« Σχετικά με το ερωτηματολόγιο για το bullying »

Print Friendly, PDF & Email

Α.Π. 183   10-10-15                                      Προς: τα μέλη, ΔΟΕ, σχ. συμβούλους                         

 

Το υπουργείο με δύο εγκυκλίους του, σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία, καλεί τους διευθυντές των σχολείων να δημιουργήσουν κλειδάριθμους και να τους μοιράσουν σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για να συμπληρώσουν ερωτηματολόγια που αφορούν στην αποτίμηση δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης της σχολικής βίας.

Το ζήτημα είναι πολύ σοβαρότερο από την απλή κριτική σε μια έρευνα, πολύ σοβαρότερο από την αντίθεσή μας σε ιδιωτικές και προφανώς κερδοσκοπικές διαδικασίες εντός της εκπαίδευσης. Αφορά στην σκόπιμη και επαναλαμβανόμενη πρόθεση από το Υπουργείο και διάφορους κρατικούς (και μη) οργανισμούς να διαμορφώσουν μια νέα προσέγγιση για την εκπαιδευτική διαδικασία, αποσυνδεμένη από τα κοινωνικά, πολιτικά και παιδαγωγικά της χαρακτηριστικά, αποσυνδεμένη από τις συλλογικές διαδικασίες και τις κοινωνικές σχέσεις, αποσυνδεμένη από τις ιεραρχικές δομές και σχέσεις εξουσίας που κυριαρχούν στο σχολείο και την κοινωνία αλλά άμεσα συνδεδεμένη με χορό εκατομμυρίων.

 

Χρειάζεται, λοιπόν, να αντιπαρατεθούμε στην πρόθεση αυτή, τόσο με την καθολική μας άρνηση να προχωρήσει η διαδικασία των κλειδαρίθμων και των ερωτηματολογίων.

 

  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων με αποφάσεις τους και τους/τις διευθυντές/τριες των σχολείων να μην μετέχουν στην «έρευνα» της ιδιωτικής εταιρείας, να μην εκδώσουν κλειδαρίθμους και να μην συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια. Για τη στάση μας αυτή υπάρχει πλήρης συνδικαλιστική κάλυψη από το Σύλλογο και τη ΔΟΕ. Περισσότερα:

  ΔΟΕ: Να αρνηθούν τα σχολεία να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο για το ολοήμερο και τη σχολική βία   

  • Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων να μην συμμετέχουν σε μια διαδικασία που στοχοποιεί τα παιδιά μας και τα παιδιά των γειτόνων μας, ούτε να επιτρέψουν να μετατραπεί το σχολείο και η τοπική κοινωνία σε μια «ζούγκλα παρακολούθησης».

Αναλυτικότερα:

    • Η κατασκευή και διόγκωση του ζητήματος κινείται παράλληλα με τις απορροφήσεις χρημάτων από το ΕΣΠΑ διάφορων οργανισμών και θεσμών όπως: η «Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου», το «Παρατηρητήριο για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού», το «Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά του Σχολικού Εκφοβισμού». Ένα πολιτικό-κοινωνικό και κατ΄ εξοχήν παιδαγωγικό ζήτημα μετατρέπεται σε ατομικό ψυχολογικό πρόβλημα. Η δομή που θέλουν να διαμορφώσουν οι παραπάνω φορείς μέσω ηλεκτρονικού «φακελώματος», ιεραρχικού έλεγχου δεδομένων, μετατροπής της σχέσης με τους γονείς σε εν δυνάμει καταγγελτική πρακτική, καταργεί το σχολείο και το Σύλλογο Διδασκόντων ως ουσιαστικό και επιστημονικά καταρτισμένο φορέα της επίλυσης των εκπαιδευτικών, παιδαγωγικών και σχεσιακών ζητημάτων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Σε μια τέτοια επικίνδυνη δομή, το κέντρο βάρους μεταφέρεται στην ένταση του ελέγχου, έξω από το σχολείο στις ατομικές καταγραφές και αναφορές, μακριά από τις συλλογικές πρακτικές της εκπαιδευτικής κοινότητας

 

    • Σε μεθοδολογικό επίπεδο: κανείς δεν μπορεί να διασφαλίσει την περίπτωση κατασκευής γεγονότων, αφού κατά  την επεξεργασία του ερωτηματολογίου δεν μπορεί να ελεγχθεί αν τα περιστατικά αναφέρονται σε αληθινά γεγονότα  ή σε «κατασκευασμένα».

 

    • Είναι πολύ πιθανόν να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο αξιολόγησης εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίησης των σχολείων με έμμεσο τρόπο (καταγγελίες γονέων-μαθητών σε περιπτώσεις αντιπαράθεσης με εκπαιδευτικούς), σπέρνοντας μια άλλου είδους κουλτούρα ανθρωποφαγίας. Άλλωστε οι αναφορές σε «καλές πρακτικές» και στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ προμηνύει μια τέτοια λογική.

 

    • Με τη διαμόρφωση όλου αυτού του κλίματος δημιουργούν όλες τις προϋποθέσεις για την εισβολή της αστυνομίας μέσα στα σχολεία και στις δομές ελέγχου του μηχανισμού σχολικής βίας.

 

 

Με βάση όλα τα παραπάνω θεωρούμε αναγκαίο να αντιπαρατεθούμε με τη διαδικασία και τις προθέσεις του Υπουργείου. Τους καλούμε, έστω και τώρα να σταματήσουν αυτές τις διαδικασίες και να προχωρήσουν σε όλα τα μέτρα στήριξης της εκπαίδευσης, μέτρα που χρόνια προτείνει το εκπαιδευτικό κίνημα

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

  • Να μην συμπληρώσουμε τα ερωτηματολόγια
  • Να μην συμμετέχουμε στις συγκεκριμένες ομάδες
  • Οι σύλλογοι διδασκόντων να πάρουν αρνητικές αποφάσεις
  • Οι διευθυντές να μην εκδώσουν και διαμοιράσουν κλειδάριθμους στους μαθητές

Φίλοι γονείς,

  • Μη συμμετέχετε σε οποιαδήποτε διαδικασία που στοχοποιεί τα παιδιά σας και τα παιδιά των γειτόνων σας
  • Μην αφήνετε τα παιδιά σας να «παρακολουθούν» τους συμμαθητές τους

 

 Το Δ.Σ. του συλλόγου

 

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail