🆘ΠΑΡΑΒΙΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 16 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ⚠️ ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ❌ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 11/ 7-1-2024                                                              Προς: τα μέλη, ΣΕΠΕ, ΔΟΕ, Ενώσεις & Συλλόγους Γονέων,  Δ/νση Π.Ε Αν. Αττικής

 

Η ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίων δε θα περάσει

Πέμπτη 11/1/2024 πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο  12 το μεσημέρι στα Προπύλαια.

( 1-3 ώρες στάση εργασίας ανάλογα με το πρόγραμμα κάθε συναδέλφου/ισσας)

Το ΔΣ του ΣΕΠΕ «Κ. Σωτηρίου» καταδικάζει την προσπάθεια ίδρυσης ιδιωτικών (των λεγόμενων – μη κρατικών πανεπιστημίων από την κυβέρνηση της ΝΔ – για να κρύψει τον χαρακτήρα τους). Η  κυβέρνηση σκοπεύει να καταργήσει σαν κουρελόχαρτο το άρθρο 16, δηλαδή τις δωρεάν σπουδές στο δημόσιο πανεπιστήμιο στη χώρα μας: επικαλείται το άρθρο 28, που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος, ώστε να εφαρμοστούν οι οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για «ελευθερία ίδρυσης εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ή παραρτημάτων με τη μορφή της επιχειρηματικής ελευθερίας»!

Στεκόμαστε απέναντι στις πολιτικές της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας  που αντιμετωπίζουν τη γνώση και τη μόρφωση –  τριτοβάθμια εκπαίδευση-   ως εμπόρευμα κι όχι ως κοινωνικό αγαθό που οφείλει η πολιτεία να παρέχει στους πολίτες. Αγαθό στο οποίο δικαιούνται και πρέπει να έχουν δωρεάν πρόσβαση όλες οι μαθήτριες και όλοι οι μαθητές.

Η διαβόητη «αυτονομία» του νομοσχεδίου Πιερρακάκη –ΕΕ ΟΟΣΑ σημαίνει:

  • την απαλλαγή του κράτους από την απόλυτη ευθύνη της αποκλειστικά δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης, η οποία στο πλαίσιο της νεοφιλελεύθερης πολιτικής βαφτίζεται ως «έξοδο».  Σε αυτές τις συνθήκες, τα «αυτόνομα» τριτοβάθμια ιδρύματα δεν θα χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Την επιβολή του ανταγωνισμού που θα ενισχύσει την επιχειρηματική-κερδοσκοπική λειτουργία και των δημόσιων Ιδρυμάτων. Θα επιβάλει τη λειτουργία τους με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και στα δημόσια Πανεπιστήμια και στα πλαίσια της λεγόμενης ισοτιμίας στην αγορά
  • Την περικοπή ακόμα περισσότερο της κρατικής χρηματοδότησης και στήριξης των δημόσιων ΑΕΙ. Βλέπε : μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΑΕΙ κατά 2.300 εργαζομένους, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2024, και μειωμένη κατά 70% την κρατική χρηματοδότηση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση την τελευταία δεκαπενταετία, φοιτητές που κάθονται στα πατώματα, ανύπαρκτη θέρμανση, υποβάθμιση εργαστηρίων-βιβλιοθηκών-γραμματειών, επί πληρωμή συγγράμματα και αναλώσιμα, κραυγαλέα έλλειψη διοικητικού προσωπικού, ακατάλληλες για διαβίωση φοιτητικές εστίες και παραχώρηση των λεσχών σίτισης σε ιδιώτες.
  • Την υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων και της ποιότητας και των παροχών. Συγκεκριμένα στην εκπαίδευση η ίδρυση ιδιωτικών – μη κρατικών θα επιφέρει άμεσο και συντριπτικό χτύπημα στα πτυχία μας, στα επαγγελματικά δικαιώματα χιλιάδων αποφοίτων μεταξύ των οποίων και των χιλιάδων μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Η αγορά των λεγόμενων προσόντων και πιστοποιήσεων (που εκτοξεύτηκε με τον ν. Γαβρόγλου) γενικεύεται και στο βασικό πτυχίο. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο, που έδωσαν πανελλαδικές εξετάσεις, που μόχθησαν για να πάρουν του πτυχίο τους, που δίνουν τη μάχη ως αναπληρωτές για να στηρίξουν το δημόσιο σχολείο και μαζεύουν μέρα με την μέρα την προϋπηρεσίας τους θα δουν μέσα σε μια μέρα οι κόποι τους να ακυρώνονται και πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία με μοναδικό κριτήριο το πόσο αντέχει η τσέπη του καθενός.
  • Θα ανοίξει το δρόμο για την επιβολή διδάκτρων και στις προπτυχιακές σπουδές ενισχύοντας τους ταξικούς φραγμούς στην πρόσβαση των παιδιών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Όποιος έχει σπουδάζει. Θα υποτάξει το περιεχόμενο των σπουδών, της γνώσης και της έρευνας στα επιχειρηματικά συμφέροντα και την κυρίαρχη αστική ιδεολογία. Θα επιφέρει την παραπέρα υποβάθμιση των πτυχίων αλλά και των συνθηκών σπουδών. Θα πλήξει τα επαγγελματικά δικαιώματα και τους μισθούς. Θα επιβάλει ένα βαθύτερο αυταρχικό αντιδημοκρατικό πλαίσιο λειτουργίας όπου ελεύθερα θα είναι μόνο τα επιχειρηματικά συμφέροντα και το κέρδος και θα εξοβελίζονται οι κοινωνικές ανάγκες και τα λαϊκά συμφέροντα ενώ θα πολλαπλασιαστούν τα εμπόδια και οι φραγμοί στην ελεύθερη φοιτητική συνδικαλιστική δράση. Θα κυριαρχήσει ο αυταρχισμός, η επιτήρηση, οι απαγορεύσεις και η καταστολή. (πανεπιστημιακή αστυνομία, κλπ)

Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες:  «H  ίδρυση ξένων ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα «θα αυξήσει το επίπεδο και στα δημόσια, γιατί θα υπάρχει ανταγωνισμός».  Η συνύπαρξη δημόσιου-ιδιωτικού τομέα δεν οδηγεί σε καλύτερες παροχές. Oι ιδιώτες στις μεταφορές σήμαναν 57 νεκρούς στα Τέμπη, οι ιδιώτες στην υγεία υποβάθμισαν περαιτέρω το ΕΣΥ, με αποτέλεσμα χιλιάδες νεκρούς ιδίως στην περίοδο της πανδημίας, ενώ οι ιδιώτες στην ενέργεια είχαν «απρόσμενα κέρδη» επιφέροντας για τον εργαζόμενο λαό αιματηρή εκτόξευση των λογαριασμών και παγωμένες πολυκατοικίες.

 Η ίδρυση των ιδιωτικών ΑΕΙ δεν αφορά μόνο τα παιδιά μας και το μέλλον τους. Είναι συνέχεια των αντιδραστικών αλλαγών που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις σε εφαρμογή των απαιτήσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ όπως αξιολόγηση, επαγγελματική εκπαίδευση,  ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων και ένα βήμα τομή στην συνολική αντιδραστική μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης συνολικά και συμπληρώνει την νεοφιλελεύθερη και νεοσυντηρητική  ταυτόχρονα μετάλλαξη της εκπαίδευσης. Θα επιταχύνει τις αλλαγές για την αυτονομία της σχολικής μονάδας με τους διευθυντές manager για  την ανεύρεση χορηγών για την οικονομική τους λειτουργία, εθνικό απολυτήριο, ελεύθερη επιλογή σχολείων, διαγωνισμός ΑΣΕΠ- υβριδικό σύστημα διορισμών και συνολικά την πλήρη εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης.

Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει ιστορία γνώση και εμπειρία ανατροπής αυτού του σχεδίου που κυβερνήσεις, ΕΕ και ΟΟΣΑ προσπαθούν εδώ και πολλά χρόνια να περάσουν στην ελληνική εκπαίδευση. Η μεγάλη απεργία των 6 εβδομάδων στην εκπαίδευση το 2006, σε συνέχεια και συντονισμό με το μαχητικό ανυποχώρητο φοιτητικό κίνημα του 2006 και 2007 ανέτρεψαν το σχέδιο για τη συνταγματική αναθεώρηση από την κυβέρνηση Καραμανλή και υποχρέωσαν την αξιωματική αντιπολίτευση του ΠΑΣΟΚ να αποσύρει άρον άρον τη στήριξη του στην συνταγματική αναθεώρηση.

Το εκπαιδευτικό κίνημα και ευρύτερα το εργατικό κίνημα σήμερα, όπως και τότε, οφείλει να βρεθεί μπροστά στον αγώνα για την ανατροπή του σχεδίου για ιδιωτικά ΑΕΙ μαζί με τον αγώνα για αξιοπρεπή εργασία, αυξήσεις γαι να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας κόντρα στη μαζική φτωχοποίηση, τη λιτότητα και την ακρίβεια, για σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους και δημοκρατικά δικαιώματα και δημοκρατία στο Πανεπιστήμιο, το σχολείο και την κοινωνία.

Το νομοσχέδιο – έκτρωμα της κυβέρνησης αποτελεί αιτία πολέμου! Αγώνας τώρα για να μην κατατεθεί και να μην ψηφιστεί. Αποφασιστικός αγώνας μέχρι την ανατροπή των σχεδίων της κυβέρνησης. Έχουμε χρέος ως εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι στη νέα γενιά, να αντιπαλέψουμε τόσο τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων όσο και την επιχειρηματική λειτουργία του Δημόσιου Πανεπιστημίου.

Να οικοδομήσουμε τώρα απέναντι στα σχέδιά τους ένα μέτωπο Παιδείας – Εργασίας – Δημοκρατίας

Διεκδικούμε:

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές.
  • Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 – όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την Παιδεία στο ύψος των αναγκών μας.
  • Πτυχία με αξία – μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος. Κατάργηση του του ν.4589/19. Όχι στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και την αντιδραστική αλλαγή του τρόπου πρόσληψης των εκπαιδευτικών.
  • Δουλειά για όλους – δουλειά με δικαιώματα. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
  • Αυξήσεις τώρα για κάλυψη όλων των απωλειών και κάλυψης της ακρίβειας και του πληθωρισμού για να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.

Απαιτούμε:

  • Να μην καταθέσει το νομοσχέδιο που θα οδηγήσει στην αποσάθρωση και υποβάθμιση των δημόσιων πανεπιστημίων και της εκπαίδευσης συνολικά
  • τα κόμματα της αντιπολίτευσης να αντιταχθούν στα σχέδια της κυβέρνησης και να στηρίξουν την υπηρέτηση των πραγματικών αναγκών της ελληνικής κοινωνίας

Τώρα είναι η ώρα εκπαιδευτικοί και το εργατικό κίνημα μέσα από συλλόγους,  ΣΕΠΕ ,  ΕΛΜΕ,  ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ, φοιτητικοί σύλλογοι , να διαμορφώσουν κοινωνικό μέτωπο υπεράσπισης της δημόσιας εκπαίδευσης . Συνολικά οι να δώσουμε μαζικό, αποφασιστικό παρόν στις κινητοποιήσεις του επόμενου διαστήματος, να οργανώσουμε αγωνιστικό και απεργιακό σχέδιο – να ενώσουμε τη φωνή μας μαζί με το φοιτητικό και εργατικό κίνημα, να δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να μην κατατεθεί – να μην ψηφιστεί ο νόμος, να ανατραπεί το συνολικό σχέδιο κυβέρνησης ΕΕ και ΟΟΣΑ για την εμπορευματοποίηση ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης,  να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μας.

Συμμετέχουμε αποφασιστικά και μαζικά  στις κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα στις 11 Γενάρη και καλούμε σε συντονισμό και άμεση συνέχιση και απεργιακή κλιμάκωση του αγώνα μέχρι τη Νίκη.

Ο σύλλογος μας προκηρύσσει 1- 3 ώρες στάση εργασίας (δηλώνονται από τον κάθε συνάδελφο ανάλογα με το πρόγραμμά του) για την Πέμπτη 11/1/2024 για τη συμμετοχή των συναδέλφων στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στις 12 το μεσημέρι στα Προπύλαια.

 

 

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail