Απόφαση της τακτικής ΓΣ του συλλόγου Κ. Σωτηρίου στις 28/11 : Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας. Η απαξίωση των πτυχίων μας δε θα περάσει! Συγκέντρωση 30/11, στις 2.30μμ στο ΕΚΠΑ – Προπύλαια

Print Friendly, PDF & Email

Το τελευταίο διάστημα ήρθε στο φως της δημοσιότητας η εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για τη θεσμοθέτηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας ως απαραίτητης προϋπόθεσης εργασίας για τους εκπαιδευτικούς. Το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας θα αφορά όχι μόνο τους αποφοίτους των παιδαγωγικών τμημάτων και των καθηγητικών σχολών αλλά και τους ήδη εργαζομένους εκπαιδευτικούς στη δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, μόνιμους και αναπληρωτές. Η σχετική εισήγηση του ΙΕΠ επαναφέρει ανενεργές (χάρη στις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας) διατάξεις των νόμων Αρσένη (ν.2525/1997) και Διαμαντοπούλου (ν. 3848/10) οδηγώντας στην πλήρη απαξίωση των πτυχίων και την αποσύνδεση των επαγγελματικών δικαιωμάτων από αυτό.

Βγάζοντας, λοιπόν, από το χρονοντούλαπο της ιστορίας το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας, διάταξη ψηφισμένη στο Νόμο Αρσένη (ν. 2525/1997) αλλά πρακτικά ανενεργή και δη των φοιτητικών συλλόγων των καθηγητικών σχολών και των παιδαγωγικών τμημάτων κατά τη διετία 1997-1999, ΙΕΠ-Υπουργείο Παιδείας και κυβέρνηση, σε συμφωνία με την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ, σκοπεύουν :

  • Να δημιουργήσουν έναν μηχανισμό πιστοποίησης της διδακτικής ιδιότητας για δασκάλους και καθηγητές μετά την κτήση του πτυχίου μας. Σε αυτόν τον μηχανισμό δεν θα έχουν φυσικά όλοι πρόσβαση, καθώς θα επιλέγονται οι επιμορφούμενοι πιθανόν με σειρά προτεραιότητας, ενώ προτείνεται και η επιβολή διδάκτρων.

  • Στον πρώτο χρόνο εισαγωγικής επιμόρφωσης για την απόκτηση του Πιστοποιητικού, προβλέπονται μέντορας και αξιολόγηση των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών, δηλαδή εφαρμογή του ν. 3848/10 (Νόμος Διαμαντοπούλου), και εξετάσεις για την απόκτηση του Πιστοποιητικού

  • Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας θα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή των αδιόριστων εκπαιδευτικών στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (όποτε και αν αυτός γίνει)

  • Ακόμη, το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας θα αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για εργασία και στην ιδιωτική εκπαίδευση, δηλαδή στα φροντιστήρια, τα ιδιωτικά σχολεία και τα κέντρα μελέτης

Καταργούνται ουσιαστικά όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχίων αφού δεν επαρκούν για δουλειά πουθενά.

Το ΙΕΠ, παρεμβαίνει ανοιχτά στα προγράμματα σπουδών των πανεπιστημίων, αφού θα εισηγείται τι θα περιλαμβάνονται ως μαθήματα προκειμένου να πάρουν το περίφημο πιστοποιητικό. Υποτάσσει πλήρως την παιδαγωγική επιστήμη στην fast-track διαδικασία κατάρτισης και προσαρμογής στα Προγράμματα Σπουδών του σχολείου του ΟΟΣΑ-ΣΕΒ-Ε.Ε. Έτσι, στα προτεινόμενα μαθήματα δεν υπάρχει πουθενά παιδαγωγική ή θεωρίες αγωγής. “Ξαναγράφουν” τις επιστήμες, αφού η κοινωνιολογία πάει μαζί με την ψυχολογία της εφηβείας.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :

  • Κατοχύρωση όλων των επαγγελματικών δικαιωμάτων στο πτυχίο. Το πτυχίο να αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους τους αδιόριστους αποφοίτους εκπαιδευτικούς

  • Καμία αλλαγή στα προγράμματα σπουδών των καθηγητικών και παιδαγωγικών τμημάτων στην κατεύθυνση διάσπασης των εργασιακών δικαιωμάτων των πτυχίων και αφαίρεσης των μαθημάτων παιδαγωγικής, γενικής και ειδικής διδακτικής

  • Εμπλουτισμός των προγραμμάτων σπουδών των καθηγητικών και παιδαγωγικών τμημάτων με τα αναγκαία παιδαγωγικά μαθήματα.

  • Εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών αμέσως μετά τον διορισμό τους. Περιοδική, ετήσια επιστημονική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με εκπαιδευτική άδεια, μισθό και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Η ετήσια επιστημονική επιμόρφωση να γίνεται υπό την αιγίδα των σχολών του δημόσιου πανεπιστημίου.

Επιδιώκουν την αποδοχή αυτής της βάσης για συζήτηση με εκπροσώπους του ΙΠΕΜ και της ΔΟΕ :

Την Πέμπτη 30/11 η Σχολή Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ διοργανώνει συνέδριο την Πέμπτη  30/11 με θέμα “Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών: Σύγχρονες προσεγγίσεις και ερωτήματα”.  Στο  στρογγυλό τραπέζι που οργανώνεται στο πλαίσιο του συνεδρίου με θέμα που στην πρόσκληση ορίζεται ως «Αρχική εκπαίδευση εκπαιδευτικών και παιδαγωγική/διδακτική επάρκεια», και στο πρόγραμμα τροποποιήθηκε ως «Παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών: Μια συζήτηση που εκκρεμεί»

ΚΑΛΟΥΜΕ:

Καλούμε την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ να λάβουν άμεσα καταδικαστικές αποφάσεις της πρότασης του ΙΕΠ για το Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας, υπερασπίζοντας τα ενιαία επαγγελματικά δικαιώματα και την εργασιακή προοπτική των αδιόριστων πτυχιούχων, των αναπληρωτών και των μονίμων δασκάλων και καθηγητών.

Να απαντήσουμε με συλλόγους και φοιτητές μαζικά και μαχητικά στον υπουργό και τα σχέδια αυτά με συγκέντρωση στο χώρο εφόσον υπάρξει συντονισμός με εκπαιδευτικούς και φοιτητικούς συλλόγους

Καλούμε τα μέλη ΔΕΠ και τις Διοικήσεις των πανεπιστημιακών παιδαγωγικών και καθηγητικών τμημάτων να προασπίσουν τα ενιαία επαγγελματικά δικαιώματα και την εργασιακή προοπτική των φοιτητών και πτυχιούχων τους απορρίπτοντας τη θεσμοθέτηση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας.

ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ-ΕΡΓΑΣΙΑ-ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΜΙΣΘΟ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail