ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ 24/5/2016 – Για το πολιτικό πλαίσιο και το πρόγραμμα δράσης – Για τη θέση μας ενάντια στο νέο τύπο σχολείου και το σχολείο που θέλουμε – Για τη θέση μας για το Νηπιαγωγείο – ψήφισμα για τους θεατρολόγους – Για τη συνδρομή

Print Friendly, PDF & Email

ΑΠ: 49/24-5-2016                                                                                   

 

Η τακτική Γ.Σ. του συλλόγου πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη συμμετοχή συναδέλφων – από τις μεγαλύτερες των 5 τελευταίων χρόνων. Έγινε πλούσια συζήτηση όπου πήραν το λόγο 25 συνάδελφοι και εκφράστηκε πολύ μεγάλη αγωνία για την  τύχη των αναπληρωτών και όλων των εκπαιδευτικών καθώς και του δημόσιου σχολείου και νηπιαγωγείου και διάθεση για συλλογική αγωνιστική στάση. Η αίθουσα ήταν γεμάτη κόσμο σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης. Πολλοί ήταν οι συνάδελφοι που παρέμειναν μέχρι το τέλος για να πάρει η Γ.Σ. συλλογικές αποφάσεις. 

ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΗ Γ.Σ. ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΞΗΣ :

Για το Πρόγραμμα Δράσης, Για το πολιτικό πλαίσιο των διεκδικήσεων μας, Για το δημόσιο σχολείο που παλεύουμε ενάντια στο “νέο ενιαίου τύπου ολοήμερο”, Για το ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, Ψήφισμα για τους θεατρολόγους, Για τη συνδρομή

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

  1. Απόφαση για το Πρόγραμμα Δράσης του συλλόγου μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς και την έναρξη της επόμενης.
  • Μετά τα μέτρα του 3ου Μνημονίου που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ (ασφαλιστικό και φορολογικό) αλλά και τη νέα λαιμητόμο των μέτρων “προκαταβολή” Μνημονίου! που ψηφίστηκε την Κυριακή 22/5 με τον “αυτόματο κόφτη” δημοσίων δαπανών, μισθών και συντάξεων, το γενικό ξεπούλημα με το υπερταμείο για 99 χρόνια!!! και τη νέα φοροεπιδρομή  και
  • Μετά τις “μεταρρυθμίσεις” Φίλη (νέο ενιαίο ολοήμερο σχολείο, ρυθμίσεις για νηπιαγωγεία, ΤΕ – ειδική αγωγή κ.λ.π. ενώ είναι ανοιχτή ακόμα χειρότερη συνέχεια με βάση τα πορίσματα του διαλόγου που ανακοινώθηκαν) που κατεδαφίζουν δομές και θέσεις εργασίας της δημόσιας εκπαίδευσης, χτυπάνε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και οδηγούν στην οριστική απόλυση πολλές χιλιάδες αναπληρωτές και θέτουν σε κινητικότητα, επισφάλεια και περιπλάνηση τους μόνιμους συναδέλφους,

εκτιμάμε ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΓΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ ΚΑΙ ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟ.

Πρέπει Τώρα να προχωρήσουμε στην αποκάλυψη στην κοινωνία της κατάστασης στην Παιδεία και να προχωρήσουμε στην αποφασιστική ανάπτυξη  των αγώνων.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα και μέχρι τη λήξη της σχολικής χρονιάς ο Σύλλογός μας

  1. Θα προχωρήσει σε πλατιά καμπάνια ενημέρωσης των γονέων και της κοινωνίας για τα μέτρα στην εκπαίδευση και τις συνέπειές τους για όλους.
  • Θα εκδώσει σχετική επιστολή προς τους γονείς.
  • Θα προχωρήσουμε σε ενημερωτική συνέλευση προς όλα τα ΔΣ των Ενώσεων Γονέων και ΔΣ των συλλόγων Γονέων και όσους γονείς ενδιαφέρονται την Τετάρτη 1/6 στο αμφιθέατρο του Δημαρχείου Καλυβίων.
  • Θα προβούμε σε παρεμβάσεις στις εκδηλώσεις των σχολείων με τη λήξη της σχ. χρονιάς μέλη των συλλόγων διδασκόντων είτε του ΔΣ του Συλλόγου.
  • Θα βγάλουμε πανό και αφίσες στα σχολεία.
  • Ενημερώνουμε τους γονείς να υποβάλλουν αιτήσεις και καλούμε τους διευθυντές σχολείων, τις προϊσταμένες νηπιαγωγείων και τους συλλόγους διδασκόντων να κάνουν δεκτές όλες τις αιτήσεις των γονέων για το ολοήμερο, την πρωινή ζώνη και τα προνήπια στα νηπιαγωγεία (απαιτώντας δημιουργία τμημάτων) και να μην αποδέχονται – να ενημερώνουν τον Σύλλογο – μετακινήσεις μαθητών με στόχο συμπτύξεις τμημάτων.
  1. Προτείνουμε στους άλλους Συλλόγους της Αν. Αττικής συνδιοργάνωση κινητοποίησης στη Δ/νση Αν. Αττικής στις αρχές Ιουνίου (ενδεικτική πρόταση για 2 Ιουνίου).
  2. Καλούμε τη ΔΟΕ να προχωρήσει σε 24ωρη πανελλαδική απεργία πριν το τέλος του Μάη, ώστε να υπάρχει περιθώριο για απεργιακή κλιμάκωση ανάλογα με τις εξελίξεις και να πυκνώσουμε τα συλλαλητήρια.
  3. Διακηρύσσουμε ότι η έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς θα βρει τα σχολεία κλειστά και μας αποφασισμένους να αγωνιστούμε με κάθε μέσο ( με απεργιακές κινητοποιήσεις διάρκειας με επαναλαμβανόμενες μορφές, καταλήψεις και πολύμορφες δράσεις με Γενικές Συνελεύσεις πριν την έναρξη) στον βαθμό που το Υπουργείο Παιδείας δεν αποσύρει τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και τις απολύσεις αναπληρωτών.

Δε θα αποδεχτούμε καμία απόλυση συναδέλφου – Καμιά μετακίνηση, ελαστικοποίηση, πλασματικό πλεόνασμα εκπαιδευτικών – Απαιτούμε: Κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς – σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους-αποσυρσή της Υπ απόφασης και όλων των τροπολογιών Φίλη.

Με βάση τις γενικότερες εξελίξεις και την επίθεση που όλος ο λαός δέχεται, αποδεικνύεται ότι ο δρόμος της αποδοχής και αποπληρωμής του χρέους που στην πράξη είναι αδύνατη, του μονόδρομου της ΕΕ και η πλήρης υποταγή στα κελεύσματα των Θεσμών (παλιότερα τη λέγαμε τρόικα) οδηγεί σε Μνημόνια χωρίς τέλος και σε εξαθλίωση τον λαό.

 

ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ είναι ο παλλαϊκός ΞΕΣΗΚΩΜΟΣ για να ανατρέψουμε την πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ και όσους την εφαρμόζουν ή τη στηρίζουν.

 

Ο σύλλογός μας θα συμβάλει με όλες του τις δυνάμεις σε κάθε προσπάθεια, κεντρικά και τοπικά, σε αγωνιστικές πρωτοβουλίες σ΄αυτή την κατεύθυνση.

Καλούμε όλες και όλους να συμβάλλουμε αποφασιστικά  στην υλοποίηση των προτάσεων και των αγωνιστικών κινητοποιήσεων, ώστε να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να ανατρέψουμε τα δεδομένα προς όφελος όλων των εργαζομένων.

 

 

  1. Απόφαση για το πολιτικό πλαίσιο – βάση για τις διεκδικήσεις του συλλόγου

Μετά από 6 χρόνια Μνημόνια και μέτρα “σωτηρίας” – μετά την κατεδάφιση του ασφαλιστικού και την φοροεπιδρομή ήρθε το γενικό ξεπούλημα με το νέο υπερταμείο με τους επικυρίαρχους για 99 χρόνια! δηλαδή για πάντα , αν τους το επιτρέψουμε

Ήρθε ο αυτόματος κόφτης για άμεση περικοπή μισθών, συντάξεων και δημοσίων δαπανών (Παιδεία, Υγεία, ασφάλιση κλπ) με ουσιαστική κατάργηση ακόμα και του αστικού κοινοβουλίου.

Ήρθαν ξανά οι απολύσεις στην εκπαίδευση και οι περικοπές Χωρίς Τέλος.

Η υποταγή στην ΕΕ και τον ΟΟΣΑ με τις “μεταρρυθμίσεις” καρμανιόλα του Υπ. Παιδείας αλλά και το νέο πολυν/σχέδιο για την Παιδεία που ετοιμάζεται για το καλοκαίρι με βάση τα νεοφιλελεύθερης έμπνευσης πορίσματα του διαλόγου, με την αυτοαξιολόγηση και την εξωτερική αξιολόγηση (ΑΔΙΠΠΔΕ), με την “αυτονομία” της σχολικής μονάδας – αποκέντρωση, με ιδιωτικοποίηση πλευρών της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αποδείχτηκε ότι όσο μένουμε στο δρόμο των Μνημονίων, της υποταγής στα κελεύσματα της ΕΕ και του ΔΝΤ τόσο βαθύτερα μπαίνουμε στην κρίση και εξαθλίωση για το λαό και σε μεγαλύτερα κέρδη για το κεφάλαιο . Είναι η κατηφόρα χωρίς πάτο που φέρνει μόνο καταστροφή.

Ο αγώνας για την ικανοποίηση των αιτημάτων μας για καλύτερη ζωή και αξιοπρέπεια για να υπάρχει μέλλον για μας και τα παιδιά μας προϋποθέτει  ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΑΛΛΟ ΔΡΟΜΟ.

Προϋποθέτει :

  • Τη σύγκρουση με το ΧΡΕΟΣ και τη μονομερή διαγραφή του. Να πληρώσει το κεφάλαιο την καπιταλιστική κρίση που δημιούργησε, με φορολόγηση των μεγάλων επιχειρήσεων, της εκκλησίας, με εθνικοποίηση των τραπεζών με τον έλεγχο των εργαζομένων. Με σύγκρουση έξοδο από την ΕΕ και το ευρώ καθώς και τα υπερεθνικά κέντρα (ΔΝΤ κλπ) που θέλουν να τα αρπάξουν όλα για το κεφάλαιο. Με το να μοιραστεί ο πλούτος σ΄ αυτούς που τον παράγουν – τους εργαζόμενους και το λαό.
  • Αγώνα για την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης της ΕΕ του ΔΝΤ και όποιων την εφαρμόζουν ή τη στηρίζουν – η κυβέρνηση και τα κόμματα που ψήφισαν ή στηρίζουν έμμεσα ή άμεσα τα Μνημόνια .
  • Προγραμματικούς αγώνες σύγκρουσης και ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ σε αντιπαράθεση με τον κυβερνητικό  και γραφειοκρατικό συνδικαλισμό των ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ και το συνδικαλισμό της απλής διαμαρτυρίας
  • Συστράτευση και ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ για πραγματικούς αγώνες διάρκειας σύγκρουσης και Ανατροπής οργανωμένους από τα κάτω.
  • Ο Σύλλογός μας συντονίζεται από τα κάτω, τοπικά και κεντρικά, με τα πρωτοβάθμια σωματεία, επιτροπές αγώνα, αγωνιστικές συλλογικότητες, συντονιστικά και επιδιώκει τη δημιουργία κέντρου αγώνα που θα πάρει στα χέρια του την οργάνωση αγώνα μέχρι το τέλος και την Ανατροπή.

 

  1. Απόφαση για το σχολείο που παλεύουμε ενάντια στο “νέο τύπο ολοήμερου σχολείου”

Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.

 

Φωνάζουμε ότι το σχολείο που διεκδικούμε δε χρειάζεται τα 7ωρα για να δουλεύουν όλοι. Χρειάζεται :

  • μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη στους 20 και καμιά κατάργηση τμήματος
  • επικοινωνία και αλληλεπίδραση, συνεργατική διδασκαλία και συνδιδασκαλία, αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις Υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Χρειάζεται τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μείνουν στο σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του.
  • οργανικές θέσεις για όλα τα διδακτικά αντικείμενα – τις ειδικότητες και διδασκαλία του κάθε μαθήματος από τον αντίστοιχο εκπαιδευτικό. Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το βασικό πτυχίο και την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
  • κρατική χρηματοδότηση κόντρα στα Μνημόνια, τα ΕΣΠΑ, τις χορηγίες, την επιβάρυνση των γονέων.

Θα συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για:

Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και Ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης.

Άμεση απόσυρση της Υπουργικής απόφασης και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για τα νηπιαγωγεία, την ειδική αγωγή, την κατάργηση ενισχυτικής διδασκαλίας

  • Μαζικούς, μόνιμους διορισμούς. Καμιά απόλυση. Διορισμό όλων των αναπληρωτών

 

 

  1. Απόφαση για το Νηπιαγωγείο και τις διεκδικήσεις μας

(Η ΓΣ υιοθέτησε την πρόταση που κατέθεσαν στη ΓΣ 20 Νηπιαγωγοί του συλλόγου και θα κατατεθεί στην ημερίδα της ΔΟΕ για το Νηπιαγωγείο και στην 85η ΓΣ της ΔΟΕ) 

Τοποθέτηση για τη δημόσια προσχολική αγωγή τις πολιτικές που αναπτύσσονται και την υπονομεύουν και τις διεκδικήσεις του μάχιμου εκπαιδευτικού κινήματος για την υπεράσπιση, κατοχύρωση και διεύρυνση της για όλα τα παιδιά

 

Στη συζήτηση που εδώ και χρόνια αναπτύσσεται για τη προσχολική αγωγή θεωρούμε ότι δεν έχει αξία να επαναλάβουμε κοινές θέσεις αφετηρίας τις οποίες αποδέχονται στα λόγια όλοι. Τόσο η ΔΟΕ,  οι σύλλογοι και οι νηπιαγωγοί όσο ακόμα και τα κείμενα της ΕΕ και του ΟΟΣΑ όσο και οι κάθε λογής επιτροπές των εκάστοτε υπουργείων Παιδείας.

Έτσι δε θέλουμε να μείνουμε στην κοινή διαπίστωση για την αξία της προσχολική αγωγής, τη μεγάλη διαρροή παιδιών από αυτή – για την οποία “χύνει κροκοδείλια  δάκρυα” ακόμα και η ΕΕ και ο ΟΟΣΑ.

Αξία έχει κατά τη γνώμη μας να συζητήσουμε για την πραγματική πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ καθώς και του Υπουργείου Παιδείας ιδιαίτερα τα τελευταία Μνημονιακά χρόνια και να δούμε,  ποια είναι  τα μέτρα που επιδιώκουν να εφαρμόσουν που απειλούν να υπονομεύσουν και να διαλύσουν πλήρως τη δημόσια προσχολική αγωγή και την εργασία των νηπιαγωγών και από την άλλη ποια πρέπει να είναι η στάση του εκπαιδευτικού κινήματος και τα αιτήματα του. 

 

Την ώρα που επίσημα μιλάνε στο όνομα της λύσης των προβλημάτων της προσχολικής αγωγής και της εξασφάλισης της δίχρονης παρακολούθησης των παιδιών πρώτης και δεύτερης ηλικίας έχουμε :

  1. πάγια εδώ και πολλά χρόνια την άθλια εικόνα της σχολικής στέγης με ακατάλληλα κτίρια κάθε είδους και κυρίως την πλήρη απουσία σχεδίου και κρατικής χρηματοδότησης ενός προγράμματος δημόσιας σύγχρονής σχολικής στέγης για το δημόσιο νηπιαγωγείο που θα αποτελούσε τη βάση για την κάλυψη αξιοπρεπώς όλων των παιδιών 4-6 ετών.
  2. την επιβολή των απαράδεκτων κληρώσεων νηπίων και προνηπίων και τη μαζική έξωση του μεγαλύτερου μέρους των προνηπίων από το δημόσιο νηπιαγωγείο στους κάθε είδους ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς (ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ)
  3. την πρόσφατη διάταξη του Υπουργείου Παιδείας για τον ελάχιστο αριθμό παιδιών για το τμήμα νηπιαγωγείου στα 14. Η διάταξη αυτή έρχεται να ενισχύσει δραματικά την συνειδητή πολιτική για αύξηση του αριθμού των παιδιών στο τμήμα στα ανώτατα δυνατά όρια των 25 παιδιών και να επιβάλει στην πράξη την αύξηση των παιδιών στα 27 καθώς τα 27 παιδιά δεν μπορούν και δεν επιτρέπεται με βάση τη διάταξη του υπουργείου να δώσουν 2 τμήματα (αφού το ένα θα ναι 13 που απαγορεύεται). Με βάση αυτό θα επιχειρήσουν να επιβάλουν μαζικά εκατοντάδες ακόμα και χιλιάδες συγχωνεύσεις – συμπτύξεις και καταργήσεις τμημάτων νηπιαγωγείων ή νηπιαγωγείων και να καταργήσουν οριστικά εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες θέσεις εργασίας νηπιαγωγών. Αυτό θα οδηγήσει σε μαζικές μετακινήσεις νηπίων από περιοχή σε περιοχή για να υπάρχει πρόσβαση σε δημόσιο νηπιαγωγείο και μοιραία θα ενισχύσει τη διαρροή παιδιών από την προσχολική αγωγή ιδιαίτερα στην περιφέρεια λόγω και των ιδιαιτεροτήτων και της δυσκολίας στη μετακίνηση παιδιών αυτής της ηλικίας. (ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ)
  4. Σε συνέχεια αυτού του μέτρου θα επιχειρηθεί να επεκταθεί πολλαπλασιαστικά η συγχώνευση κλασσικών και ολοήμερων τμημάτων που υπονομεύουν το παιδαγωγικό έργο των τμημάτων αυτών καθώς είναι άλλη η διάρθρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος στο πρωινό και άλλη στο ολοήμερο τμήμα γεγονός που και θεσμικά στην ουσία καθιστά τη σύμπτυξη αυτή αυθαίρετη.  (ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ παρ΄ότι έχει και στο παρελθόν χρησιμοποιηθεί από το Υπουργείο όχι βέβαια στην έκταση που τώρα σχεδιάζεται)
  5. Η ευρεία προσπάθεια συγχωνεύσεων – συμπτύξεων τμημάτων και αύξησης του αριθμού των μαθητών από το Υπ Παιδείας φαίνεται ότι θα επιδιωχθεί και μέσα από την δημιουργία πολυδύναμων νηπιαγωγείων. Δεν είναι τυχαίο ότι μπαίνουν στην τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας με κάθε ευκαιρία. Με τα πολυδύναμα νηπιαγωγεία το Υπουργείο επιδιώκει όχι μόνο να πετύχει τις ευρύτερες συγχωνεύσεις – συμπτύξεις τμημάτων αλλά και την ενίσχυση της ιεραρχίας στο δημόσιο νηπιαγωγείο για την επιβολή της πολιτικής του και ιδιαίτερα της αξιολόγησης καθώς θα μπορεί να δημιουργήσει διευθυντή/ντρια στα πρότυπα του δημόσιου σχολείου και στο νηπιαγωγείο. Και για τους δύο αυτούς λόγους πρέπει το εκπαιδευτικό κίνημα να είναι κάθετα αντίθετο στο πολυδύναμο νηπιαγωγείο πέρα από το γεγονός ότι αυτό έρχεται σε αντίθεση και με τη φύση και το χαρακτήρα τόσο της παιδικής ηλικίας όσο και της πρώτης προσέγγισης της σχολικής ζωής από τα νήπια Α και Β ηλικίας που έχουν ανάγκη μικρότερο και “οικογενειακότερο” περιβάλλον για την ομαλή τους ένταξη στη σχολική ζωή.

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΥΠΑΡΧΕΙ στην εισήγηση της ΔΟΕ αλλά όχι για να εκφράσει ο κλάδος την αντίθεση του αλλά ως ΑΙΤΗΜΑ του!!! Η ΔΟΕ με το αίτημα αυτό κινείται ενισχυτικά – συμπληρωματικά σε μια από τις βασικές επιδιώξεις του Υπουργείου τόσο στο παρελθόν όσο και ΤΩΡΑ. Απαιτούμε να αλλάξει στο συνέδριο της ΔΟΕ.

  1. Το θέμα του ωραρίου των νηπιαγωγών προβάλλεται από όλες τις πλευρές – είναι εντυπωσιακό ότι γίνεται αναφορά και από το Υπουργείο. επίσης αναφέρεται και στην εισήγηση της ΔΟΕ όπου ζητάει “Κατοχύρωση και εξειδίκευση του ωραρίου των νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν4115/2013, λαμβανομένων υπόψη των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν.”

Επισημαίνουμε ότι το αίτημα της εξίσωσης του ωραρίου των νηπιαγωγών με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ όταν δε διευκρινίζουμε απολύτως τι περιεχόμενο του δίνει το εκπαιδευτικό κίνημα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το αντίθετό του και να σημάνει την αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών!!! Στις πρόσφατες συζητήσεις στην επιτροπή του Υπουργείου τέθηκε η πρόταση για εξίσωση του ωραρίου των νηπιαγωγείων με τη λειτουργία των δημοτικών και άρα η λήξη της πρωινής ζώνης να γίνεται στις 1.15!!!

Ξεκαθαρίζουμε ότι στις νηπιαγωγούς το ωράριό τους όσο υπάρχουν παιδιά στο νηπιαγωγείο ταυτίζεται με το διδακτικό. Αν δούμε λοιπόν τις 4.5 ώρες σε 45λεπτες διδακτικές ώρες ισοδυναμεί με 30 διδακτικές ώρες την εβδομάδα. το μεγαλύτερο ωράριο και μάλιστα χωρίς ποτέ αυτό να μειώνεται με τα χρόνια υπηρεσίας. Με βάση αυτό το δεδομένο πρέπει να προβλεφτεί η κατοχύρωση της εξομοίωσης του διδακτικού τους ωραρίου με κλιμακωτή με τα χρόνια μείωση και με κάλυψη με επιπλέον νηπιαγωγό στο νηπιαγωγείο.  (ζητάμε να αναδιατυπωθεί και να ξεκαθαριστεί στις αποφάσεις της ΔΟΕ)

  1. Η υποβάθμιση της ειδικής αγωγή στο νηπιαγωγείο είναι μια συνειδητή πολιτική του Υπ Παιδείας με όλες τις κυβερνήσεις. Ιδιαίτερα τώρα επιχειρείται η παραπέρα υποβάθμιση της ειδικής αγωγής ως συνέχεια της υπονόμευσης της και στο δημοτικό σχολείο όπου μαζί με τα ΤΕ που μπαίνουν στο στόχαστρο απειλείται η δημόσια παράλληλη στήριξη με εξαφάνιση και εγκατάλειψη σε ιδιωτική βάση με την επιβάρυνση των γονέων που τώρα σε συνθήκες κρίσης αυτό γίνεται εξαιρετικά δύσκολο ιδιαίτερα για φτωχότερες οικογένειες. Αυτή η πολιτική γίνεται ακόμα πιο βάρβαρη δεδομένου ότι και λόγο της κρίσης και της ανέχειας πολλαπλασιάζονται οι περιπτώσεις παιδιών με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες που χρειάζονται βοήθεια.(ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ)
  2. Η επιβάρυνση των νηπιαγωγών με όλες τις δουλειές (από διοικητική γραφειοκρατική εργασία μέχρι λογίστρια, ψυχολόγος και καθαρίστρια ταυτόχρονα με την εκπαιδευτική τους πράξη είναι μοναδικό φαινόμενο. Αυτή η κατάσταση όχι μόνο συνεχίζεται αλλά ενισχύεται με την αύξηση των διοικητικών εργασιών που απαιτούνται από τις νηπιαγωγούς (my school, κλπ) – Η έλλειψη κάθε είδους βοηθητικού προσωπικού εντατικοποιεί ασύλληπτα και καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνο το έργο των νηπιαγωγών(ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ)

 

ΑΛΛΑ ΣΟΒΑΡΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΟΙΞΕΙ ΚΑΙ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΟΔΙΣΤΟΥΝ – ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ

Ταυτόχρονα με όλα τα παραπάνω που βρίσκονται στις άμεσες επιδιώξεις του υπ. Παιδείας προς εφαρμογή εδώ και χρόνια ανοίγουν τη συζήτηση και προσπαθούν να προετοιμάσουν μια σειρά μέτρα που αποτελούν όχημα για την επιβολή της πολιτικής του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για την προσχολική αγωγή και απειλούν τον δημόσιο και καθολικό της χαρακτήρα όσο και την εργασία των νηπιαγωγών. Αυτά τα ζητήματα πρέπει να τα αναδείξει το εκπαιδευτικό κίνημα και να τα βάλει στο στόχαστρο ώστε να κόψει την όρεξη και τις επιδιώξεις των κυβερνήσεων αλλά και των κάθε λογής αστικών επιτελείων.

  1. Η συζήτηση για την ενιαία αντιμετώπιση της ηλικίας από 0-6 είτε από 3-6 ετών που υπάρχει στα κείμενα της ΕΕ και αποτελούσε πρόταση για βάση για συζήτηση του Αρβανιτόπουλου, όπως και της κλαδικής οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ πρόσφατα. Αυτή η τοποθέτηση μπερδεύει – συγχέει σκόπιμα την βρεφική φροντίδα με την προσχολική αγωγή και προετοιμάζει την αποκοπή της προσχολικής αγωγής από την εκπαίδευση και κατ επέκταση την αποκοπή του δημόσιου νηπιαγωγείου από το Υπουργείο Παιδείας και την ένταξή του στο υπ Εργασίας. Παραγνωρίζει τη διαφοροποίηση της ηλικίας των 4 ετών από τη βρεφική περίοδο όπου ξεκινάει η συνειδητή αναγνώριση του περιβάλλοντος – του κόσμου και η δυνατότητα της μάθησης και συναισθηματικής και νοητικής ανάπτυξης του παιδιού.
  2. Η επέκταση του ωραρίου του πρωινού κύκλου του νηπιαγωγείου μέχρι της 1.15 ή μέχρι της 2μμ. Μια τέτοια πρόταση – της λειτουργίας του νηπιαγωγείου μέχρι της 1.15 το μεσημέρι οδηγεί στην αποψίλωση της μεσημεριανής βάρδιας του ολοήμερου νηπιαγωγείου από το όποιο εκπαιδευτικό του περιεχόμενο, το συρρικνώνει χρονικά και σε συνδυασμό με τις πρόωρες αποχωρήσεις, προετοιμάζει τη μετατροπή της 2ης βάρδιας σε βοηθητική «εξωδιδακτική», αμιγώς κοινωνική υπηρεσία, η οποία μπορεί στη συνέχεια να μεταβιβαστεί στην τοπική αυτοδιοίκηση, τους γονείς κλπ και να λειτουργήσει με βοηθητικό προσωπικό είτε με 5μηνίτες, είτε με ό,τι άλλο αποφασίσει η «τοπική κοινωνία» στην οποία τα πορίσματα του περίφημου “διαλόγου” επιφυλάσσουν αναβαθμισμένο ρόλο.

Κάτι τέτοιο από την άποψη των θέσεων εργασίας των νηπιαγωγών θα «έκοβε» το 1/3 περίπου των νηπιαγωγών ως περιττές (την νηπιαγωγού για το απογευματινό τμήμα του ολοήμερου) και τότε ΔΕΝ θα κοπούν μόνο όλες οι αναπληρώτριες νηπιαγωγοί αλλά θα περισσέψουν και πολλές εκατοντάδες μόνιμες συνάδελφοι!

  1. το πέρασμα στους δήμους – αποκέντρωση. Αναφέρεται ως φυσική συνέχεια προηγούμενων προτάσεων που αναφέραμε αλλά και έχει περίοπτη θέση στα πορίσματα του “διαλόγου” και δε χρειάζεται να αναφέρουμε τις τραγικές συνέπειες που θα επιφέρουν.
  2. voucher : Ιδιαίτερα τελευταία, στα πλαίσια και του προσχηματικού διαλόγου έχουν εμφανιστεί κάθε είδους νεοφιλελεύθερες προτάσεις ως “λύση” στα προβλήματα της προσχολικής αγωγής και όχι μόνο. με την ιδιαίτερη καθυστέρηση στη υποδομή και τους διορισμούς για την κάλυψη όλων των παιδιών Α και Β ηλικίας στην προσχολική αγωγή παρουσιάζονται η ιδιωτικοποίηση ως “λύση” για την κάλυψη των αναγκών της κοινωνίας!!!
  3. εργασιακές σχέσεις – 5μηνα : η προσπάθεια να ανοίξει καινούργιες ακόμα χειρότερες μορφές στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών έχει μακρά ιστορία αλλά και επεκτείνεται προς το χειρότερο και στην εκπαίδευση. Η χρήση 5μηνων ή και μετατρέποντας τις ίδιες συμβάσεις σε 8μηνα άνοιξε ήδη την εφαρμογή και στην εκπαίδευση με το βοηθητικό προσωπικό στα ειδικά σχολεία.

Δυστυχώς τίποτα από αυτά δε μπαίνει στη συζήτηση από τη ΔΟΕ – Δεν παίρνει θέση και δεν ανοίγει μέτωπο απέναντί τους ώστε να κόψει τη ζύμωση και προετοιμασία για την εφαρμογή τους. Πρέπει το μάχιμο εκπαιδευτικό κίνημα και οι θέσεις που θα διαμορφώσουμε στο συνέδριο να ξεκαθαρίσουν ότι είμαστε κάθετα αντίθετοι με κάθε τύπου τέτοιο σενάριο και ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να αποτελέσει το δημόσιο νηπιαγωγείο το “δοκιμαστήριο” των κάθε είδους νεοφιλελεύθερων προτάσεων.

Το διεκδικητικό πλαίσιο για το Νηπιαγωγείο

με βάση τα παραπάνω να αλλάξει συνολικά το διεκδικητικό πλαίσιο της ΔΟΕ στο συνέδριο και να περιλαμβάνει :

Είναι ένα νηπιαγωγείο για ΟΛΑ τα παιδιά. και εξασφάλιση του δικαιώματος για δίχρονη, δημόσια και δωρεάν, υποχρεωτική ποιοτική προσχολική αγωγή για ΟΛΑ τα παιδιά 4-6 ετών:

  • Κατάργηση της διάταξης για τα νηπιαγωγεία με τα 14 παιδιά
  • Καμιά κατάργηση συγχώνευση νηπιαγωγείου ή τμήματος. Όχι στις συμπτύξεις κλασικού και ολοήμερου Τέρμα στις κληρώσεις κάλυψη όλων των παιδιών από 4-6 χρονών
  • Μείωση του αριθμού των παιδιών στο τμήμα στα 15.
  • Μαζικοί διορισμοί νηπιαγωγών για όλα τα παιδιά. Διορισμοί για μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και βοηθητικό προσωπικό (καθαριότητας, τραπεζοκόμους, σχολικούς νοσηλευτές, σχολικούς φύλακες) και ειδική μέριμνα με επιπλέον νηπιαγωγούς για την προσωρινή αντικατάστασή τους όταν προκύπτουν έκτακτες ανάγκες (π.χ. ασθένεια)
  • Ολοήμερα τμήματα με την κατάλληλη υποδομή και ειδικά στελεχωμένα τμήματα ένταξης σε ΟΛΑ τα νηπιαγωγεία έτσι ώστε να παρέχεται υποστήριξη σε όλα τα παιδιά που έχουν ανάγκη. Δωρεάν παράλληλη στήριξη, όπου είναι απαραίτητη. Δυνατότητα υποστήριξης των παιδιών από εξειδικευμένο προσωπικό (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ), δωρεάν, εντός του σχολείου.
  • Σύγχρονα ασφαλή κατάλληλα κτήρια – Γενναία χρηματοδότηση για ανέγερση όσων απαιτούνται
  • Θεσμοθέτηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών στη βάση του αντίστοιχου ωραρίου όλων των εκπαιδευτικών (45λεπτες διδακτικές ώρες, μείωση ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας, εξομοίωση όλων με το ωράριο της β/θμιας)
  • Όχι στα πολυδύναμα νηπιαγωγεία.
  • Αύξηση της χρηματοδότησης για όλες τις ανάγκες και για επαρκές και κατάλληλο παιδαγωγικό υλικό.

Απορρίπτουμε όλες τις νεοφιλελεύθερες προτάσεις και τα σχέδια για το χτύπημα του Δημόσιου Νηπιαγωγείου.

Στην πράξη συλλογικά με το εκπαιδευτικό κίνημα και το σύλλογο:

  • Καταγράφουμε όλα τα παιδιά νήπια και προνήπια και διεκδικούμε με όλους τη δημιουργία νέων τμημάτων
  • Δεν αποδεχόμαστε μετακινήσεις παιδιών κατανομή με τρόπο που να κλείνουν συγχωνεύονται τμήματα – Ενημερώνουμε το σύλλογο.

 

  1. Ψήφισμα συμπαράστασης στους θεατρολόγους

(κατατέθηκε από θεατρολόγους)

Κατάργηση Θεατρικής Αγωγής στην Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου και μη διδασκαλία του μαθήματος στην Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξη από τον εξειδικευμένο εκπαιδευτικό.

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε όλοι μέσα στις διακοπές του Πάσχα την κατάργηση της δομής των υπαρχόντων ΕΑΕΠ Δημοτικών Σχολείων και της δημιουργίας μίας νέας δομής σχολείου όπου συμβαίνει το εξής παράλογο:

Ενώ εισάγεται σε όλα πλέον τα δημοτικά σχολεία το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής (γεγονός άκρως θετικό) την ίδια στιγμή καταργείται ως μάθημα από τις δυο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου, την Ε΄ και την ΣΤ΄.

Παράλληλα δίνεται η ανάθεση του μαθήματος για τις υπόλοιπες τέσσερις τάξεις του Δημοτικού (Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄) και στους δασκάλους Γενικής Αγωγής χωρίς να προαπαιτείται κάποιου είδους μόρφωση ή επιμόρφωση πάνω στο αντικείμενο αυτό, οι οποίοι δάσκαλοι όσο μεράκι, αγάπη και σεβασμό κι αν έχουν για το μάθημα, καλούνται να διδάξουν ένα αντικείμενο το οποίο δεν έχουν σπουδάσει. Με αυτό τον τρόπο το Υπουργείο Παιδείας τους υποβαθμίζει από παιδαγωγούς σε «δασκάλους-πολυεργαλεία» που καλύπτουν «τρύπες», ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν οι εξειδικευμένοι επιστήμονες πτυχιούχοι από τέσσερα τμήματα θεατρολογίας. Τμήματα που το ίδιο το κράτος φρόντισε να ιδρύσει ορίζοντας ως έναν από τους σκοπούς της ίδρυσή τους την ένταξη της θεατρικής παιδείας στην εκπαίδευση και τη διδασκαλία της από τους πτυχιούχους των τμημάτων αυτών.

Με αυτό τον τρόπο το Υπουργείο Παιδείας στερεί ένα αγαπημένο μάθημα από τους μαθητές με κριτήριο, ΚΑΙ ΜΟΝΟ, την εξοικονόμηση κονδυλίων. Όπως αντιλαμβάνεστε, η απόφαση αυτή είναι καθαρά ΑΝΤΙΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ και προσθέτει ένα ακόμα λιθαράκι στην πτώχευση της παιδείας στο ελληνικό σχολείο.

Σε αυτό το σημείο να σημειώσουμε πως ενώ όλα τα υπόλοιπα μαθήματα δραστηριοτήτων που διδάσκονται από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων έχουν υποστεί μία μείωση ωρών, η Θεατρική Αγωγή είναι το μόνο μάθημα που καταργείται εντελώς από τις συγκεκριμένες τάξεις. Προς τι τόσο μένος λοιπόν για το θέατρο;

Η Θεατρική Αγωγή ως μάθημα αποτελεί ένα πολυσύνθετο εργαλείο για την ΨΥΧΙΚΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ και την ΟΛΟΠΛΕΥΡΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ του μαθητή.

Μέσα από το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής (όπου ο εξειδικευμένος πτυχιούχος θεατρολογίας χρησιμοποιεί εργαλεία όπως η παντομίμα, το θεατρικό παιχνίδι, ο αυτοσχεδιασμός, η δραματοποίηση, η αφήγηση, η σκηνική παρουσίαση κ.ά) ο μαθητής:

  • Μαθαίνει να συνεργάζεται και κοινωνικοποιείται
  • Καλλιεργεί και αναπτύσσει τα εκφραστικά του μέσα και την ικανότητα της επικοινωνίας
  • Χρησιμοποιεί και αναπτύσσει την φαντασία του και τη δημιουργικότητά του
  • Μαθαίνει να εκφράζεται μέσα σε ένα πλαίσιο ορίων και κανόνων όπως γίνεται με κάθε παιχνίδι και αργότερα στην ίδια τη ζωή
  • Καλλιεργεί την ενσυναίσθηση και τη συναισθηματική αγωγή, το καλλιτεχνικό και αισθητικό του κριτήριο
  • Μαθαίνει να μιλά σωστά (σωστή εκφορά του λόγου – ορθοφωνία) να αυτοσυγκεντρώνεται και τη χαλάρωση ώστε να μπορεί να αποσυμπιέζεται μόνος του στις δύσκολες καταστάσεις της ζωής του

Μα το πιο σημαντικό είναι ότι μέσα από τη Θεατρική Αγωγή αναπτύσσεται η αυτοπεποίθηση του μαθητή. Ο μαθητής, ακόμα και ο πιο απομονωμένος, συνεσταλμένος, περιθωριοποιημένος, μέσα από το μάθημα του θεάτρου αισθάνεται ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΚΑΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΣ.

Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε τη σημαντικότητα της Θεατρικής Αγωγής στα παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Γνωρίζουμε τεκμηριωμένα ότι η Δραματική Τέχνη τα βοηθά να γνωρίσουν και να αποδεχτούν τον εαυτό τους, αναπτύσσοντας τις ιδιαίτερες ικανότητες και τα ταλέντα τους, βοηθώντας την ένταξη τους στην ομάδα, την τάξη και την ευρύτερη κοινωνία.

Για όλους τους παραπάνω λόγους στηρίζουμε :

  • Τη ΜΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής από την Ε΄ και την ΣΤ΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου
  • Στη διδασκαλία του μαθήματος μόνο από το ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ, πτυχιούχους των αντίστοιχων τμημάτων που οδηγούνται κατ’ αυτό τον τρόπο στην ανεργία αντί να ενσωματωθούν όπως θα έπρεπε μόνιμα στο προσωπικό του σχολείου

 

  1. Επαναβεβαίωση της απόφασης για τη συνδρομή

Επιβεβαιώθηκε η απόφαση της περσινή ΓΣ του συλλόγου για μείωση της συνδρομής στα 20 ευρώ και στα 15 για τους αναπληρωτές ταυτόχρονα με την κατάργηση συνδικαλιστικών προνομίων συνδικαλιστών (όλα τα έξοδα μετά από απόφαση του ΔΣ με αποδείξεις κλπ)

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail