Σχετικά με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και τη σύγχυση που επικρατεί

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ 250-23/9/21                                                               Προς: τα μέλη, ΔΟΕ, Δ/νση Ανατολικής Αττικής, ΣΕΠΕ  Αν. Αττικής

 

Το Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε  «Κ. Σωτηρίου» αναφορικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων (Ε.Δ.) τα οποία εισήχθησαν στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας ως «νέο μάθημα» από το ΥΠΑΙΘ, τη σύγχυση και τις απορίες των συναδέλφων σημειώνει τα εξής:

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων εισήχθησαν πιλοτικά την σχολική χρονιά 2020 – 2021 σε 218 σχολεία με την Υ.Α. Αριθμ. Φ.7/79511/ΓΔ4/24/6/2020. Καμία ουσιαστική αποτίμηση της πιλοτικής εφαρμογής δεν έχει γίνει μέχρι στιγμής. Και πώς άλλωστε να γίνει, αφού η πολύμηνη αναστολή λειτουργίας των σχολείων, στην ουσία, δεν επέτρεψε την εφαρμογή των εργαστηρίων στα σχολεία όπου εισήχθη.

– Την εισαγωγή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζει η Υπουργική Απόφαση της Υφυπουργού κ. Μακρή: ΦΕΚ 3791, τ. Β΄, 13/8/2021. Την επισυνάπτουμε για να τη μελετήσουν οι συνάδελφοι/ισσες.

Στην αρχή κάθε κύκλου ο εκπαιδευτικός συμπληρώνει σχέδιο δράσης και στο τέλος μια φόρμα αξιολόγησης  του κύκλου καθώς και περιγραφική αξιολόγηση κάθε μαθητή που την δίνει στους γονείς. Πέρα από την πρωτοφανή  γραφειοκρατική διαδικασία, ανοίγει ο επικίνδυνος δρόμος για τον άμεσο έλεγχο της διδακτικής πράξης από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης αλλά και από όλους τους φορείς που αναφέρονται στην Υ. Α.

Το Δ.Σ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε «Κ. Σωτηρίου»  καλεί τους συναδέλφους:

– να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν δίνοντας έμφαση στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών τους και την κάλυψη των γνωστικών κενών, των ψυχο-συναισθηματικών και κοινωνικών επιπτώσεων από το πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων και την άθλια «τηλεκπαίδευση». Όλο το υλικό του ΙΕΠ δηλαδή όσα περιγράφονται στον Οδηγό για τα σχέδια δράσης, τα σεμινάρια, τα σενάρια μαθημάτων, τα υποδείγματα ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ καθώς ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΥΘΕΝΑ στην Υπουργική Απόφαση. Το ΙΕΠ δημιούργησε αυτό το υλικό προκειμένου να «απορροφήσει» κονδύλια και να «προετοιμάσει» τους εκπαιδευτικούς για τα σχέδια δράσης της αξιολόγησης. Τα καλοκαιρινά σεμινάρια έφεραν στους συναδέλφους τη σύγχυση, το φόβο και τον πανικό.

Από πουθενά ΔΕΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ υποχρέωση να ακολουθήσουμε τα υποδείγματα του ΙΕΠ ή να κάνουμε αναρτήσεις εργασιών, σχεδίων σε ιστοσελίδες σχολείων, αποθετήρια του ΙΕΠ κλπ. Η μόνη μας υποχρέωση είναι να καταγράψουμε σε ένα απλό πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων τους τίτλους των θεμάτων που θα μας απασχολήσουν, ανά τάξη, το οποίο το στέλνουμε στη Δ/νση της Ανατολικής Αττικής .

Το υλικό που συγκεντρώνουμε  είναι υλικό των μαθητών μας και προορίζεται μόνο για αυτούς και τους γονείς τους και κανέναν άλλο. Εννοείται ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το υλικό, όπως το υλικό των εργασιών όλων των μαθημάτων, για να ενημερώσει τους γονείς για την πορεία του μαθητή στο τρίμηνο. ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.

Τέλος καλούμε τους συναδέλφους/ισσες, να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, αστυνομία κ.λπ., και  να μην αναρτήσουν πρόγραμμα στόχους, σχέδια εργασίας, αναλυτικό περιεχόμενο  κλπ  στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Καλούμε τους συναδέλφους/ισσες να μην υλοποιήσουν το portfolio τάξης/ τμήματος που αποτελεί αξιολογική διαδικασία των μαθητών/τριών και θα τους/τις ακολουθεί καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησης των μαθητριών και των μαθητών στην υποχρεωτική εκπαίδευση από το Νηπιαγωγείο έως την Γ’ Γυμνασίου.

Καλούμε τους συναδέλφους να διεξάγουν τα προγράμματα σεβόμενοι τους ρυθμούς και τις ανάγκες των μαθητών τους. Οδηγός για την υλοποίησης τους να είναι η ανταπόκριση, η συμμετοχή, η αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση των μαθητών τους.  Ούτε εμείς ούτε τα παιδιά δεν πρέπει να γίνουμε σκλάβοι ανούσιων προγραμματισμών.

Δουλεύουμε βιωματικά και ανακαλυπτικά με τα παιδιά μας απλά προγράμματα σύμφωνα με τις μορφωτικές τους ανάγκες για να τα βοηθήσουμε και να τα στηρίξουμε σε αυτή τη δύσκολη πανδημία. Δεν δουλεύουμε υπερφίαλα προγράμματα, ασύνδετα για να γεμίσουμε τους δικούς μας φακέλους με προγράμματα εντυπωσιακά αλλά άχρηστα. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να επιτρέψουμε να συνδεθεί η δουλειά μας με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μας μονάδων.

Για τα παραπάνω ο Σύλλογος μας παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη και καλούμε το Δ. Σ. της Δ. Ο. Ε. και τους άλλους Συλλόγους Εκπ/κών Π. Ε. της χώρας να προχωρήσουν στη λήψη και εφαρμογή αντίστοιχων αποφάσεων.

 

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail