Δ.Τ. από ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ του συλλόγου μας και των άλλων συλλόγων Π.Ε. Αν. Αττικής  με  Συμβούλους Εκπαίδευσης Π.Ε Αν. Αττικής

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 267/-10-23                                                                   Προς: τα μέλη, ΣΕΠΕ Αν. Αττικής, Δ/νση Π.Ε. Αν. Αττικής

 

 

  • Σεβασμός στους/στις συναδέλφους/ισσες αλλά και στους συλλόγων διδασκόντων που ακολουθούν τις αποφάσεις του συλλόγου και της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
  • Δεν θα ενοχληθεί κανείς /καμία που απαντά στο υπηρεσιακό email για ατομική αξιολόγηση με τη δήλωση στην Απεργία Αποχή της ΔΟΕ

Με πρωτοβουλία του συλλόγου μας την Πέμπτη 26/10/23 από κοινού με τους άλλους συλλόγους πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τους συμβούλους εκπαίδευσης προκειμένου για άλλη μια φορά να τους κοινοποιήσουμε τις  θέσεις του συλλόγου μας και της Ομοσπονδίας για την αξιολόγηση και για όλα τα θέματα λειτουργίας των σχολείων μας.

Στην συνάντηση παρίσταντο 6 σύμβουλοι εκπαίδευσης,   οι 3 πρόεδροι ΣΕΠΕ  «Κ. Σωτηρίου», « ΒΒΒ- Γλυφάδας» και του «Δελμούζου» καθώς και  ο γραμματέας και ο  αντιπρόεδρος του συλλόγου μας.

Η αρχική τοποθέτησή του συλλόγου μας  απευθυνόμενοι στους ΣΕ σχετικά με την αξιολόγηση συμπυκνώνεται στα εξής:

  • Καταγγείλαμε το σχέδιο με την αξιολόγηση σε βάρος του δημόσιου σχολείου με τις άγονες γραφειοκρατικές διαδικασίες που  επιδιώκουν να διαμορφώσουν τη βάση για την κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Αναδείξαμε ότι η πρόσφατη εγκύκλιος Κατσαρού που πανομοιότυπα με την περσινή χρονιά επαναλαμβάνει για άλλη μια φορά σειρά ανεδαφικών απειλών προκειμένου να συμμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί με την απειλή μονιμοποίησης,  θα πέσει στο κενό όπως και η περσινή.
  • Ζητήσαμε ενημέρωση για το τι θα κάνουν και σε τι φάση βρίσκεται η διαδικασία για την υλοποίηση της τελευταίας εγκυκλίου.

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης

  • Τόνισαν ιδιαίτερα τον σεβασμό στις αποφάσεις των συναδέλφων αλλά και των συλλόγων διδασκόντων για τη συμμετοχή στις αποφάσεις του συλλόγου και της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ενώ το αποδεικνύουν και με το γεγονός ότι τα σωματεία είναι πάντα ευπρόσδεκτα για ενημερώσεις στα σεμινάρια τους.
  • Μας ενημέρωσαν ότι δεν έχουν λάβει κατευθύνσεις από το ΥΠΑΙΘΑ για το οτιδήποτε πέρα από τα δημοσιεύματα που γνωρίζουμε όλοι.

Σε ερώτημα που θέσαμε για το  ποια ενημέρωση έχουν για τη διαδικασία των ζευγαριών αξιολογούμενου αξιολογητή δεδομένου ότι διορισμένοι του 2020 είναι μονιμοποιημένοι με διαπιστωτική πράξη της Δ/νσης  Π.Ε. Αν Αττικής.

  • μας ενημέρωσαν ότι στην πλατφόρμα βλέπουν αποκλειστικά από την περσινή χρονιά μόνο τους διορισμένους του 2020. Δεν έχουν νέα ονόματα.  Αναμένουν να τους κοινοποιηθούν από τη Δ/νση.  Δεν  τους έχει γνωστοποιηθεί ούτε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα διαδικασιών, ούτε χρονικός ορίζοντας για το πότε και πως θα ολοκληρωθεί η διαδικασία αξιολόγησης και πώς  ΤΕΛΙΚΆ αυτή  θα οδηγήσει στην μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών που τυχόν αξιολογηθούν  όπως ευαγγελίζεται το ΥΠΑΙΘΑ!!!
  • Δεσμεύτηκαν όσον αφορά για την ατομική αξιολόγηση ότι όπως δεν ενόχλησαν ούτε την περσινή χρονιά, έτσι δεν θα ενοχλήσουν τους συναδέλφους που στο email επικοινωνίας που στέλνεται από τη Δ/νση ,  απαντάνε με συμμετοχή στην Απεργία Αποχή της ΔΟΕ .

Από τη μεριά του συλλόγου ξεκαθαρίσαμε ότι καθολικά τα μέλη μας -διορισμένοι του 2020 (μονιμοποιημένοι με διαπιστωτική πράξη)  πέρυσι  συμμετείχαν στην ΑΑ έτσι και φέτος η συντριπτική πλειοψηφία συμμετέχει στην ΑΑ και  δεν πρόκειται να επιτρέψουμε καμία αξιολόγηση. Θα υπερασπιστούμε τις αποφάσεις των ΣΔ, συλλόγου και Ομοσπονδίας. Εξηγήσαμε ότι και στην περίπτωση που θέλει κάποιος/α εκπαιδευτικός να αξιολογηθεί , η ενέργεια αυτή  δεν αποτελεί ελεύθερη επιλογή αλλά απόφαση υπό το καθεστώς των απειλών για κυρώσεις, μη μονιμοποίησης και άλλων συνεπειών.  Δεν αφορά προσωπική  απόφαση κανενός/καμιάς καθώς επηρεάζει άμεσα την πλειοψηφία και διευκολύνει να προχωρήσει το καταστροφικό σχέδιο που διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση και την εργασιακή πραγματικότητα όλων.  Γι΄ αυτό μια ελάχιστη μειοψηφία δε νομιμοποιείται να προχωρήσει κόντρα στις συλλογικές αποφάσεις.

Σχετικά με την αξιολόγηση της μονάδας

  • Καταγγείλαμε παράδειγμα ΣΕ που απείλησε σε ημερίδα διευθυντών για ποινές σε όποιους ανεβάσουν ενιαία κείμενα.
  • Καλέσαμε το σύνολο των ΣΕ να μην επαναληφθεί εμπλοκή συμβούλων σε αποφάσεις ΣΔ  ή ατομικές, να μην υπάρχουν πιέσεις έμμεσες ή άμεσες.
  • Ζητήσαμε να ξεκαθαρίζουν και στους διευθυντές/ντριες ότι οποιαδήποτε συγκρότηση ομάδων μειοψηφίας που θέλει να κάνει κανονική αξιολόγηση όταν ο Σ Δ δηλώνει κατά πλειοψηφία ΑΑ είτε αποφασίζει να καταθέσει ενιαία κείμενα συνιστά παραβίαση της δημοκρατικής λειτουργίας του ΣΔ. Η πράξη αυτή είναι και παράνομη καθώς τα πορίσματα και η έκθεση της μειοψηφικής ομάδας δεν μπορεί να εξασφαλίσει την έγκριση του ΣΔ και κατά συνέπεια δεν μπορεί να ανέβει στην πλατφόρμα ως έκθεση του σχολείου.
  • Επισημάναμε ότι ο ρόλος του αξιολογητή ακυρώνει οποιοδήποτε συμβουλευτικό επιστημονικό και υποστηρικτικό ρόλο και οδηγεί στην απώλεια του ρόλου του σχολικού συμβούλου.

Οι ΣΕ δήλωσαν ότι δεν είναι το βασικό τους μέλημα η αξιολόγηση αλλά η στήριξη των εκπαιδευτικών και των σχ.  μονάδων.

Σχετικά με τα προβλήματα λειτουργίας των σχολικών μονάδων

  • Επισημάναμε ότι η αξιολόγηση μονοπωλεί το ενδιαφέρον της κυβερνητικής πολιτικής όταν τα προβλήματα της χρηματοδότησης, της  στελέχωσης  σε εκπαιδευτικό  προσωπικό, ΕΕΠ & ΕΒΠ , καθώς και τα κτηριακά πολλαπλασιάζονται με τους Δήμους να ολιγωρούν .
  • Αναδείξαμε : 1. την έλλειψη εκπαιδευτικών έχει ως αποτέλεσμα να καταστρατηγούνται παιδαγωγικά τα ΕΩΠ με αναθέσεις ωρών και απασχολήσεις μαθητών εκτός θεσμικού πλαισίου και ζητήσαμε  να τοποθετηθούν επ΄ αυτού 2. υπολειτουγία ακόμη κι πρωινών προγραμμάτων και ολοήμερων 3. Το μοίρασμα παράλληλων στηρίξεων 4. Την επιβολή παραμονής στο σχολείο  σε εργασιακό ωράριο 5..
  • Όσον αφορά απαίτηση από ΣΕ Ειδικής αγωγής για καθημερινό ημερολόγιο παρεμβάσεων από τις/τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης να συμπληρώνονται σε καθημερινή βάση είπαμε ότι είναι εκτός πραγματικότητας και εντελώς γραφειοκρατικά ενώ η τήρηση τους εμποδίζει το εκπαιδευτικό έργο των συναδέλφων/ισσων και θα καλέσουμε τους/τις συναδέλφους να μην το τηρήσουν. Σύμβουλος Εκπαίδευσης  γενικής με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή είπε χαρακτηριστικά ότι το μόνο που πρέπει να κάνει ο εκπαιδευτικός της παράλληλης όταν είναι με το μαθητή είναι «να τον κοιτάει στα μάτια» και δεν μπορεί να καταγράφει ημερολόγιο. Ο σχ. σύμβουλος της ειδικής αγωγής  συμφώνησε και δήλωσε ότι δε θα επιμείνουν στη τήρηση του καθώς θεωρεί   ότι είναι στην ευχέρεια των εκπαιδευτικών να βρουν το τρόπο που θα αποτυπώσουν τα αναγκαία στοιχεία και την παρέμβαση τους.

Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης αναφερόμενοι στους διευθυντές σχ. μονάδων επεσήμαναν ότι ηγείται κάποιος όχι με το κούνημα του δαχτύλου αλλά μέσω της συνεργασίας.

Θέσαμε το θέμα τον Ε Ω Προγραμμάτων των σχολείων καθώς είναι σοβαρό πρόβλημα η γυμνασιοποίηση τους και η ακύρωση των παιδαγωγικών αρχών στη διαμόρφωση τους.  Επισημάναμε  ότι το πρόβλημα το δημιουργεί η διάθεση- μοίρασμα  εκπαιδευτικών με πολλά σχολεία  και η  ελαστικοποίηση  των ωραρίων με την κάλυψη των ολοήμερων από τους διδάσκοντες/ουσες πρωινού προγράμματος.  Ωστόσο το πρόβλημα εντείνεται και χειροτερεύει σε ορισμένες περιπτώσεις που κάποιοι δ/ντές προκρίνουν την επιβολή επιπλέων κενών, ακόμα και όταν αυτά δεν είναι αναγκαία και μπορούν να αποφευχθούν, με μόνο στόχο να παραμένουν οι συνάδελφοι περισσότερες ώρες στο σχολείο προσεγγίζοντας το εργασιακό 6ωρο και την υποχρεωτική παραμονή.

Οι σύμβουλοι δήλωσαν καθαρά ότι «κριτήριο για τη διαμόρφωση του προγράμματος δεν είναι η υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο», έχουν σταλεί ήδη οδηγίες  και πρέπει να τηρούνται οι παιδαγωγικές αρχές στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό ενώ δεσμεύτηκαν να εξετάσουν τα προγράμματα παρόλο που θεσμικά δεν βρίσκεται πλέον στην αρμοδιότητά τους.

Στην επισήμανση συμβούλου για την αύξηση του φαινομένου επιθετικής συμπεριφοράς γονέων και κοινωνίας και τον παρεμβατισμό των γονέων στη λειτουργία των μονάδων αλλά και του έργου των εκπαιδευτικών  δηλώσαμε από κοινού τα  σωματεία ότι βρισκόμαστε στο πλευρό των εκπαιδευτικών με κάθε τρόπο παρέχοντας  συνδικαλιστική και νομική κάλυψη.

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail