ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΩΡΑ! #ΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘ ενάντια στην υποβάθμιση και τον εξοβελισμό ειδικοτήτων, ΤΡΙΤΗ 23/6 στη 13:00 – Διευκολυντική  στάση εργασίας 1-3 ώρες από το σύλλογο.

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 82-21/6/20                                                                                 Προς: τα μέλη, ΣΕΠΕ, ΔΟΕ                                                                                                                                                     Κοιν. ΠΕΣΥΘ, Συλλόγους εικαστικών,

 

  • περικόπτει -εξαφανίζει καλλιτεχνική παιδεία και κοινωνικές, οικονομικές/πολιτικές επιστήμες
  • κατασκευάζει πλεονάσματα εκπαιδευτικών και οδηγεί σε μετακινήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών – προετοιμάζει διαθεσιμότητες
  • μαζικές απολύσεις αναπληρωτών

ΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘ ενάντια στην υποβάθμιση και τον εξοβελισμό ειδικοτήτων, ΤΡΙΤΗ 23/6 στη 13:00 – Διευκολυντική  στάση εργασίας 1-3 ώρες από το σύλλογο.

Αμέσως μετά τη ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού νόμου η κυβέρνηση της Ν./Δ. προχωρά ολοταχώς στην υλοποίηση του. Με βασικό στόχο λιγότερους εκπαιδευτικούς, λιγότερους  μαθητές, λιγότερο δημόσιο σχολείο και με την προσφιλή  αυταρχική του τακτική και τη μέθοδο του «σοκ και δέος», το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά.

Τα ωρολόγια προγράμματα που ανακοινώθηκαν,  εξαφανίζουν μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους, αποτελούν ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές θέσεις,  αφήνοντας πλήθος συναδέλφους με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο, πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Οι κλάδοι των εκπαιδευτικών Καλλιτεχνικής παιδείας και αρχιτεκτόνων – πολ. Μηχανικών, Κοινωνικών, Οικονομικών, Πολιτικών και Νομικών Επιστημών ουσιαστικά και τυπικά αφανίζονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!

Κατασκευασμένα πλεονάσματα – μετακινήσεις – απολύσεις αναπληρωτών

Τα αποτελέσματά τους θα είναι ορατά και στην Α’ βάθμια εκπαίδευση. Η «πίεση» από τις καταργήσεις θέσεων στη Β’ βάθμια, κατασκευάζει πλεονάσματα – δεξαμενές μετακίνησης από Β΄βάθμια στην Α΄βάθμια και εκατοντάδες αναπληρωτές  εκπαιδευτικοί της καλλιτεχνικής παιδείας της Α’ βάθμιας θα βρεθούν απολυμένοι τον Ιούνιο χωρίς ελπίδα επαναπρόσληψης τον Σεπτέμβριο.

Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας σχεδόν εξαφανίζονται. Εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Εκτός  από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, που αφορούν εξεταζόμενα  μαθήματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις! Πλέον η μόνη πηγή διδασκαλίας τους θα είναι τα φροντιστήρια! Οι υποψήφιοι αυτών των σχολών  θα οδηγηθούν αναγκαστικά  στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση και οι γονείς τους θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Οι κοινωνικές επιστήμες σχεδόν εξαφανίζονται από το Λύκειο. Το Υπουργείο τις καταργεί γιατί κάτω από προϋποθέσεις μπορούν να συμβάλλουν στη βαθύτερη γνώση και αναζήτηση και εν δυνάμει στην αμφισβήτηση της υπάρχουσας τάξης πραγμάτων στην κοινωνία, την εργασία, τη μετανάστευση, τους πρόσφυγες, τις κοινωνικές ταυτότητες, τη παγκοσμιοποίηση, την αλληλεγγύη.

Είναι φανερό πως τα ωρολόγια προγράμματα του  Υπουργείου παιδείας:

– Στερούν  αφενός από όλους τους εκπαιδευτικούς   ΠΕ 8, ΠΕ78, ΠΕ80, 81,82, ΠΕ 4 διδακτικές ώρες, αφετέρου από τους αναπληρωτές κι ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των κλάδων τη δυνατότητα εργασίας, φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με το φάσμα της ανεργίας.

-Υπονομεύουν τη μονιμότητα στην εργασία.  Είναι ακόμη νωπές οι μνήμες των διαθεσιμοτήτων των συναδέλφων των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ επί Αρβανιτόπουλου,  που τότε έγιναν με την κατάργηση ολόκληρων τομέων και ειδικοτήτων αλλά και των μετατάξεων που προέκυψαν και τότε με τις αλλαγές στις ώρες διδασκαλίας των ωρολογίων προγραμμάτων.

-Εναρμονίζονται με το  αγοραίο εξεταστικοκεντρικό σχολείο της Κεραμέως, με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων,  όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις,  τα τελευταία χρόνια και στη συγκεκριμένη πολιτική συγκυρία  του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε.  Ότι δεν δημιουργεί και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, soft skills, ότι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει  ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο.

Αυτή είναι η επιλογή που προωθεί η κυβέρνηση με το νόμο και τις αντιεκπαιδευτικές  μεταρρυθμίσεις: ένα σχολείο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα σχολείο εξειδίκευσης, ένα σχολείο αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώσεις. Ένα σχολείο που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση. Ένα σχολείο φθηνότερο, με λιγότερους εκπαιδευτικούς – λιγότερη γνώση, και με εκπαιδευτικούς χωρίς σταθερές και δικαιώματα στην εργασία τους, με τους νεότερους εκπαιδευτικούς – αναπληρωτές στην επισφάλεια και τις απολύσεις.

Απαιτούμε:

– Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.

– Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων. Όχι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών

-Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.

-Καμιά αναγκαστική μετακίνηση εκπαιδευτικών από την ΔΕ στην ΠΕ και σε άλλες υπηρεσίες.

-Καμιά απόλυση αναπληρωτών.

Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/Μονιμοποίηση ΤΩΡΑ ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία

Ο σύλλογός μας συμμετέχει στην Κινητοποίηση-συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΑΙΘ, ΤΡΙΤΗ 23/6 στη 13:00  και προκηρύσσει 1-3 ώρες διευκολυντικής στάσης εργασίας για τη συμμετοχή των συναδέλφων στην κινητοποίηση.

 

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail