103 διευθυντές/ντριες και προϊσταμένες σχ. μονάδων δηλώνουν, με κοινή δήλωσή τους, την ΑΡΝΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ τους ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ -άλλες ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ δηλώσεις στελεχών άρνησης της αξιολόγησης τους

Print Friendly, PDF & Email

 ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ

Η μέχρι τώρα εφαρμογή της λεγόμενης αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών έχει πείσει και τον πλέον δύσπιστο για τους πραγματικούς της στόχους, εντελώς ξένους με την αναγκαιότητα μιας προοδευτικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Είναι πλέον σαφές ότι η αξιολόγηση αποτελεί οργανικό τμήμα μιας ενιαίας πολιτικής με κατεύθυνση την αντιδραστική μετάλλαξη του δημόσιου σχολείου: ένα φτηνό σχολείο, της αμάθειας, των δεξιοτήτων μιας χρήσης, που λειτουργεί με την αγοραία λογική, μακριά από τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και της κοινωνικής πλειοψηφίας.
Η αξιολόγηση υπηρετεί αυτόν τον μετασχηματισμό. Επιδιώκει την πλήρη υποταγή όλων στην ασκούμενη πολιτική και την πειθήνια προσαρμογή των εκπαιδευτικών στην κρατική παιδαγωγική. Καταργεί την όποια παιδαγωγική ελευθερία και σχετική αυτονομία του εκπαιδευτικού. Εξοβελίζει την φαντασία την πρωτοβουλία την δημιουργικότητα την έκφραση γνώμης για το αντικείμενο της εκπαιδευτικής πράξης. Εξαφανίζει τους συλλογικούς όρους άσκησης του εκπαιδευτικού έργου αποθεώνοντας τον ατομικισμό. Επιβάλλει μια καταθλιπτική ομοιομορφία και τυποποίηση της διδασκαλίας κατά τα πρότυπα των δεικτών, των αναλυτικών προγραμμάτων, των εγκυκλίων και των οδηγιών. Μεταφέρει εντέχνως την ευθύνη για τις ανεπάρκειες και τα φτωχά εκπαιδευτικά αποτελέσματα στον εκπαιδευτικό, το γονιό και τον μαθητή, απαλλάσσοντας την κυβερνητική πολιτική και το αρμόδιο υπουργείο.

Στα πλαίσια αυτά απαιτούν από μας ως διευθυντές/ριες και προϊσταμένους/ες να αρνηθούμε το ρόλο του εμψυχωτή και ισότιμου συντονιστή των μάχιμων εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας.

  • Να μεταβληθούμε σε στυγνούς τεχνοκράτες, τυπικούς γραφειοκράτες, manager και (στα δημοτικά σχολεία μόνο, προς το παρόν…) να αξιολογήσουμε τους συναδέλφους μας!
  • Να καταμετρήσουμε δηλαδή μόριο το μόριο την αγάπη τους για τα παιδιά, το πάθος τους για τη διδασκαλία, την ένταση του μαθήματος, το κλάμα ή τη χαρά για κάθε αποτυχία ή επιτυχία των παιδιών μας;
  • Να κατατμήσουμε την πολύμορφη, ιδιαίτερη και πολύπλοκη συνεισφορά του καθένα μας στη συλλογική προσπάθεια;
  • Να καταγράφουμε τις αρνητικές μα τόσο ανθρώπινες καθημερινές στιγμές;
  • Να τους κατατάξουμε σε κατηγορίες;
  • Να συμβάλλουμε στην επερχόμενη αντιπαράθεση, στο λυσσαλέο ανταγωνισμό, στην απογοήτευση, στο αίσθημα της αδικίας, στη δραματική αποσύνθεση της σχολικής κοινότητας;
  • Να υπογράψουμε την μισθολογική καθήλωση και την λίστα δεδομένων για τις επερχόμενες απολύσεις;

Αν υποκύψουμε σ’ αυτήν την απαίτηση, ο φίλος και συνάδελφός μας θα γίνει πλέον υποτελής, άβουλος και εν τέλει υπ-άλληλος και αντίπαλός μας.
Έχουμε δώσει την ψυχή μας, τη ζωή μας στο σχολειό, έχουμε παίξει ως δάσκαλοι πολλές φορές θέατρο, αλλά αυτόν τον άχαρο, προδοτικό ρόλο κανείς μας δε θα τον παίξει!

Το όραμά μας είναι ένα σχολείο των όλων και των ίσων.
Ένα σχολείο της δημοκρατικής λειτουργίας, της ολόπλευρης ποιοτικής μόρφωσης και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης.
Το σχολείο της χαράς και της δημιουργίας, που το κουδούνι θα ηχεί σαν λύτρωση στο ξεκίνημα της μέρας κι όχι στο σχόλασμα.
Με δασκάλους/ες με υψηλή μόρφωση και επιστημονική διαρκή επιμόρφωση, με ατέλειωτο αίσθημα προσφοράς κι ευθύνης.
Δασκάλους/ες με σταθερή εργασία, αξιοπρεπείς μισθούς και δικαιώματα, με αναγνώριση του ρόλου τους από την πολιτεία και την κοινωνία, συνδιαμορφωτές της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Λόγοι προσωπικής αξιοπρέπειας και συνείδησης μας υπαγορεύουν την άρνησή να αξιολογήσουμε τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσές μας καθώς και να αξιολογηθούμε στο πόσο ικανοί-επαρκείς είμαστε να κάνουμε αυτό το ατόπημα.
Τασσόμαστε με τον αγωνιζόμενο κλάδο των εκπαιδευτικών στη μάχη ενάντια στην εφιαλτική εικόνα της αξιολόγησης.
Συμμετέχουμε στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ από κάθε αξιολογική διαδικασία που κήρυξε η Δ.Ο.Ε. και στεντόρεια τη φωνή δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση:

Δεν αξιολογούμαι! – Δεν αξιολογώ!

 

1.  Aβδελά Αθηνά προϊσταμένη 8ου Νηπιαγωγείου Αγίου Δημητρίου
2. Αγαπητού Κοραλία προϊσταμένη Παπαδάκειου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας Αττικής
3. Αδαμοπούλου Άννα διευθύντρια 8ου Δ.Σ. Ρόδου
4. Αθανασόπουλος Διονύσιος αναπλ. διευθυντής 1ου Δ.Σ. Κυπαρισσίας Μεσσηνίας
5. Αϊβατζίδου Ιωάννα προϊσταμένη Νηπ/γείου Δωροθέας Πέλλας
6. Ανανιάδης Ζ. Παναγιώτης διευθυντής 8ου ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης
7. Αναπολιτάνου Μάρα  διευθύντρια 3ου Δ.Σ. Κερατέας Αττικής
8. Αντωνίου Θεοδώρα διευθύντρια Γυμνασίου-Λ.Τ. Αγαθονησίου
9. Αποστόλου Ιωάννης διευθυντής 3ου Δ.Σ. Κυπαρισσίας Μεσσηνίας
10. Αρβανιτάκη Αγγελική    προϊσταμένη Ειδικού Νηπιαγωγείου Βέροιας
11. Αργυροπούλου Ζωή προϊσταμένη 3ου Νηπ/γείου Βριλησσίων Αττικής
12. Ασβεστά Ειρήνη προϊσταμένη 4ου Νηπιαγωγείου Ελευθερούπολης Καβάλας
13. Βασιλάκης Χρήστος διευθυντής 1ου Δημοτικού Σχολείου Νάξου
14. Βλαχάκη Κωνσταντίνα προϊσταμένη Ειδικού Νηπ/γείου Κορίνθου
15. Βλάχου Ελένη διευθυντής 5ου Δ.Σ. Συκεών Θεσ/νίκης
16. Βογιατζής Φίλιππος διευθυντής 2ου Δ.Σ. Χώρας Μεσσηνίας
17. Βουρτσάκη Ευαγγελία (Βάνα) διευθύντρια του 2ου Δ.Σ. Πυλαίας Θεσ/νίκης
18. Γαλιατσάτος Νικόλας διευθυντής 3ου Γυμνασίου Αργοστολίου
19. Γεωργακάκου Ευστρατία προϊσταμένη 3ου Νηπ/γείου Αγίας Παρασκευής Αττικής
20. Γεωργαντόπουλος Αλέξανδρος διευθυντής Δ.Σ. Καμαρίου Κορινθίας
21. Γιάνναρος Αντώνης διευθυντής Δ.Σ. Βέλου Κορινθίας
22. Γιαννόπουλος Θεόδωρος προϊστάμενος Ειδικού Σχολείου Κρεστένων Ηλείας
23. Γούλας Χρήστος διευθυντής 12ου Δ.Σ. Τρικάλων
24. Γούνας Παναγιώτης διευθυντής 20ου Δ.Σ. Αθηνών
25. Δημητρίου Δημήτρης διευθυντής 4ου Δ.Σ. Βριλησσίων Αττικής
26. Δημητρόπουλος Χρυσοβαλάντης προϊστάμενος  Δημοτικού Σχολείου Αλφειούσας Ηλείας
27. Δίπλα Αναστασία προϊσταμένη 31ου Νηπ/γείου Αθηνών
28. Ελένη Μαθέ προϊσταμένη Νηπιαγωγείου Διασποράς Καλαμάτας Μεσσηνίας
29. Ευαγγέλου Γεωργία προϊσταμένη 1ου Νηπιαγωγείου Καλυβίων Αττικής
30. Ζαρκινού Βάσω προϊσταμένη 15ου Νηπ/γείου Ηλιούπολης Αττικής
31. Ζιούβα Κωνσταντίνα προϊσταμένη Νηπ/γείου Βραχατίου Κορινθίας
32. Ηλιάδης Αιμίλιος διευθυντής Δ.Σ. Καμποχωρίου-Βρυσακίου Ημαθίας
33. Ιακωβίδης Δημήτρης διευθυντής 66ου Δ.Σ. Αθηνών
34. Κάιλας  Κωνσταντίνος  διευθυντής 6ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας
35. Καλαντζή Βασιλική αν. προϊσταμένη στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ν. Ηλείας
36. Καπετανάκης Δημήτριος διευθυντής Δ.Σ. Σταυρού Ημαθίας
37. Καραβά Λελούδα (Λίλιαν) αναπλ. διευθύντρια 14ου Δ.Σ. Καλαμάτας
38. Καραγιάννης Μιχαήλ προϊστάμενος Δημοτικού Σχολείου Όσσας Θεσσαλονίκης
39. Καράμπαλης Θεόδωρος αναπληρωτής προϊστάμενος Α΄ ΚΕΔΔΥ Αθήνας
40. Καραμπατζάκη Αλίκη   διευθύντρια 4ου 12/θεσιου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας
41. Κάρτσωνα Αναστασία προϊσταμένη Νηπ/γείου Μερόπης Μεσσηνίας
42. Κασσιανός Παναγής διευθυντής 10ου Ειδικού Δ.Σ. Αθηνών
43. Κατρακούλης Μελέτης διευθυντής Δ.Σ. Περάχωρας Κορινθίας
44. Κορδά Δέσποινα προϊσταμένη Ολοήμερου Νηπ/γείου Λουτρού Ημαθίας
45. Κουγιουμουτζής Κων/νος δ/ντής Ολοήμερου Δημοτ. Σχ. Μελισσοχωρίου Θε/νίκης
46. Κουλιούμπας Οδυσσέας διευθυντής 2ου Δ.Σ. Νεάπολης Θεσ/νίκης
47. Κουνελάκης Κωνσταντίνος διευθυντής 6ου Δ.Σ. Συκεών Θεσ/νίκης
48. Κουντούρη Ρεγγίνα διευθύντρια 6/θέσιου Δ.Σ. Νέας Ανατολής Ιεράπετρας
49. Κουρέλη Ελένη προϊσταμένη 1ου Νηπ/γείου Ζευγολατιού Κορινθίας
50. Κουφόπουλος Γιάννης διευθυντής 3ου Δ.Σ. Καλλιθέας Αττικής
51. Κτενιαδάκη Μαρία προϊσταμένη 15ου Νηπ/γείου Κορίνθου
52. Κυριακού Γεώργιος διευθυντής Γυμνασίου Φιλώτα Φλώρινας
53. Κυρίτση Άννα προϊσταμένη Δ.Σ. Μάνας Κορινθίας
54. Κωτσάκης Ιωάννης διευθυντής Δ.Σ. Εύας Μεσσηνίας
55. Λαλίδης Στέργιος     προϊστάμενος 4ου Νηπιαγωγείου Λιτοχώρου Πιερίας
56. Λιάμπας Γιώργος διευθυντής 9ου Δ.Σ. Καλαμαριάς Θεσ/νίκης
57. Λούζη Μαργαρίτα προϊσταμένη 6ου Νη/γείου Αγίας Παρασκευής Αττικής
58. Μαγκούλια Αικατερίνη προϊσταμένη του 1/θέσιου νηπιαγωγείου Εύας Μεσσηνίας
59. Μακρυγιάννης Βασίλης   διευθυντής 7/θέσιου Δ.Σ.Μακρύ Γιαλού Ιεράπετρας
60. Μαλαμούση Ελένη προϊσταμένη 16ου Νηπ/γείου Κορίνθου
61. Μαλικούρτη Ελένη προϊσταμένη 12ου Νηπ/γείου Καλαμάτας
62. Μανής Κωνσταντίνος διευθυντής 12ου Δ.Σ. Ρόδου
63. Μαξούρης Δημήτρης διευθυντής 10ου Δ.Σ. Καλλιθέας Αττικής
64. Μιχαηλίδου Ευγενία διευθύντρια Δ.Σ. Στενημάχου Ημαθίας
65. Μούκα Γεωργία διευθύντρια 8ου Δ.Σ. Καλλιθέας Αττικής
66. Μπινιάρη Αναστασία προϊσταμένη 5ου Νηπ/γείου Κορίνθου
67. Μπουρδομπούρα Γεωργία αναπλ. προϊσταμένη ΚΕΔΔΥ Πέλλας
68. Πανάγιος Κωνσταντίνος διευθυντής 30ου Δ.Σ, Περιστερίου
69. Πανοπούλου Φωτεινή διευθύντρια Γυμνασίου-Λ.Τ. Γρανίτσας Ευρυτανίας
70. Παπαγιαννοπούλου Γεωργία προϊσταμένη 2ου Νηπ/γείου Ζευγολατιού Κορινθίας
71. Παπαδοπούλου Μαρία προϊσταμένη 11ου Νηπ/γείου Ελευθ.-Κορδελιού Θεσ/νίκης
72. Παπατσάνη Αικατερίνη διευθύντρια 25ου Δημοτ. Σχολείου Λαμίας
73. Παυλίδου Φανή προϊσταμένη Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Μονοσπιτων Ημαθίας
74. Περαχωρίτη Μάνια διευθύντρια  7ου Δημοτικού Σχολείου Δάφνης
75. Πετρομιανού Πόπη προϊσταμένη 1ου Νηπιαγωγείου Λαυρίου Αττικής
76. Πετρόπουλος Νίκος προϊστάμενος Δ.Σ. Ρίζας Κορινθίας
77. Πλακονούρη Διονυσία (Σίση) διευθύντρια Δ.Σ. Παραλίας Βέργας Μεσσηνίας
78. Πολάκης Γιώργος διευθυντής Δ.Σ. Πρινέ Ρεθύμνου
79. Πραντσίδου Ελένη προϊσταμένη 2ου Ολοήμερου Νηπ/γείου Νάουσας Ημαθίας
80. Πυργιωτάκη Δέσποινα διευθύντρια  5ου 12/θέσιου Δ.Σ. Ιεράπετρας
81. Ρεμπατσιός Αριστείδης   διευθυντής 2ου Δ.Σ. Λεπτοκαρυάς Πιερίας
82. Ρήγα Ευαγγελία προϊσταμένη 79ου Νηπιαγωγείου Αθήνας
83. Ρήγα Μαρία προϊσταμένη 1ου Νηπ/γείου Κορίνθου
84. Σαλαγιάννη Μαρία προϊσταμένη 2ου Νηπ/γείου Παραλίας Πατρών
85. Σαμαρτζή Ερατώ προϊσταμένη Νηπ/γείου Σολωμού Κορινθίας
86. Σιδηροπούλου Χριστίνα προϊσταμένη 3ου Νηπιαγωγείου Αλεξάνδρειας Ημαθίας
87. Σινάπη Ιωάννα διευθύντρια Δ.Σ. Ασπροχώματος Μεσσηνίας
88. Σκούφας Κωνσταντίνος προϊστάμενος Δ.Σ. Μαλών Ιεράπετρας
89. Σπυρίδου Μαρία προϊσταμένη 6ου Νηπ/γείου Κορίνθου
90. Στρουθοπούλου Ελένη προϊσταμένη 3ου Νηπιαγωγείου Λεπτοκαρυάς Πιερίας
91. Σωτηρίου Ελισάβετ προϊσταμένη 13ου Νηπ/γείου Κορίνθου
92. Σωτηροπούλου Ευθυμία προϊσταμένη 3ου Νηπ/γείου Κορίνθου
93. Ταμπούρλος Σπύρος διευθυντής 5ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας “Μπενάκειο”
94. Τζαβίδα Ασημίνα προϊσταμένη 3ου Νηπ/γείου Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας
95. Τζαφούλια Σταυρούλα προϊσταμένη Νηπ/γείου Ασπροχώματος Καλαμάτας
96. Τούλη Σοφία προϊσταμένη 12ου Νηπιαγωγείου Γαλατσίου Αττικής
97. Τσαβαλά Γεωργία διευθύντρια 1ου Δ.Σ. Βόνιτσας Αιτωλοακαρνανίας
98. Τσιλοπούλου Πολυξένη  προϊσταμένη Ειδικού Νηπ/γείου Αλεξάνδρειας Ημαθίας
99. Φέγγαρη Μαρία διευθύντρια 17ου Δ.Σ. Καλλιθέας Αττικής
100. Χαλαστάνης Θεόδωρος διευθυντής Ειδικού Σχολείου Αλεξάνδρειας Ημαθίας
101. Χιωτέλης Στράτος διευθυντής 1ου Δ.Σ. Λαυρίου Αττικής
102. Χλιβερού Κων/να προϊσταμένη 140ου Νηπ/γείου Αθηνών
103. Χριστοπούλου Αφροδίτη διευθύντρια 6ου Δ.Σ. Καλαμάτας

 

Επικοινωνία-συνυπογραφή στο: axiologisi.stop@gmail.com

 

Διαβάστε και  προσωπικές δηλώσεις διευθυντών που αρνήθηκαν τη συμμετοχή τους (που δημοσιοποιήθηκαν) καθώς και το χαιρετισμό του  Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για  τη στάση του Σχολικού Συμβούλου της 8ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αχαΐας, συναδέλφου Κωνσταντίνου Γιαννόπουλου.

 

Απάντηση προς το Διευθυντή Εκπαιδευσης Δωδεκανήσου σχετικά με τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία -αποχή της ΔΟΕ

Των Άννα Αδαμοπούλου, Κωνσταντίνου Μανή, Ματθαίου Τσίτσικα              (δ/ντών – δ/ντριας σε σχολεία της Ρόδου)

Ρόδος, 25-11-2014                                   ΠΡΟΣ:  Διευθυντή Π.Ε. Δωδεκανήσου

Θέμα: «Απάντηση στην πρόσκληση σε συνάντηση-συζήτηση για την επικείμενη αξιολόγησή μας».
Απαντώντας στο με αρ. πρωτ. 13302/19-11-2014 έγγραφό σας, σας δηλώνουμε ότι δεν θα λάβουμε μέρος στη συνάντηση-συζήτηση για την επικείμενη αξιολόγησή μας, υλοποιώντας την απόφαση της ΔΟΕ (αρ. πρωτ. Εγγρ. Δ.Ο.Ε. 1207/10-11-2014) και τις αποφάσεις του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ρόδου του οποίου είμαστε ενεργά μέλη και δηλώνουμε απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία που αφορά στην αξιολόγηση και την Α.Ε.Ε. από 2-11-2014 έως και 23-12-2014.
Ως διευθυντές δημοτικών σχολείων δίνουμε καθημερινά τη μάχη για να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των μαθητών και των γονέων τους, καθώς και των εκπαιδευτικών. Ο στόχος της εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας της οποίας είμαστε προϊστάμενοι πολλές φορές επιτυγχάνεται εις βάρος της προσωπικής μας ζωής, αφού καλούμαστε συχνά, όπως και οι περισσότεροι συνάδελφοί μας, να εξασφαλίσουμε τα στοιχειώδη και για τα σχολεία των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών αυτονόητα, με κοπιώδεις προσπάθειες και κατάθεση ψυχής.
Θεωρούμε απαρέγκλιτη προϋπόθεση για οποιασδήποτε μορφής αξιολόγηση την εξασφάλιση των βασικών αναγκών λειτουργίας του σχολείου μας δια μέσου κυρίως:
-Της αύξησης και όχι της μείωσης των δαπανών για την εκπαίδευση
-Της έγκαιρης τοποθέτησης των εκπαιδευτικών στη θέση τους και κάλυψης των λειτουργικών κενών ώστε να υλοποιείται πλήρως και ανεμπόδιστα το ωρολόγιο πρόγραμμα, τόσο της πρωινής ζώνης, όσο και του ολοήμερου προγράμματος που εξυπηρετεί πλήθος εργαζόμενων γονέων
-Της αξιοπρεπούς διαβίωσης και της επαγγελματικής καταξίωσης των συναδέλφων μας εκπαιδευτικών
-Του ποσοτικού και ποιοτικού εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης με τη δημοκρατική συμμετοχή των φυσικών φορέων της που είναι οι εκπαιδευτικοί και όχι ερήμην τους
-Της επαρκούς στελέχωσης των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου ώστε να είναι σε θέση να ανταποκρίνονται στις ανάγκες συντήρησης των κτηριακών υποδομών του σχολείου
-Της παροχής γραμματειακής υποστήριξης στο σχολείο. Είναι αδιανόητο για υπηρεσία που εξυπηρετεί, δυνάμει, εκατοντάδες ανθρώπους καθημερινά να μην έχει έναν γραμματέα για τις γραφειοκρατικές διεκπεραιώσεις.
-Της ενίσχυσης και όχι της απίσχνασης των υποστηρικτικών δομών όπως η ενισχυτική διδασκαλία, το Τμήμα Ένταξης, το ΚΕΔΔΥ, της ύπαρξης ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού στο σχολείο
-Του εκσυγχρονισμού της διδασκαλίας μέσα από την παροχή σύγχρονων διδακτικών εργαλείων, εποπτικών μέσων και τεχνολογικού εξοπλισμού
Αξιότιμε κε Διευθυντά,
θεωρούμε ότι η ανυπαρξία όλων των προαναφερθεισών προϋποθέσεων σε συνδυασμό με την εφαρμογή των διαδικασιών της επικείμενης αξιολόγησης μόνο προβλήματα μπορεί να προκαλέσει στην εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας μας. Για το λόγο αυτό απέχουμε από κάθε διαδικασία που αφορά στη συγκεκριμένη αξιολόγηση, συμμετέχοντας στις αποφάσεις του συλλογικού συνδικαλιστικού μας οργάνου.

Με τιμή
Αδαμοπούλου Άννα
Μανής Κωνσταντίνος
Τσίτσικας Ματθαίος

  Δήλωση του Πανόπουλου Αναστάσιου, Διευθυντή 3ου Γυμνασίου Περιστερίου

 Είμαι αντίθετος στην αξιολόγηση.

Όχι γιατί χωρίζει τα σχολεία σε κατηγορίες. Αυτό έχει γίνει ήδη. Τα ιδιωτικά είναι «καλύτερα» από τα δημόσια. Όποιος έχει τη δυνατότητα, ακόμη και συνάδελφος, προτιμά να φοιτήσει το παιδί του σε «καλό» ιδιωτικό σχολείο, για να «εξασφαλίσει» την επιτυχία του στο Πανεπιστήμιο. Κι όποιος δεν μπορεί, διαλέγει το «καλό» δημόσιο της γειτονιάς του. Όχι γιατί θα οδηγήσει στην απόλυση συναδέλφων, Απολύονται και χωρίς αξιολόγηση ή δεν προσλαμβάνονται άλλοι που κάνει το ίδιο. Ακόμη και ο υπουργός το κατάλαβε. Βέβαια! Αφού για αναπληρωτές των 450 ευρώ γίνονται ουρές, γιατί να μη δοκιμάσει με λιγότερα ή και με τίποτα;
Το Δημόσιο σχολείο αντέχει. Τα παιδιά μαθαίνουν ακόμα γράμματα σε αυτό. Και βρίσκονται μέσα στην πραγματικότητα και όχι στη ΄΄γυάλα΄΄ του ιδιωτικού. Με τον άριστο, τον καλό, τον μέτριο και τον απαράδεκτο καθηγητή (ο τελευταίος, βέβαια, πρέπει να απολυθεί, αλλά δεν είναι αυτό το πρόβλημα τώρα).
Είμαι αντίθετος με την αξιολόγηση γιατί:
– μας αναγκάζει να μαζεύουμε χαρτιά, να λειτουργούμε ως γραφειοκράτες, να αγχωνόμαστε και να παραμελούμε τη δουλειά μας.
– να είμαστε τυπικά και όχι ουσιαστικά συνεπείς.
– να κοιτάμε το συνάδελφο που πήρε μεγαλύτερο βαθμό, επειδή τα πάει καλά με το Διευθυντή ή τον Σύμβουλο.
Και για πολλά άλλα. Ωστόσο, βαρέθηκα να προσπαθώ να βρω επιχειρήματα στα γεράματα…. ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ!!!. Χωρίς επιχειρήματα. Είναι αυτονόητο. Αυτό μας μάρανε τώρα. Ας σουλουπώσουμε άλλα πράγματα και βλέπουμε. Να αφήσουμε ΟΛΕΣ τις ουσιαστικές δουλειές μας και να κοιτάμε τα χαρτιά για μήνες.
Μπορούμε να την αποφύγουμε; ΟΧΙ! Σίγουρα όχι. Και όχι επειδή δεν έχουμε δίκιο να την αρνηθούμε. Μα γιατί το συντριπτικά μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας είναι εναντίον μας.
Γιατί οι συνάδελφοι φοβούνται να την αρνηθούν.
Γιατί ήδη αυτοί οι λίγοι από τους συναδέλφους που το μόνο που τους νοιάζει είναι να μαζέψουν χαρτιά, ώστε να μας «κάτσουν στο σβέρκο» ως διευθυντές, ως σύμβουλοι, ως προϊστάμενοι γενικώς, μπήκαν σε αυτή τη διαδικασία.
Και κυρίως επειδή η Ευρώπη με το ΕΣΠΑ μας έβαλε στο χέρι.
Να μη λέμε πολλά…
Μπορούμε όμως να την απαξιώσουμε. Ήδη γίνεται αυτό και πολλοί είναι οι διευθυντές που βοηθούν στην απαξίωση αυτή.
Και η ΟΛΜΕ απειλεί να τους διαγράψει… Να μας βάλει να τσακωθούμε μεταξύ μας. Όπως και τότε, επί Αρσένη, που η συγκεκριμένη τακτική οδήγησε σε μαρασμό τους απεργούς, με αποτέλεσμα να μην θεωρείται βρισιά πια, κυριολεκτώ, η λέξη ΄΄απεργοσπάστης΄΄. Μα τι λέω; Καταλήξαμε στο αποτέλεσμα η λέξη αυτή να μην υπάρχει πια με αρνητική σημασία ή να μην ακούγεται ή να χαρακτηρίζει τους ΄΄έξυπνους΄΄ ανθρώπους.
Σύντομα θα είμαστε σε καλύτερη θέση. Όχι σε καλή, αλλά σε κάπως καλύτερη. Τώρα δεν μπορούμε…
Έργο της ηγεσίας του συνδικαλιστικού κινήματος είναι να διαλέξει τη στιγμή, που δεν είναι η παρούσα.
Δε βλέπω να το έχει καταλάβει αυτό.

Πανόπουλος Αναστάσιος
Χημικός
Διευθυντής 3ου Γυμνασίου Περιστερίου

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΊΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΕΡΙΦ/ΚΗ Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ – ΛΥΚ.ΤΑΞΕΙΣ ΚΡΑΝΕΑΣ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ
Ταχ. Διεύθυνση: Κρανέα Ελασσόνας, Ταχ. Κώδικας : 40001
Πληροφορίες : Διβράμης Ανδρέας
Τηλέφωνο: 24930-51252, Fax : 24930-51300
Κρανέα 21 -11-2014 Αριθμ. Πρωτ. : 268

Προς
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Ν. ΛΑΡΙΣΑΣ κ. Μαργαριτόπουλο Αθανάσιο

ΘΕΜΑ: Γνωστοποίηση της συμμετοχής μου στην Απεργία – Αποχή της ΟΛΜΕ

Κύριε Διευθυντά,
Επειδή κατά την κρίση μου οι διαδικασίες της «λεγόμενης» αξιολόγησης αντιτίθενται στην εύρυθμη και δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, την οποία θεωρώ καθήκον κάθε διευθυντή, σας αναφέρω ότι συμμετέχω στην Απεργία – Αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ από 10-10-2014 απ’ όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αλλά και αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασίας αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
Για το λόγο αυτό και σε απάντηση της με αρ. πρωτ. 28749/19-11-2014 πρόσκλησής σας, σας γνωστοποιώ ότι δεν θα συμμετέχω στη συνάντηση η οποία έχει ως θέμα την επικείμενη αξιολόγηση.

Με τιμή
Ο Διευθυντής
Διβράμης Ανδρέας ΠΕ11

 

ΔΗΛΩΣΗ Παύλου Κοσμετάτου, Διευθυντή στο 14ο Δημοτικό σχολείο Αχαρνών

ΝΑ ΚΑΝΩ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η ΝΑ ΜΗ ΚΑΝΩ … ιδού η απορία
to evaluate or not to evaluate… that’s the question
Μέρες δύσκολες ιδιαίτερα για Προϊσταμένες Νηπιαγωγείων, Διευθυντές, Γυμνασιάρχες και Λυκειάρχες του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Στις 27 Νοεμβρίου εκπνέει το τελεσίγραφο του ΥΠΑΙΘ για τη καταχώριση στην πλατφόρμα αξιολόγησης εκείνων των στοιχείων που θεωρεί ότι θα πρέπει να θέσει υπόψη των αξιολογητών το λεγόμενο «portfolio».
Μεγάλο άγχος λοιπόν στο κεφάλι όλων μας για το τι να γράψουμε που να το γράψουμε, προλαβαίνουμε ή δεν προλαβαίνουμε, η ΔΟΕ-ΟΛΜΕ τι λέει, οι άλλοι συνάδελφοι τι κάνουν…
Ας δούμε όμως γιατί να πρέπει να «σπεύσουμε» να αξιολογηθούμε:
1. Γιατί η 27/11/14 είναι τελική ημερομηνία και θα τηρηθεί απαρέγκλιτα όπως και όλες οι προηγούμενες και πρέπει να βιαστούμε, να συμπληρώσουμε ότι απαιτείται, γιατί μετά τις 27, όλα θα έχουν τελειώσει…
2. Γιατί έτσι θα μπορέσουμε να εξελιχθούμε βαθμολογικά και μισθολογικά(!!), αφού αν ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες και απολύσουμε τους «ανεπαρκείς» συναδέλφους, η κυβέρνηση θα μας εξαιρέσει από το μνημόνιο και θα μπορέσουμε, μόνο εμείς, να πάρουμε βαθμολογική εξέλιξη και αυξήσεις …
3. Γιατί μας έχουν στείλει εντολή να το κάνουμε και δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς αφού είμαστε εντελώς ακάλυπτοι και οι Ομοσπονδίες δεν μας δίνουν κάποια λύση…
4. Γιατί εμείς είμαστε στελέχη δεν είμαστε απλοί Δάσκαλοι, δεν είναι το ίδιο…
5. Γιατί εμείς οι Διευθυντές δεν μπορούμε να συμμετάσχουμε στην απεργία-αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης…
6. Γιατί οι δάσκαλοι στους Συλλόγους Διδασκόντων δεν μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ- ΔΟΕ…
7. Γιατί θέλουμε να εναντιωθούμε στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της ΔΟΕ και ΟΛΜΕ που δεν θέλουν την αξιολόγηση…
8. Γιατί θέλουμε να βιώσουμε την ευχάριστη και εποικοδομητική διαδικασία της αξιολόγησης και να είμαστε εμείς οι συνένοχοι στην απόλυση κάποιων συναδέλφων μας…
9. Γιατί αν δεν το κάνουμε δεν θα μπορέσουμε να ξαναγίνουμε Διευθυντές και θα πρέπει να ξαναγυρίσουμε στην τάξη…
10. Γιατί δεν έχουμε πολλή γραφειοκρατική δουλειά, δεν κάνουμε μάθημα και δεν έχουμε καθημερινά σοβαρά ζητήματα να επιλύσουμε, με γονείς μαθητές, εκπαιδευτικούς, Δημοτικούς υπαλλήλους, εργάτες, βλάβες, τράπεζες, εφορίες κλπ, οπότε έχουμε αρκετό χρόνο να ασχοληθούμε με το Παρατηρητήριο και τα συναφή…
11. Γιατί επιπλέον μπορούμε να εργαζόμαστε και στο σπίτι μας αφού δεν έχουμε άλλες υποχρεώσεις και υπάρχει άφθονος ελεύθερος χρόνος στα σπίτια μας για να ασχοληθούμε εμε την αξιολόγηση…
12. Γιατί όλοι οι συνάδελφοι ανυπομονούν να αξιολογηθούν και μας πιέζουν να ολοκληρώσουμε την αξιολόγησή μας για να πάρουν κι εκείνοι σειρά…
13. Γιατί η αξιολόγηση έχει προχωρήσει και σε όλο τον υπόλοιπο Δημόσιο τομέα κι εμείς έχουμε μείνει πίσω…
14. Γιατί έχουν λυθεί όλα τα άλλα προβλήματα, τα σχολεία λειτουργούν κανονικά και τώρα πρέπει να επιτέλους να γίνει η αξιολόγηση…
15. Γιατί πρέπει αφού ολοκληρωθεί η αξιολόγηση των στελεχών, να γίνει επιτέλους η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου και να αποφασίσουν οι Διευθυντές ποιοι θα είναι στην κατηγορία των ανεπαρκών που θα απολυθούν…
16. Γιατί από τον καινούργιο χρόνο θα είναι λιγότερα τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις των Διευθυντών και θα μπορούμε να ασχοληθούμε χωρίς πρόβλημα με το τιτάνιο έργο της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών εκπληρώνοντας ταυτόχρονα όλα τα καθήκοντά μας…
17. Γιατί έτσι θα συμβάλλουμε στη βελτίωση του παιδαγωγικού κλίματος και της άμιλλας μεταξύ των συναδέλφων…
18. Γιατί έτσι θα εξαφανιστεί το άγχος που διακατέχει τους εκπαιδευτικούς και θα μπορούν απερίσπαστοι να ασχοληθούν με το παιδαγωγικό τους έργο…
Ίσως να υπάρχουν κι άλλα επιχειρήματα για να συμμετάσχουμε στην αξιολόγηση που δεν τα σκέφτηκα. Συγχωρείστε με. Συνάδελφος Διευθυντής είμαι κι εγώ!!
Νομίζω ότι όλοι αυτοί που πιστεύουν τα παραπάνω, θα πρέπει να προχωρήσουν στην διαδικασία και ν’ αφήσουν τις όποιες δικαιολογίες.
Κι εσύ τι θα κάνεις;
Σίγουρα είναι ένα ερώτημα που όλες τις προηγούμενες μέρες θα το δεχθήκατε από άλλους συναδέλφους και σίγουρα θα το ξαναδεχτείτε τις επόμενες μέρες.
Χωρίς καμία διάθεση καθοδήγησης ή οποιασδήποτε απαίτησης, απόντος οποιουδήποτε παραταξιακού ,προσωπικού ή συνδικαλιστικού συμφέροντος θα απαντήσω στο παραπάνω ερώτημα με απλές κινήσεις:
• Συγκαλώ Σύλλογο Διδασκόντων για το Θέμα: «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015» Παρατηρητήριο αξιολόγησης, Δράσεις, σχέδια εργασίας.
Οι συνάδελφοι μαζικά ή κατά πλειοψηφία δηλώνουν ότι λόγω της συμμετοχής των στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με αριθμό Πρωτοκόλλου 1201 και με το εξώδικο που απέστειλε προς το Υπουργείο Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που καλέστηκε με το παραπάνω θέμα δεν έχει απαρτία και δεν μπορεί να πάρει απόφαση.
• Συντάσσω πράξη Διευθυντή στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή ότι λόγω της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με αριθμ. Πρωτοκόλλου 1201 και με το εξώδικο που απέστειλε προς το Υπουργείο Παιδείας και Οικονομικών, ο σύλλογος διδασκόντων που καλέστηκε με θέμα την εγκύκλιο «Υλοποίηση της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας- Διαδικασίες αυτοαξιολόγησης κατά το σχολικό έτος 2014-2015» – οι οδηγίες που αφορούν την αυτοαξιολόγηση δεν μπορούν να προχωρήσουν.
• •Συντάσσω πράξη Διευθυντή στο βιβλίο πράξεων του διευθυντή ότι λόγω της συμμετοχής μου στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ με την απόφασή της με αριθμό Πρωτοκόλλου 1201 και με το εξώδικο που απέστειλε προς το Υπουργείο Παιδείας και Οικονομικών, δεν συμπληρώνω το portfolio, αφού είμαι απεργός.
Την κοινοποιώ σε Σύμβουλο και Διευθύντρια εκπαίδευσης.
Με βάση τα παραπάνω δεν μπορούν Σύμβουλος και Διευθύντρια Εκπαίδευσης να με αξιολογήσουν και μπλοκάρεται η διαδικασία.
Η απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ δικαιώθηκε πανηγυρικά σε Πρωτοδικείο και Εφετείο.
Δεν μπορούν να με μηδενίσουν δεν μπορούν να με απορρίψουν, δεν μπορούν να με απολύσουν.
Διατηρώ το δικαίωμα όταν λήξει η απεργία-αποχή αν έχουν μεταβληθεί τα δεδομένα κι εάν το επιθυμώ, να μπω στο παρατηρητήριο και να αξιολογηθώ.
Άλλωστε ο νόμος λέει: «Η διοικητική αξιολόγηση των Διευθυντών διενεργείται με ή χωρίς αίτηση, μία τουλάχιστον φορά ανά τριετία καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους.»
Με βάση τα παραπάνω ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΙΣ ΦΟΡΜΕΣ ΤΩΡΑ;
ΓΙΑΤΙ τώρα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη φορά να μη στηρίξουμε την Ιστορική αυτή προσπάθεια του κλάδου όπως ακριβώς κάνει και όλος ο υπόλοιπος Δημόσιος τομέας
ΓΙΑΤΙ να καταστήσουμε τον κλάδο μας την «Κερκόπορτα» που ψάχνει η κυβέρνηση για να μειώσει κι άλλο τους μισθούς και να απολύσει.
Κανένας συνάδελφος και κανένας Σύλλογος Διδασκόντων να μην κάνει πίσω!
Να συνεχίσουμε μαζικά, δυναμικά και συλλογικά.

Παύλος Κοσμετάτος, Διευθυντής στο 14ο Δημοτικό σχολείο Αχαρνών

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ

Αρ. Πρωτ. 1222 Αθήνα 21/11/2014                                         Προς  Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
ΘΕΜΑ : Δήλωση αποχής Σχολικού Συμβούλου από το προαξιολογικό στάδιο
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. χαιρετίζει την υπερήφανη στάση του Σχολικού Συμβούλου της 8ης Περιφέρειας Δημοτικής Εκπαίδευσης Αχαΐας, συναδέλφου Κωνσταντίνου Γιαννόπουλου ο οποίος ακολουθώντας τη φωνή της συνείδησής του και τις αποφάσεις του Κλάδου, δήλωσε : «συντάσσομαι με τις οδηγίες της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Δασκάλων της οποίας είμαι ενεργό μέλος, και δεν συμμετέχω στις … διαδικασίες με τις οποίες υλοποιείται το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση.»
Αυτή η στάση αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για όλους μας.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί όλο τον Κλάδο να ακολουθήσει το δρόμο του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση. Όλοι μαζί μπορούμε να ανατρέψουμε την πολιτική που υποβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση, κατηγοριοποιεί τα σχολεία και οδηγεί σε στασιμότητα και απολύσεις.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail