Όχι στην ενοποίηση των ΑΤΕΙ βρεφονηπιοκομίας με τα τμήματα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων

Print Friendly, PDF & Email

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

«Όχι στην ενοποίηση των ΑΤΕΙ βρεφονηπιοκομίας με τα τμήματα Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων»

Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή 

Εδώ και δεκαετίες το Δημόσιο Νηπιαγωγείο προσπαθεί  να βγει από την  υποβαθμισμένη και δευτερεύουσα θέση που του προσδίδει το κράτος  για να πάρει τη θέση που πραγματικά του αξίζει. Ο ρόλος του πάντοτε ήταν και συνεχίζει να είναι σταθερά προσανατολισμένος στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε νηπίου. Ωστόσο, το σημαντικό έργο που επιτελεί το Νηπιαγωγείο δεν αναγνωρίστηκε ποτέ από  καμία πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και φυσικά δεν δόθηκε η πρέπουσα σημασία στις ανάγκες του.

Η πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα αφορά τόσο το Δημοτικό Σχολείο όσο και το Νηπιαγωγείο. Η φοίτηση των παιδιών (από τα 4 έτη) στο νηπιαγωγείο αποτελεί στάδιο προετοιμασίας που συμβάλλει στην ομαλή ένταξη και μετάβαση των παιδιών στο Δημοτικό Σχολείο. Συμβάλει, με τις κατάλληλες υποστηρικτικές δομές που υπάρχουν, στην έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση (παράλληλες στηρίξεις, τμήματα ένταξης, ειδικά νηπιαγωγεία κ.α.) μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κι αποτελεί το εναρκτήριο λάκτισμα της συνειδητής ανακάλυψης της γνώσης αφού το παιδί έχει φτάσει στο ανάλογο αναπτυξιακό στάδιο. Παράλληλα την περσινή χρονιά 8.000 προνηπιακής ηλικίας 2-3,5 ετών βρέθηκαν εκτός οποιασδήποτε δομής αποδεικνύοντας περίτρανα ότι οι ανάγκες είναι αυξημένες και θα μπορούσαν αυτά τα προνήπια να βρίσκονται στις δομές των παιδικών σταθμών. Όμως η υφιστάμενη κατάσταση ωθεί πολλούς γονείς να επιστρατεύουν παππούδες, γιαγιάδες και όποιον διαθέσιμο συγγενή για να κρατήσει τα παιδιά τους, ενώ εκείνοι εργάζονται. Η σημερινή πραγματικότητα αποδεικνύει και την κοινωνική αναγκαιότητα καθιέρωσης της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, πέρα από την παιδαγωγική του διάσταση.

Υπενθυμίζουμε ότι μετά τον μεγάλο απεργιακό αγώνα του 2006 θεσμοθετήθηκε  με το νόμο 3518/2006 η υποχρεωτική ΕΤΗΣΙΑ φοίτηση των νηπίων 5-6 ετών και θεωρούμε ότι, μετά το πέρασμα μιας δεκαετίας, η ψήφιση της υποχρεωτικής φοίτησης και των νηπίων ηλικίας 4-5 ετών (ΔΙΕΤΗΣ) επιβάλλεται επιτακτικά, εφόσον η Προσχολική Αγωγή αποτελεί παγκόσμια αναγνωρισμένο θεσμό και αναπόσπαστο στοιχείο του εκπαιδευτικού συστήματος κάθε προηγμένης κοινωνίας.

Τα Δημόσια Νηπιαγωγεία έχουν καθοριστικό και σημαντικό ρόλο, προσφέρουν ίσες ευκαιρίες σε όλα τα νήπια, ανεξαρτήτου κοινωνικοοικονομικού, πολιτισμικού ή πολιτιστικού  περιβάλλοντος, ανεξαρτήτων ιδιαιτεροτήτων και κατηγοριών, για σωματική, συναισθηματική, νοητική και κοινωνική ανάπτυξη μέσα στo πλαίσιο των ευρύτερων στόχων  της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για τη θεσμοθέτηση της Δίχρονης Υποχρεωτικής φοίτησης στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο αποκλειστικά με Νηπιαγωγούς αναμένουμε την υλοποίηση της δέσμευσης τόσο σε νομοθετικό όσο και σε επίπεδο εφαρμογής, έστω και σταδιακά μέχρι να εξασφαλιστούν οι κατάλληλες υποδομές σε όλες τις περιοχές της χώρας.

Εδώ και δύο χρόνια πρώτη η Ανεξάρτητη Ενωτική Εκ-κίνηση έκρουε τον κώδωνα του κινδύνου περί ενοποίησης  της Προσχολικής Αγωγής και σε όλες τις ανακοινώσεις τονίζαμε την αντίθεσή μας, ενώ παράλληλα υποστηρίζαμε την αναγκαιότητα της θέσπισης της Δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο!

Οι συντεχνιακού τύπου λογικές, που επικρατούν σε ορισμένους χώρους, δείχνουν να εποφθαλμιούν το Δημόσιο Νηπιαγωγείο προτάσσοντας μια σαλαμοποιημένη λογική ενοποίησης των ηλικιών από 0-6 και άλλοι, ακόμα πιο “προοδευτικοί”, ακόμη και τις ηλικίες 0-8 (κάποιοι ψιθυρίζουν και την ένταξη των 2 τελευταίων τάξεων του δημοτικού στη δομή του γυμνασίου!!!). Μέσα σε κλίμα συκοφαντίας, ύβρεων και “διαρροών” στα ΜΜΕ ορισμένοι προσπάθησαν(-θούν) να πλήξουν και να υποβαθμίσουν το ρόλο του Δημόσιου Νηπιαγωγείου και να καταστρατηγήσουν τα εργασιακά δικαιώματα των Νηπιαγωγών.

Για να πετύχουν την ενοποίηση των Παιδικών Σταθμών με τα Νηπιαγωγεία και την υπαγωγή τους στους Δήμους (με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια), ενορχηστρώνεται από ορισμένα κέντρα (ΚΕΔΕ, ΣΕΒ, πολιτικά κόμματα όπως η ΝΔ) η πίεση για συγχώνευση των ΑΤΕΙ με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής. Με επίφαση τους, δήθεν, στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση με ορίζοντα το 2020 για ενιαία αντίληψη της προσχολικής αγωγής και φροντίδας (αποκρύπτοντας φυσικά την ταύτιση του δικού μας εκπαιδευτικού συστήματος και της ύπαρξης αντίστοιχων δομών προσχολικής αγωγής με χώρες της Ευρώπης με αντίστοιχα εκπαιδευτικά συστήματα στα οποία η συζήτηση αυτή δεν υφίσταται) γίνεται συστηματική προσπάθεια για να υποκύψουν στα νεοφιλελεύθερα σχέδια της ιδιωτικοποίησης του δημόσιου νηπιαγωγείου και ταυτόχρονα του δημόσιου σχολείου βουλευτές, πολιτικά στελέχη, πανεπιστημιακοί ακόμη και το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας. Το άνοιγμα αυτής της συζήτησης αποτελεί επιτυχία των συγκεκριμένων κέντρων που στοχεύουν στην εξυπηρέτηση των δικών τους σκοπιμοτήτων, όμως η τελική επίτευξη των στόχων τους αποτελεί πολιτική επιλογή συνολικά της κυβέρνησης όπου θα αποδείξει την πολιτική κατεύθυνση που αποφασίζει να ακολουθήσει στα θέματα παιδείας.

Ως ΑΕΕΚΕ ξεκαθαρίζουμε ότι δεν διακατεχόμαστε από συντεχνιακά σύνδρομα και επομένως η πολιτική επιλογή του Υπουργείου Παιδείας για ανωτατοποίηση των αντίστοιχων σχολών ΑΤΕΙ βρεφονηπιοκομίας (με διατήρηση των υφιστάμενων εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους) σε πανεπιστημιακές σχολές δεν μας βρίσκει αντίθετους, καθώς αυτό συμβάλει στην αντιμετώπιση της ενιαίας αντίληψης της εκπαίδευσης. Εκείνο όμως που μας βρίσκει κάθετα αντίθετους είναι το οποιοδήποτε ενδεχόμενο ενοποίησης-συγχώνευσης των ΑΤΕΙ Βρεφονηπιοκομίας με τα αντίστοιχα Πανεπιστημιακά Τμήματα Προχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Οι θέσεις μας εδώ και δύο χρόνια είναι σταθερές και αμετάκλητες: «Καμία ενοποίηση των Νηπιαγωγείων με Παιδικούς σταθμούς οποιασδήποτε μορφής ή καθεστώτος λειτουργίας. Τα δημόσια Νηπιαγωγεία ανήκουν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και αποτελούν  τη  βάση και το θεμέλιο του Δημοτικού Σχολείου. Αποδυναμώνοντας το Νηπιαγωγείο κινδυνεύει όλο το εκπαιδευτικό σύστημα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.»

Ως ΑΕΕΚΕ καλούμε:

  • Την ηγεσία του υπουργείου παιδείας να μην επιχειρήσει καμία ενέργεια συγχώνευσης των παραπάνω τμημάτων αλλά να υλοποιήσει άμεσα την δέσμευση για υποχρεωτική διετή φοίτηση στο νηπιαγωγείο, στα πλαίσια της ενιαίας 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης(12χρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση), προχωρώντας σε μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και δημιουργώντας τις αναγκαίες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές.
  • Τους βουλευτές όλων των κομμάτων, να ασκήσουν κάθε επιρροή για να στηρίξουν το δημόσιο νηπιαγωγείο και γενικότερα τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση.
  • Τα παιδαγωγικά τμήματα να τοποθετηθούν με αποφάσεις τους στο πλευρό της εκπαιδευτικής κοινότητας. Να μη συναινέσουν στην αλλαγή των εργασιακών δικαιωμάτων και την προοπτική ιδιωτικοποίησης του δημόσιου νηπιαγωγείου με αντίθετες αποφάσεις. Όσα τμήματα έχουν εκδώσει αποφάσεις για συγχωνεύσεις – συνενώσεις  να   τις αναθεωρήσουν και να μη συμβάλλουν στην υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου  των Νηπιαγωγών (αποφοίτων τους) και των Νηπιαγωγείων.
  • Τους φοιτητικούς συλλόγους των παραπάνω τμημάτων να προασπίσουν με αποφάσεις τους την επιστημονικής τους υπόσταση και τα εργασιακά τους δικαιώματα.
  • Τους συναδέλφους νηπιαγωγούς για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί το δικαίωμα των παιδιών 4-6 στην απρόσκοπτη φοίτησή τους στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο αλλά και των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Επαγρύπνηση και συμμετοχή όλου του κλάδου στις κινητοποιήσεις που θα αποφασιστούν το επόμενο διάστημα.
  • Τους αρμόδιους φορείς να δημιουργήσουν θέσεις για όλα τα παιδιά 0-4 ετών (των οποίων οι γονείς επιθυμούν) στους παιδικούς σταθμούς χωρίς τροφεία και κουπόνια voucher και με μόνιμο προσωπικό.

 

Λέμε ένα μεγάλο ΟΧΙ στην:

Ø  Συγχώνευση των Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής των Α.Τ.Ε.Ι. με τα Παιδαγωγικά Τμήματα Προσχολικής Αγωγής των ΑΕΙ.

Ø  Ενοποίηση της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Ø  Υπαγωγή των Νηπιαγωγείων στους Δήμους

Ø  Ιδιωτικοποίηση των Νηπιαγωγείων

Ø  Υποβάθμιση& κλείσιμο των Νηπιαγωγείων

Ø  Μείωση θέσεων εργασίας των Νηπιαγωγών

 

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΝΩΤΙΚΗ ΕΚ-ΚΙΝΗΣΗ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε.

ΕΝΟΤΗΤΑ – ΑΓΩΝΑΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail