Συντονιστικό Αναπληρωτών-Αδιορίστων: Ανακοίνωση της συνέλευσης της 20/1 Πανελλαδικό Κάλεσμα Οργάνωσης-Συσπείρωσης

Print Friendly, PDF & Email

 

23/2/2018

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΩΣ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ                                  Αθήνα συγκέντρωση στο Υπουργείο στη 1μ.μ.

 

24/2/2018

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ επιτροπών αγώνα αναπληρωτών, σωματείων, συλλογικοτήτων, συλλόγων, με στόχο τον ορισμό του πλαισίου δράσης και των αιτημάτων

Κυβέρνηση, ΟΟΣΑ, Ε.Ε, Δ.Ν.Τ και οι πολιτικές συμμόρφωσης στις προσταγές τους συνεχίζουν να χτυπούν ανελέητα το χώρο της εκπαίδευσης, να στερούν μορφωτικά δικαιώματα από τους/τις μαθητές/τριες και να εντείνουν την ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών. Στόχος τους είναι μόνο η εξασφάλιση πόρων, ενώ οι αλλαγές που κάθε φορά ευαγγελίζονται για το «καλό» των μαθητών/τριών αποσκοπούν μόνο στη δημιουργία ενός σχολείου με ακραίους ταξικούς φραγμούς για τους/τις μαθητές/τριες και με εκπαιδευτικούς δούλους που υπακούουν πιστά και προσαρμόζονται στις απαιτήσεις τους.

Το νέο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης είναι μόνο η επιβεβαίωση στις εικασίες ότι ο πόλεμος ενάντια στο δημόσιο σχολείο συνεχίζεται. Η επιβολή του 30ωρου εργασιακού ωραρίου μόνο αθώα δεν είναι, καθώς συνδυάζεται με την τέλεση ασαφών αρμοδιοτήτων, μεταξύ αυτών φυσικά την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και κατ’ επέκταση των εκπαιδευτικών με στόχο την επίσπευση απολύσεων και τη διαμόρφωση ενός ασφυκτικού πλαισίου ελέγχου και πειθάρχησης των εκπαιδευτικών. Η αποφασιστική στάση του εκπαιδευτικού κινήματος μπλόκαρε την προηγούμενη απόπειρα προώθησης της αξιολόγησης. Για εμάς είναι όρος διεκδίκησης το επόμενο διάστημα να σταθούμε όλοι/όλες μαζί απέναντι στην διάλυση του δημόσιου σχολείου και να μην αποτελέσουμε το «δούρειο ίππο» της κυβέρνησης με τεχνητούς όρους διάσπασης (βλ. δηλώσεις Φίλη για διορισμούς, μόνο εφόσον περάσει η αξιολόγηση). Γελιούνται αν θεωρούν ότι το δικό μας όραμα για το σχολείο των αναγκών και των δικαιωμάτων μας έχει οποιαδήποτε σχέση με το σχολείο που αναζητά ιδιωτικούς πόρους χρηματοδότησης, οι προσλήψεις γίνονται μέσω δήμων και διευθυντικών στελεχών, δεν υπάρχει σύλλογος διδασκόντων, η παιδαγωγική ελευθερία και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μετατρέπονται σε μετρήσιμους δείκτες απόδοσης και αριστείας σε τεστ και κουτάκια φορμών.

Επιπλέον, ο έλεγχος των γευμάτων, κάτι για το οποίο είναι αναρμόδιοι να αποφανθούν, και η συμπερίληψή της σίτισης στο σχολείο στα καθήκοντα του 30ωρου, ανοίγουν το δρόμο για τον αποχαρακτηρισμό της ώρας σίτισης ως διδακτικής εξασφαλίζοντας πλεονάζουσες ώρες και εκπαιδευτικούς που περισσεύουν. Ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα που αναδεικνύεται από την ψήφιση του πολυνομοσχεδίου είναι οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων με δημοσιονομικά κριτήρια που γυρίζουν την πλάτη στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών/τριών και ανοίγουν πάλι τον δρόμο για επιπλέον απολύσεις, κλείσιμο τμημάτων και τροποποίηση της οργανικότητας των σχολείων. Με αυτούς τους ρυθμούς σε λίγο καιρό το αίτημα για μόνιμους διορισμούς αναπληρωτών θα είναι αστείο γιατί θα φροντίσουν να μην υπάρχουν αναπληρωτές!

Τέλος, σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια χαρακτηριστικές είναι οι προθέσεις του Υπουργείου και το σχέδιο του «Νέου Λυκείου». Τίτλοι τέλους, λοιπόν, για το μαζικό σχολείο για όλα τα παιδιά, ειδικά το μαζικό γυμνάσιο και λύκειο, το αναφαίρετο δικαίωμα της μόρφωσης και των σπουδών ως καθολικών αγαθών για όλα τα παιδιά, το δικαίωμα κάθε εφήβου να βρίσκεται στις σχολικές αίθουσες μέχρι τα 18 για να μην μείνει αναλφάβητος και να αποκτήσει απολυτήριο λυκείου.

Στην ίδια κατεύθυνση ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης είναι και οι δήθεν εξαγγελίες θεσμοθέτησης της 2χρονης προσχολικής αγωγής, την ίδια στιγμή που επιδιώκεται να δίνεται η δυνατότητα στους γονείς να επιλέγουν το σχολείο στο οποίο θα εγγραφούν τα παιδιά, δηλαδή ή στο δημόσιο νηπιαγωγείο ή στους παιδικούς σταθμούς των δήμων!

ΣΥΝΤΟΝΙΖΟΜΑΣΤΕ – ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ

ΜΟΙΡΑΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗ ΔΡΑΣΗ ΜΑΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΓΩΝΑ ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΟΛΩΝ

Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα της Παρασκευή 12/1 απέδειξαν με τον πιο κραυγαλέο τρόπο την ανάγκη οι εργαζόμενοι να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους! Με την απαράδεκτη στάση των ομοσπονδιών, ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, να μην καλέσουν ούτε σε μια 24ωρη απεργία τη μέρα ψήφισης των μέτρων, γίνεται σαφές ότι υποτάσσονται στον κυβερνητικό σχεδιασμό και σπέρνουν την απογοήτευση. Ως Συντονιστικό Αναπληρωτών-Αδιόριστων Εκπαιδευτικών δηλώνουμε ότι θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις για τον αναγκαίο πανεκπαιδευτικό-πανεργατικό συντονισμό για την ανάδειξη των αγώνων που θα έχουν σαν κέντρο τους τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων, των μαθητών μας, το δημόσιο δωρεάν σχολείο!

Το κάλεσμα σε πανελλαδική μέρα δράσης ενάντια στην αδιοριστία αποτελεί πάγια θέση μας και σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς να επικοινωνήσουν και να οργανωθούν με τα κατά τόπους σωματεία στοχεύοντας στη σύσταση επιτροπών αγώνα αναπληρωτών. Αρχικά, αναπτύσσουμε ένα τοπικό δίκτυο επικοινωνίας με συναδέλφους, συναποφασίζουμε στη σύνθεση αιτημάτων, κοινοποιούμε τις αποφάσεις στο σωματείο και ζητάμε στήριξη, ενημερώνουμε συλλόγους γονέων και κηδεμόνων και σχολεία. Σε επόμενο στάδιο, στοχεύουμε σε επικοινωνία μεταξύ όλων των επιτροπών αγώνα αναπληρωτών και πιέζουμε για κλιμάκωση του αγώνα με τρόπο που θα έχει συναποφασιστεί. Η ενεργός συμμετοχή όλων είναι το πρώτο και αναγκαίο βήμα για να δώσουμε τέλος στα προβλήματα της αδιοριστίας. Καμία διεκδίκηση δεν είναι αποτελεσματική αν δεν πηγάζει από την άμεση και συνειδητή αντίδρασή μας απέναντι στις πολιτικές που βάλλουν το εκπαιδευτικό σύστημα. Η μετάθεση ευθυνών δράσης σε άλλους δεν έχει κανένα αποτέλεσμα. ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΓΙΑ ΕΜΑΣ.

 

Η επόμενη περίοδος θα βρει τους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς απέναντι στην θεσμοθέτηση συστήματος πρόσληψης. Η διακήρυξη ενότητας όλων στο «μοναδικό αίτημα που ενώνει» είναι κενή περιεχομένου, ειδικά όταν αυτή επιδιώκει να διασπάσει απαγορεύοντας την έκφραση όλων (οι ανοιχτές συλλογικές διαδικασίες των σωματείων και των συλλογικοτήτων αποτελούν προϋπόθεση κι όχι υπό αμφισβήτηση διαδικασία).

 

Το Συντονιστικό Αναπληρωτών-Αδιόριστων Εκπ/κών αποτελεί ένα κέντρο αγώνα και συμπόρευσης του κόσμου της ελαστικής εργασίας στην εκπαίδευση. Από την πρώτη στιγμή της συγκρότησης του επιδίωξε και θα συνεχίσει να επιδιώκει την κοινή μαχητική πορεία όλων των εκπαιδευτικών κάθε ειδικότητας και βαθμίδας και την αγωνιστική συμπόρευση με τα εκπαιδευτικά μας σωματεία. Σε ένα πολυδιασπασμένο χάρτη, που πολλαπλά καλλιεργήθηκε από τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες, ένωσε τους εργαζόμενους της επισφάλειας, κόντρα σε συντεχνιακές λογικές, υπερασπιζόμενο τα εργασιακά μας δικαιώματα και τα μορφωτικά των μαθητών μας, με τη ματιά του στραμμένη πάντα στον αγώνα για πραγματικά δημόσια δωρεάν παιδεία, για ένα σχολείο που θα χωρά όλα τα παιδιά, για μόνιμη και σταθερή εργασία όλων!

 

Καλούμε λοιπόν με τη σειρά μας κάθε συλλογικότητα και σύλλογο αναπληρωτών, κάθε εκπαιδευτικό σωματείο, τις ομοσπονδίες, να πάρουν ξεκάθαρα θέση στο ζήτημα των μαζικών διορισμών, καθώς η προηγούμενη εμπειρία έχει δείξει ότι οι διακηρύξεις για ενότητα σε κενό χαρτί, χωρίς αιτήματα και περιεχόμενο, εύκολα πετιούνται και τότε οι διαπραγματεύσεις κάτω από το τραπέζι και με κλειστές πόρτες αρχίζουν με κριτήρια και προτάσεις μοριοδότησης που αποκλείουν. Δε μπαίνουμε σε κανένα παζάρι μορίων και κριτηρίων. Κανείς/καμιά δεν περισσεύει!

 

·        Καλούμε όλους/όλες σε πανελλαδική μέρα δράσης στις 23/2 σε όλη την Ελλάδα. Στην Αθήνα συγκέντρωση στο Υπουργείο στη 1μ.μ. Στις υπόλοιπες περιοχές προτείνουμε συγκεντρώσεις στις Περιφέρειες.

·        Καλούμε σε πανελλαδική συνέλευση αγώνα στις 24/2 στην Αθήνα, να βρεθούμε όλοι και όλες με τις αποφάσεις και τις προτάσεις δράσης σε πραγματικά κοινό αγώνα.

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

–                  Μόνιμους μαζικούς διορισμούς στη εκπαίδευση όλων των αναπληρωτών/τριών για την άμεση κάλυψη των 25.000 τουλάχιστον κενών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς όρους και προϋποθέσεις με μοναδικό κριτήριο την προϋπηρεσία και το πτυχίο.

–                  Κάλυψη όλων των κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες, επαναφορά του δασκάλου στο ολοήμερο, κάλυψη όλων των ωρών με τις αντίστοιχές ειδικότητες εκπαιδευτικών σε α/βάθμια και β/βάθμια,  πλήρης επαναλειτουργία της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης με διαφανείς προσλήψεις από τους πίνακες αναπληρωτών, λειτουργία όλων των αναγκαίων τμημάτων ένταξης, 1 εκπ/κός παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή/τρια, πλήρης ένταξη των προσφυγόπουλων στο δημόσιο σχολείο, καμία συγχώνευση τμήματος.

–                  Εξίσωση δικαιωμάτων με αυτά των μόνιμων/ο  απόλυτος διαχωρισμός στη λήψη αδειών με τους μόνιμους είναι απαράδεκτός, ειδικότερα η  αντιμετώπιση των εγκύων συναδελφισσών.

–                  Βελτίωση και μέριμνα των συνθηκών πρόσληψης/ ενημέρωση για τον τόπο πρόσληψης τουλάχιστον 2 βδομάδες νωρίτερα από την μέρα τοποθέτησης στο σχολείο/ μέριμνα για την στέγαση (να μην επαναλειφθούν οι εικόνες ντροπής του Σεπτέμβρη με τους αναπληρωτές σε sleeping bag)/ αυξήσεις στους μισθούς/ επίδομα θέρμανσης, ενοικίου, μετακίνησης/ τοποθέτηση των εκπ/κών ειδικοτήτων το ανώτερο σε 2 σχολεία.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail