Αποφάσεις Γ.Σ. 18/5/17 για Αξιολόγηση και Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

Print Friendly, PDF & Email

Απόφαση της ΓΣ του συλλόγου Κ. Σωτηρίου στις 18/5

για την αξιολόγηση

Η ΓΣ του συλλόγου αποφασίζει τα εξής:

Το Υπ Παιδείας πιστό στην εφαρμογή του Μνημονίου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ επαναφέρει την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και της αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

  1. Απορρίπτουμε τα γνωστά επικοινωνιακά κόλπα του Υπ Παιδείας και την προσπάθεια να εμφανίσει την αυτοαξιολόγηση ξεκομμένη από την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και την εξωτερική αξιολόγηση ως δήθεν άλλη διαφορετική διαδικασία από τις προηγούμενες προσπάθειες να επιβάλουν την αξιολόγηση στην εκπαίδευση οι προηγούμενες κυβερνήσεις.
  2. Η εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης προβλέπεται ρητά στο συνολικό σχέδιο για τις αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση κατ εντολή του ΟΟΣΑ και της ΕΕ και περιλαμβάνει την εφαρμογή της αξιολόγησης και στα 3επίπεδα : αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας, ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικού και εξωτερική αξιολόγηση. Το γεγονός ότι το υπουργείο επιχειρεί την σταδιακή εφαρμογή όλου του σχεδίου ξεκινώντας από την αυτοαξιολόγηση συμβαίνει γιατί προσπαθεί για άλλη μια φορά- όπως και με τους διορισμούς αλλά και την προσχολική αγωγή – να παραπλανήσει τους εκπαιδευτικούς και να αποσπάσει τη συναίνεση τους στην εκκίνηση της διαδικασίας ώστε μετά να επιβάλει όλα τα συμφωνηθέντα με τους θεσμούς και τον ΟΟΣΑ. Άλλωστε ξέρουν ότι επί 30 χρόνια τώρα δεν κατάφεραν να περάσουν την αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση εξαιτίας του αγώνα του εκπαιδευτικού κινήματος.
  3. Η προσπάθεια του Υπ Παιδείας, για άλλη μια φορά, να κοροϊδέψει τους εκπαιδευτικούς , θα πέσει στο κενό. Ξέρουμε πολύ καλά ότι η πολιτική του Υπ Παιδείας υλοποιεί το 3ο και 4ο Μνημόνιο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και στη νέα συμφωνία που ψηφίζει το Μάη του 2017  – στο συμπληρωματικό Μνημόνιο για την εκπαίδευση περιλαμβάνεται ρητά: “Το σχέδιο θα δημοσιευθεί σε επίσημη κυβερνητική ιστοσελίδα και θα εφαρμοστεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, επιτρέποντας ταυτόχρονα ευελιξία για την ενσωμάτωση απαραίτητων προσαρμογών του σχεδίου που θα βασίζονται στην έκθεση για την εκπαίδευση του ΟΟΣΑ”. “Θα ψηφίσουν νόμο για την αναβάθμιση των οργάνων που είναι υπεύθυνα για την αξιολόγηση.” και “Θα περάσουν νόμο για την αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης, την αυτοαξιολόγηση και τη λελογισμένη χρήση των πόρων μέχρι τον Ιούνιο του 2017.”

Δηλαδή τόσο ο νόμος για την αναβάθμιση της ΑΔΙΠΠΔΕ – οργανισμός εξωτερικής αξιολόγησης  – όσο και η αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας είναι τα πρώτα μέτρα εφαρμογής όλου του σχεδίου για την αξιολόγηση που χρόνια τώρα προσπαθούν να επιβάλουν στην πολύπαθη εκπαίδευση όλες οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ αλλά και όλες οι Μνημονιακές πολιτικές δυνάμεις που ψήφισαν ή στηρίζουν τα Μνημόνια. Είναι το εργαλείο για να επιβάλουν τις συντηρητικές αναδιαρθρώσεις για την επιχειρηματική εκπαίδευση και το σχολείο της αγοράς.

  1. Το εκπαιδευτικό κίνημα για άλλη μια φορά θα ακυρώσει τα σχέδια τους. Με βάση τη πλούσια και νικηφόρα εμπειρία των πολύμορφων αγώνων μας ενάντια στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση
  2. Με βάση τη θετική εμπειρία της μάχης ενάντια στην αξιολόγηση στο Δημόσιο που είναι σε εξέλιξη από το Μάρτη του 2017 και την προκήρυξη της απεργίας αποχής από την αξιολόγηση που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ, θα ακυρώσουμε τα σχέδια τους.

Η Γ Σ του συλλόγου αποφασίζει την προκήρυξη απεργίας – αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης επιδιώξουν να εφαρμόσουν από τη νέα σχολική χρονιά. Η απεργία αποχή καλύπτει και εφαρμόζεται σε κάθε διαδικασία που σχετίζεται έμμεσα ή άμεσα με τη διαδικασία αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης (σεμινάρια, διαδικασίες συλλόγους διδασκόντων, ατομικές πράξεις κλπ) και φυσικά καλύπτει όλους τους εκπαιδευτικούς σε όλα τα επίπεδα – εκπαιδευτικούς της τάξεις – δντές και κάθε είδους στελέχη εκπαίδευσης.

  1. Με βάση την εμπειρία των προηγούμενων μαχών ενάντια στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση καλούμε όλους τους συναδέλφους και τους συνάδελφους δ/ντές και σχολικούς συμβούλους να σταθούν με τη μεριά του κλάδου και να μη συνεργήσουν σε μια διαδικασία που στρέφεται ενάντια στην εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς.
  2. Η ΓΣ του συλλόγου καλεί τη ΔΟΕ και το συνέδριο της να πάρουν ανάλογη απόφαση και να προετοιμάσουν και να εξοπλίσουν τον κλάδο για τη μάχη αυτή.

 

 

Απόφαση της ΓΣ του συλλόγου Κ. Σωτηρίου 

για τη Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή     18/5/2017

 

Τριάντα δύο ολόκληρα χρόνια το εκπαιδευτικό κίνημα θέτει ως αίτημα την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής, της φοίτησης όλων των νηπίων και προνηπίων στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Το 2006 κάτω από την πίεση της μεγάλης απεργίας μας, με το ν. 3518/2006 θεσμοθετήθηκε η υποχρεωτική φοίτηση των νηπίων για ένα έτος στο νηπιαγωγείο.

Όλες οι κυβερνήσεις της ΝΔ – ΠΑΣΟΚ και όλες οι πολιτικές δυνάμεις που στηρίζουν τα Μνημόνια τα τελευταία χρόνια συνειδητά δεν ικανοποιούν το πλήρες αίτημα για Δίχρονη Δωρεάν και Δημόσια Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή. Έτσι τα χιλιάδες προνήπια που μένουν εκτός του δημόσιου Νηπιαγωγείου, οι κληρώσεις προνηπίων, οι μετακινήσεις παιδιών   σε γειτονικά νηπιαγωγεία, τα άθλια κτίρια και η κραυγαλέα έλλειψη υποδομών στα δημόσια Νηπιαγωγεία είναι η σημερινή πραγματικότητα για παιδιά, γονείς και Νηπιαγωγούς.

Η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, πιστή στην τήρηση των Μνημονίων και στην υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση αντί να λύνει τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής τα πολλαπλασιάζει.

  1. Το υπουργείο και ο πρωθυπουργός με τις δηλώσεις τους για τη θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής φοίτησης και της 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης στην πραγματικότητα κοροϊδεύουν και παραπλανούν με τον πλέον κυνικό τρόπο την κοινωνία και τους εκπαιδευτικούς.

Α. Ο  υπουργός δηλώνει ο ίδιος, ότι δεν πρόκειται να θεσμοθετήσει την 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια και παραπέμπει την θεσμοθέτηση της μετά από τρία χρόνια, δηλαδή μετά τη λήξη της θητείας της σημερινής κυβέρνησης και του ίδιου. Επαναλαμβάνει το χιλιοπαιγμένο έργο των εξαγγελιών σε βάθος 3ετίας όπως τους 20000 διορισμούς κ. α. προϊδεάζοντας για την τύχη και τη σοβαρότητα των εξαγγελιών του.

Β. Συνδυάζει την εξαγγελία για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή με την 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση. Χρησιμοποιεί δηλαδή την εξαγγελία για το Νηπιαγωγείο για να “χρυσώσει” την πολιτική του για το ελιτίστικο λύκειο που ετοιμάζει, με ένταση των εξετάσεων εντός του Γυμνασίου και του Λυκείου, το οποίο θα συνοδεύεται από τη μαζική στροφή των 16χρονών στη μαθητεία. Πιο απλά η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση που σχεδιάζουν σημαίνει ένας στους δύο έφηβους να μετατραπούν σε φτηνό εργατικό δυναμικό για τις επιχειρήσεις.

Γ. Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή σε βάθος τριετίας συνδέεται σύμφωνα με τις δηλώσεις του Γαβρόγλου και του Πρωθυπουργού με τη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου. Δηλαδή θα συντηρείται το σημερινό καθεστώς και πολύ χειρότερα αν θεσμοθετηθεί έτσι η υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή θα λειτουργεί για πρώτη φορά κομμάτι της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (τα προνήπια 4-5) στα πλαίσια των Δήμων. Ανοίγει ο δρόμος – για άλλη μια φορά με πειραματικό πεδίο – πολιορκητικό κριό το Νηπιαγωγείο – για την εφαρμογή των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για λειτουργία της εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση αλλά και για την είσοδο των κουπονιών vouchers, των διδάκτρων – τροφείων, των ωραρίων και των άθλιων εργασιακών σχέσεων που ισχύουν στους Δήμους για τις εργαζόμενες νηπιαγωγούς εκεί, και στην υποχρεωτική εκπαίδευση. Οι μεθοδεύσεις αυτές οδηγούν στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της προσχολικής αγωγής με τη συνδρομή κουπονιών και δράσεων ΕΣΠΑ, όπου ιδιωτικοί φορείς ή φορείς με ιδιωτικοοικονομική λειτουργία (δημοτικοί βρεφονηπιακοί σταθμοί) θα ανταγωνίζονται για την εξασφάλιση δημόσιας χρηματοδότησης. Πίσω από τη ρητορική για δίχρονη προσχολική αγωγή κρύβεται η ιδιωτικοποίηση και η προώθηση των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.

Γι αυτό, πέρα από τις απατηλές δεσμεύσεις, δεν υπάρχει ούτε ένα συγκεκριμένο βήμα για την κατασκευή νέων νηπιαγωγείων και για διορισμούς Νηπιαγωγών.

  1. Όλες οι παρεμβάσεις του Υπ Παιδείας στην προσχολική αγωγή κινούνται ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση.

Η Υπ απόφαση Φίλη, η διάσπαση του ολοήμερου προγράμματος σε πρωινό υποχρεωτικό και απογευματινό προαιρετικό και οι προϋποθέσεις φοίτησης σε αυτό, τα μικτά τμήματα παιδιών για πρωινό και ολοήμερο, η αύξηση του αριθμού των ελάχιστων παιδιών για τη δημιουργία τμημάτων, οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων και το κλείσιμο νηπιαγωγείων, η αύξηση του ωραρίου των νηπιαγωγών,   είναι τα μέτρα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που συνεχίζει το καταστροφικό έργο των προηγούμενων κυβερνήσεων και την υπονομεύσει της δημόσιας προσχολικής αγωγής.

Δεν έχουμε καμιά αυταπάτη : μόνο οι εργαζόμενοι και το εκπαιδευτικό κίνημα μπορούν να επιβάλουν τη δίχρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν προσχολική αγωγή στα δημόσια νηπιαγωγεία και το 12χρονο ενιαίο σχολείο. Αυτό είναι το αίτημα που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της εργαζόμενης πλειοψηφίας και δεν έχει καμιά σχέση με την πολιτική της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της μαζικής εξαπάτησης της κοινωνίας που προωθεί το υπουργείο.

Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση πρέπει να καλύπτει όλα τα παιδιά από 4-6 χρόνων γιατί από τα 4 χρόνια αρχίζει η συνειδητή προσέγγιση – ανακάλυψη της γνώσης από το παιδί. Γι αυτό από κει αρχίζει η εκπαιδευτική διαδικασία. Το Νηπιαγωγείο είναι κομμάτι της εκπαίδευσης και πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά από τη δομή της δημόσιας εκπαίδευσης – το δημόσιο Νηπιαγωγείο. Η προσχολική αγωγή ως το πρώτο βήμα στη δημόσια εκπαίδευση δεν πρέπει να έχει χαρακτηριστικά δημοτικού σχολείου (σχολιοποίηση) αλλά να καλλιεργεί τη συναισθηματική, νοητική ανάπτυξη και  φαντασία.

Οι βρεφονηπιακοί σταθμοί πρέπει να είναι δημόσιοι και να καλύπτουν όλα τα παιδιά από 0-4 χρόνια των εργαζόμενων και ανέργων που το επιθυμούν και όχι να διώχνουν παιδιά

Παλεύουμε για :

  • Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή – κομμάτι της εκπαίδευσης και πρώτο βήμα για το Ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο. Όλα τα παιδιά 4-6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο.
  • Όχι στα κουπόνια vouchers, δίδακτρα, χρηματοδότηση ΕΣΠΑ και χορηγούς.
  • Κανένα παιδί ηλικίας 0-4, που οι γονείς του επιθυμούν, έξω από του βρεφονηπιακούς σταθμούς. Όχι τροφεία – δίδακτρα. Διορισμούς βρεφονηπιοκόμων στους Δήμους με σταθερή μόνιμη δουλειά με πλήρη δικαιώματα και αξιοπρεπείς αμοιβές-όχι ελαστική εργασία, με κρατική χρηματοδότηση – όχι ΕΣΠΑ και χορηγούς.
  • Μείωση του αριθμού των παιδιών σε 15 ανά τμήμα στα Νηπιαγωγεία – Καμία κατάργηση-συγχώνευση νηπιαγωγείου ή τμήματος.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των αναγκών.
  • Νέα κτίρια και σύγχρονες υποδομές για τα δημόσια νηπιαγωγεία με κρατική χρηματοδότηση.
  • Όχι στη σχολειοποίηση του νηπιαγωγείου.
  • Λειτουργία των τμημάτων των Νηπιαγωγείων με αμιγή σύνθεση: τμήματα κλασσικού προγράμματος, τμήματα ενιαίου ολοήμερου προγράμματος.

 

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail