεταφέρουν ούτε να τα χρησιμοποιήσουν με κανένα τρόπο.

Καλούμε τους δ/ντες να μην το  αποστείλουν.

Τους δ/ντές οι οποίοι το απέστειλαν, να επικαλεστούν τη συλλογική αρνητική τοποθέτηση του συλλόγου και των εκπαιδευτικών και συμβολικά να το ζητήσουν πίσω – και να ζητήσουν να διαγραφούν και να μην μεταφερθούν τα στοιχεία αυτά πουθενά.

Καλούμε όλους/όλες τους/τις συναδέλφους να είναι σε ετοιμότητα και να σταθούν απέναντι στην αυτοαξιολόγηση που θα επιχειρηθεί να ξεκινήσει με τη νέα σχολική χρονιά αλλά και απέναντι σε κάθε διαδικασία πανοπτικού ελέγχου που προσπαθούν να επιβάλουν στο δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς για την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής τους πολιτικής.

Καλούμε όλες/όλους τους ΣΕΕ σχολικής και προσχολικής αγωγής που έχουν την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών να τοποθετηθούν ενάντια στην αύξηση του αριθμού μαθητών στην τάξη ( Ν. 4692/2020) και τις ολέθριες συνέπειες της στο εκπαιδευτικό μας έργο και να παρέμβουν -στο πλευρό των  σχολείων, των εκπαιδευτικών και του συλλόγου μας- για την κατοχύρωση όλων των αναγκαίων τμημάτων.  Να στηρίξουν- τεκμηριώσουν τους λόγους για την κατάτμηση όλων των τμημάτων ιδιαίτερα  όπου υπάρχει δυνατότητα σε αίθουσες στη βάση των δυνατοτήτων του συνόλου του θεσμικού και παιδαγωγικού πλαισίου και των θέσεων του συλλόγου.

Δεν πρόκειται να αποδεχτούμε καμιά περικοπή τμημάτων μετακίνηση μαθητών, απολύσεις εκπαιδευτικών.

Καλούμε τη ΔΟΕ ΤΩΡΑ και χωρίς άλλη καθυστέρηση να σταθεί απέναντι σε τέτοιες διαδικασίες ελέγχου, προετοιμασίας της αξιολόγησης στην περιοχή μας και σε όλη τη χώρα και

  • να ανακοινώσει τώρα και πριν κλείσουν τα σχολεία ότι στη νέα φάση μετά την ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού νόμου έκτρωμα της Κεραμέως ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να εφαρμοστεί.
  • να προκηρύξει ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης που προβλέπει ο νόμος Κεραμέως. Ο κλάδος πρέπει από τώρα να ξέρει και να είναι προετοιμασμένος για το Σεπτέμβριο και για την κορυφαία αυτή μάχη που πρόκειται να δώσουμε απέναντι στο σχολείο της αγοράς, της αξιολόγησης της κατηγοριοποίησης και της απόρριψης και των απολύσεων. Κάθε καθυστέρηση της ΔΟΕ σ΄ αυτό διευκολύνει το υπουργείο να προετοιμάσει την επίθεση του και να αιφνιδιάσει και παράλληλα δυσκολεύει την ενιαία και καθολική προετοιμασία του κλάδου.

Ο σύλλογος μας δηλώνει για άλλη μια φορά ότι θα βρεθεί σε μπροστά στον αγώνα ενάντια σε κάθε μορφή πανοπτικού ελέγχου και  αξιολόγησης.

Συμμετείχε από την πρώτη στιγμή στους συλλόγους που πήραν απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ και θα το υλοποιήσει αυτό μέχρι τέλους με κάθε αναγκαία συνδικαλιστική και νομική ενέργεια  ακόμα και αν η πλειοψηφία της ΔΟΕ επιχειρήσει ανοιχτή στήριξη της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας.

Θα συνδιοργανώσουμε με τους άλλους συλλόγους Π.Ε. παράσταση διαμαρτυρίας στο 5ο ΠΕΚΕΣ για το ερωτηματολόγιο και όλα τα παραπάνω για τη ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ του ΝΟΜΟΥ ΚΕΡΑΜΕΩΣ.

 

Εδώ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail