«Εισαγωγική επιμόρφωση, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα και μόνο για εκπαιδευτικούς, που για πρώτη φορά πρόκειται να αναλάβουν»/Καμία παραβίαση του εργασιακού μας ωραρίου!

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 175/ 18-2-2023                                                                                             Προς: τα μέλη, ΣΕΠΕ, ΔΟΕ

 

Από την απόφαση της ΔΟΕ στην 87η Γ.Σ.

 

Το Υπ. Παιδείας την ίδια στιγμή που επιχειρεί την επαναφορά του επιθεωρητισμού, την πειθάρχηση και τρομοκράτηση των νεοδιόριστων  αλλά και όλου του σώματος των εκπαιδευτικών ελαστικοποιεί ακόμα περισσότερο τις εργασιακές σχέσεις με πρόσχημα την εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Εισάγει νέα δεδομένα που φιλοδοξεί να επικρατήσουν σε όλη την εκπαίδευση.

Θέλει  τους εκπαιδευτικούς πειθήνια «στρατιωτάκια» που θα εκτελούν εντολές ανά πάσα στιγμή και οποιαδήποτε ημέρα πάντα με τον πέλεκυ της αξιολόγησης κρεμάμενο πάνω από τα κεφάλια  τους.

Γιατί μόνο έτσι μπορεί να εξηγηθεί το πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης για τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους μας: Πρόγραμμα το οποίο είναι όλο εκτός εργασιακού ωραρίου και επιπλέον των εργασιακών υποχρεώσεων των εκπαιδευτικών. Πρόγραμμα που πραγματοποιείται και σε ημέρες επίσημων αργιών όπως η Καθαρή Δευτέρα, μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας ή της δεύτερης εβδομάδας του Πάσχα.

Το Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση της ΝΔ με το πρόγραμμα αυτό:

  • Επιχειρούν έναν παράλληλο εκβιασμό μαζί με την επαναφορά του επιθεωρητισμού. Καθώς το πρόγραμμα είναι υποχρεωτικόεκβιάζουν τους/τις  εκπαιδευτικούς να αποδεχτούν την κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων τους και ειδικά του ορισμένου εργασιακού ωραρίου ως υποχρέωση συνδεδεμένη με τη μόνιμη εργασία!
  • Σηματοδοτούν «τις υποχρεώσεις» των νεοδιόριστων από εδώ και πέρα: Θα πρέπει να αποδέχονται αδιαμαρτύρητα κάθε παραβίαση του χρόνου εργασίαςθα πρέπει να  είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμοι/ες στον εργοδότη τους.
  • Δηλώνουν στους εκπαιδευτικούς πως «ποτέ και τίποτα δε θα είναι αρκετό» καθώς συμπεριλαμβάνουν στην επιμόρφωση εκπαιδευτικούς με 15 χρόνια υπηρεσίας που διορίστηκαν όμως πρόσφατα όπως και εκπαιδευτικούς που έχουν  πραγματοποιήσει ξανά την ίδια επιμόρφωση ως αναπληρωτές!
  • Εισάγουν και αναπαράγουν μια νέα αντιπαιδαγωγική αντίληψη περί επιμόρφωσης -τιμωρίας και βάσανου μέσω τηλεδιασκέψεων αντί για πραγματική βιωματική επιμόρφωση.
  • Οι κυβερνητικές επιλογές,   έχουν κι επί του περιεχομένου  τη σφραγίδα τους,  με «Το σχολείο των δεξιοτήτων» και την «Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Ποιότητα στην Εκπαίδευση» ανάμεσα στα θεματικά πεδία.

Και ο κατήφορος και οι ορέξεις του υπουργείου δεν έχουν τελειωμό. Ήδη στα σεμινάρια εισάγεται η λογική ότι οι επιμορφούμενοι είναι υποχρεωμένοι σε εργασίες ή άλλες μορφές που ισοδυναμούν με εξεταστικές διαδικασίες προκειμένου να κριθούν για το αν παρακολούθησαν επιτυχώς την επιμόρφωση. Στην πραγματικότητα φαίνεται πως το υπουργείο ανακαλύπτει ένα νέο τρόπο εξεταστικού φίλτρου που θα πρέπει οι επιμορφούμενοι να περάσουν. Μετά το προσοντολόγιο, την προσπάθεια της επιβολής της αξιολόγησης, τις εξαγγελίες για γραπτό διαγωνισμό  ΑΣΕΠ και όλα τα σχετικά που μηχανεύονται σχεδιάζουν να βάλουν και προϋποθέσεις ελέγχου και κατηγοριοποίησης και απόρριψης ακόμα και μέσω της διαδικασίας της εισαγωγικής επιμόρφωσης.!!

ΝΑ ΤΟ ΞΕΧΑΣΟΥΝ! ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΔΕΧΤΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΜΟΡΦΟΥΜΕΝΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΕΚΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ -ΟΥΤΕ  ΝΕΕΣ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΑΚΑΣΙΕΣ!

Η πολιτική αυτή επιλογή δεν αφορά μόνο τους νεοδιόριστους/ες εκπαιδευτικούς αλλά όλους και όλες μας. Επιχειρείται σήμερα η πλήρης ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, η κατάργηση ακόμα και του εργασιακού ωραρίου και η σύνδεση της προσφοράς εργασίας όλο το εικοσιτετράωρο σε άμεση σύνδεσή της με την ατομική αξιολόγηση.

Σημειώνουμε ότι:

  • Η μη συμμετοχή στην εισαγωγική επιμόρφωση με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο δε μπορεί να επιφέρει καμία βλαπτική επίπτωση που να σχετίζεται με τη μονιμοποίηση ούτε με τη μισθολογική εξέλιξη. -Κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει σε εκτός εργασιακού ωραρίου επιμορφώσεις.
  • Η εισαγωγική επιμόρφωση αφορά αποκλειστικά την αλλαγή βαθμού (και όχι μισθού ή ΜΚ) που είναι όρος για διεκδίκηση θέσης στελέχους εκπαίδευσης.

Με βάση τα παραπάνω καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ κάθε επιμόρφωση να πραγματοποιείται:

  • Με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, εντός του εργασιακού ωραρίου και με ταυτόχρονη απαλλαγή από άλλα καθήκοντα (π.χ. μεταξύ 15-21 Ιουνίου, 1-10 Σεπτεμβρίου)
  • Δια ζώσης με φυσική παρουσία και με την επιστημονική ευθύνη των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων
  • Ειδικά η εισαγωγική επιμόρφωση να αφορά αποκλειστικά εκπαιδευτικούς που για πρώτη φορά πρόκειται να αναλάβουν τάξη

Η ΔΟΕ έχει κατ’ επανάληψη καταθέσει προτάσεις αναφορικά με την επιμόρφωση και μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών που είναι αναπόσπαστο μέρος της επαγγελματικής διαδρομής τους και η οποία οφείλει να ανταποκρίνεται στις μορφωτικές ανάγκες τους και τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου. Την επιστημονική ευθύνη της σύνταξης των προγραμμάτων επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης οφείλουν να έχουν τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα, θα πρέπει να είναι δωρεάν σε όλα τα επίπεδα και αποκλειστικά εντός του εργασιακού ωραρίου με απαλλαγή από άλλα καθήκοντα

Το ΔΣ του Συλλόγου μας:

 Καλεί τη ΔΟΕ άμεσα να πάρει αποφάσεις και να τηρήσει  την απόφαση της 87ης Γ.Σ. στην οποία  επακριβώς αναφέρεται ότι  «n Εισαγωγική επιμόρφωση, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, η οποία θα απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς, που για πρώτη φορά πρόκειται να αναλάβουν τάξη.» και να λάβει κάθε μέτρο ώστε το πρόγραμμα της εισαγωγικής επιμόρφωσης να τροποποιηθεί με βάση τις παραπάνω διεκδικήσεις του κλάδου.

Σε κάθε περίπτωση ο σύλλογος θα επιδιώξει την υπεράσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων με κάθε τρόπο.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail